تاریخ انتشارشنبه ۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
plusresetminus
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه توسعه مدارس اسلامی صدرا در البرز به سبب عدم توجه مسئولان مغفول مانده است، گفت: در استان البرز به وجود ۸ مدرسه اسلامی صدرا با توجه به درخواست دانش‌آموزان استانی نیاز است.
۰
کد مطلب : ۱۴۳۹۴۸
توسعه مدارس اسلامی صدرا در البرز به سبب عدم توجه مسئولان مغفول مانده است‌

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس مسعودی با اشاره به مدارس اسلامی صدرا در استان البرز اظهار داشت: این مدارس در استان البرز سابقه 10 ساله دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه زمانی که البرز استان نبوده است، دبیرستان اسلامی صدرا دخترانه در نظرآباد ارائه خدمت می‌کرده است، ادامه داد: دبیرستان اسلامی صدرا دخترانه در کرج در سال نخست تشکیل استان شدن، راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه این مدارس به صورت دولتی است و هیچ هزینه‌ای از مردم دریافت نمی‌کند، اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان حامی این مدارس ورود پیدا کرده است.

مسعودی با بیان اینکه دبیرستان اسلامی صدرا رشته معارف اسلامی را که جزو رشته‌های مغفول است و کمتر کسی به آن  توجه دارد، را ارائه می‌دهد، اضافه کرد: این مدارس در کل کشور در مقطع دبیرستان با مجوز رسمی راه‌اندازی شده و در حال حاضر بیش از 120 مدرسه در کل کشور وجود دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به اینکه تبلیغات اسلامی به سبب کمبود فضای آموزشی مدرسه اسلامی صدرا در استان البرز، نمی‌تواند برای این مدرسه تبلیغی انجام دهد، عنوان کرد: در سال گذشته بیش از 600 درخواست برای ورود به این مدارس وجود داشت که متاسفانه به سبب نبود فضای کافی ما امکان پذیرش آن‌ها را نداشتیم.

وی با بیان اینکه این مدارس به صورت کامل الکترونیکی است، ادامه داد: در این مدارس برنامه‌های فوق‌العاده علمی ارائه می‌شود و معلمان رسمی آن توسط تبلیغات اسلامی شناسایی شده و آموزش و پرورش حکم آن‌ها را می‌زند.

مسعودی با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد دانش‌آموزان این 2 مدرسه بعد از فارغ‌التحصیلی در دانشگاه‌های دولتی قبول شده‌اند، خاطر نشان کرد: دانش‌آموزان این رشته می‌توانند در کلیه رشته‌های دانشگاهی رشته نظری علوم انسانی شرکت کنند و برخی از این دانش‌ْآموزان متناسب با علاقه خود می‌توانند وارد حوزه علمیه شوند.

وی با بیان اینکه این دانش‌آموزان از نظر علمی نسبت به دانش‌آموزان دیگر بسیار قوی‌تر هستند، افزود: دانش‌آموزان برای ورود به این مدارس باید معدل 17 به بالا داشته باشند و بعد گزینش می‌شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به اینکه در این چند سال تلاش شده که این مدارس توسعه یایند ولی متاسفانه امکان آن به وجود نیامده است، بیان کرد: این امر به سبب اینکه فضای کافی برای برگزاری کلاس‌های آن نیست، تحقق نیافته است.

وی با اشاره به اینکه برای دریافت مجوز برای این دبیرستان مشکلی وجود ندارد و سازمان تبلیغات اقدامات اولیه را انجام می‌دهد، عنوان کرد: مشکل عمده ما فضا و مکان است که به دفعات بسیار این درخواست به مدیرکل آموزش و پرورش البرز ارسال شده است ولی هنوز اقدامی انجام نشده است.

مسعودی با اشاره به اینکه امید است که استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش و نمایندگان مجلس حمایت لازم را در توسعه این گونه مدارس انجام دهند، بیان کرد: در حال حاضر کل ظرفیت این 2 مدرسه 200 نفر است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حداقل به یک دبیرستان پسرانه در نظرآباد و به 7 دبیرستان در کرج نیاز است، ادامه داد: با توجه به درخواست ما به مدیرکل آموزش و پرورش، پاسخ آن‌ها عدم وجود فضای کافی و چند شیفته بودن برخی از مدارس است.

مسعودی اضافه کرد: این پاسخ به سبب اینکه این دانش‌آموزان متقاضی برای ورود به این مدارس از همین استان هستند و از خارج از استان وارد نمی‌شوند، قانع کننده نیست.

وی با اشاره به اینکه با کمی مدیریت می‌شود فضای لازم برای راه‌اندازی این مدارس را ایجاد کرد، گفت: اخیرا با توجه به اینکه ریاست شورای آموزش و پرورش به عهده استاندار است، ما به وی این درخواست را داده‌ایم.

 

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین