تاریخ انتشارسه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
plusresetminus
حزب الله : رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص گفت: بشار اسد که دو سال پیش به عنوان رئیس جمهور سوریه انتخاب شد، دوره ۷ ساله ریاست جمهوری وی باید کاملا طی شود.
۰
کد مطلب : ۱۱۲۱۱۳
دوره  ۷ ساله ریاست جمهوری بشار اسد باید کاملا طی شود
 

 

 
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه دیدار با ایو رسیه قائم مقام وزیر خارجه سوییس در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی در خصوص ارزیابی خود از رابطه ایران و عربستان در برگزاری مناسک حج، گفت: مقامات رسمی جمهوری اسلامی ایران درباره برگزاری مناسک حج تمتع تصمیم خواهند گرفت و بدون تردید حرمت مسلمانان و مردم ایران و حج‌گزاران باید محفوظ باشد.

وی ادامه داد: وظیفه قانونی حکومت سعودی این است که محیطی امن و‌ آزاد را برای حج‌گزاران فراهم کند و سلامت و امنیت آنها را تامین و ضمانت کند تا راهیان خانه خدا بتوانند با اطمینان خاطر به اعمال عبادی مهمی خود در حج بپردازند و مثل گذشته نباشد که در منا چنین فاجعه‌ای اتفاق افتاد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزود: بدون تردید اگر ماموران و مسئولان سعودی به مسئولیت خود در موضوع منا عمل کرده بودند، با چنین فاجعه‌ای روبرو نمی‌شدیم.

ولایتی تاکید کرد: حفظ حرمت و امنیت حج‌گزاران و مسلمانانی که از همه جهان برای مراسم حج می‌آیند، جزو وظایف قطعی و اولیه حکومت سعودی است.

وی درباره حکم دادگاه آمریکا در مورد برداشت غیرقانونی از اموال ایران خاطر نشان کرد: دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب وجود داشته و کماکان برقرار است و هیچ کاستی نگرفته است و این نشان‌دهنده تناقض‌گویی مسئولان آمریکایی است که از یک سو در گفت‌وگو با وزیر خارجه ما اعلام می‌کنند که به انجام مسئولیت‌هایشان در برداشتن تحریم‌ها متعهد هستند اما از سوی دیگر به اشکال مختلف تحریم‌های جدیدی برقرار می‌کنند و بر سر روابط قانونی و آزاد تجاری بین ایران و سایر کشورها مانع‌تراشی می‌کنند در حالی که این جزو تعهدا‌ت‌شان است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص با اشاره به واکنش سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به سخنان ظریف در مورد برداشت غیرقانونی از اموال ایران، خاطر نشان کرد: بدون تردید کاری که آمریکا در مورد مصادره اموال ایران کرده دزدی بین‌المللی است و جمهوری اسلامی ایران در احقاق حقوق خود مُصر خواهد بود و حق خود را از آمریکایی‌ها خواهد گرفت؛ همانطور که در نوبت قیلی نیز بعد از گذشت سال‌ها ما توانستیم مطالبات خود را با مقاومتی که نشان دادیم، دریافت کنیم.

ولایتی تاکید کرد: راه مقابله با‌ آمریکا استقامت، مقاومت و ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا است.

وی در ادامه با اشاره به جزئیات دیدار خود با قائم مقام وزیر خارجه سوییس، گفت: در این دیدار مذاکراتی در خصوص روابط دو جانبه ایران و سوییس و دعوت از جمهوری اسلامی ایران برای کمک به حل و فصل مسائل سوریه بیان کردیم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص ادامه داد: من در این ملاقات گفتم که ما از حکومت قانونی سوریه حمایت می‌کنیم و شخص بشار اسد که دو سال پیش به عنوان رئیس جمهور سوریه انتخاب شد، دوره ۷ ساله ریاست جمهوری وی باید کاملا طی شود و تایید انتخابات پارلمانی سوریه که دولت و ملت سوریه حتی حاضر نشدند برای مدت کوتاهی این کشور بدون پارلمان بماند را مطرح کردند.

ولایتی گفت: ما هر دو توافق داشتیم که باید هر راه‌حلی برای سوریه وجود دارد، تمامیت ارضی این کشور نیز رعایت شود و اینکه آینده سوریه به دست مردم آنهاست و اگر کشورهای دیگر می‌توانند به احقاق حق مردم سوریه کمک کنند، مردم سوریه به آنها خوش آمد می‌گوید. همچنین ما توافق داشتیم که مبارزه علیه تروریست‌هایی که در سوریه علیه دولت و ملت سوریه می‌جنگند، یک امور مورد اتفاق هر دوی ما بود.

همچنین، ایو رسیه قائم مقام وزیر خارجه سوییس در جمع خبرنگاران در خصوص جزئیات دیدار با ولایتی، خاطر نشان کرد: هدف از این دیدار صحبت در مورد مسائل سوریه و حمایت سوییس از سوریه است و ما برای حل و فصل بحران در سوریه به هماهنگی و گفت‌وگوهای دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران نیاز داشتیم.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین