تاریخ انتشارجمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۸
plusresetminus
حزب الله: رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر قطع صادرات گاز به اروپا یک اقدام هوشمندانه است.
۰
کد مطلب : ۷۷۶۳۴
فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر قطع صادرات گاز به اروپا یک اقدام هوشمندانه است
 

به گزارش شبکه خبری حزب الله ، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی عصر امروز در حاشیه مراسم ختم مرحوم سیدصادق طباطبایی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که رهبر انقلاب در فرمایشات اخیرشان به بحث تحریم گازی اروپا اشاره کرده‌اند. دولت و مجلس چه راهکارهایی را می‌توانند در این خصوص در پیش بگیرند؟ گفت: البته ما هنوز قرارداد و صادراتی را به اروپا نداریم، اما فرمایش ایشان اشاره به این نکته داشت که این ظرفیت در درون جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه عملا آینده اروپا به سوخت و انرژی و مشخصا گاز گره خورده و بیشترین منابع گاز را هم جمهوری اسلامی ایران در اختیار دارد، فرمایش ایشان یک پیش‌بینی هوشمندانه‌ است که ایشان انجام دادند و این به آن معناست که ما در مقابل تحریم‌ها دست بسته نیستیم و می‌توانیم به راحتی کار متقابل را انجام دهیم.

بروجردی درباره روند مذاکرات هسته‌ای گفت: مذاکرات هم روند خودش را دارد و امیدواریم که به نتیجه برسد. قطعا مجموعه عوامل منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران از جمله موضوع صادرات گاز یک عامل تاثیرگذار بر مذاکرات است.

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس در پاسخ به این سوال که مسئولان غربی و شرقی اعلام کرده‌اند که به توافق نهایی نزدیک شده‌ایم. نظر شما چیست؟ تاکید کرد: آقای دکتر ظریف هم نظرشان در مجموع در همین جهت است و ما هم منتظریم ببینیم که چگونه پیش می‌رود.

 

 

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین