تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵
plusresetminus
حزب الله: رئیس جمهوری سوریه در مراسمی "مرکز اسلامی بین‌المللی شام برای مقابله با تروریسم و افراطگرایی" را افتتاح کرد.
۰
کد مطلب : ۱۹۷۵۱۶
افراطگرایی وارد زندگی ما شده و وهابیت در تقویت آن سهیم بوده است بشار اسد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار اسد، رئیس‌ جمهوری سوریه در مراسمی و در جمع علمای دمشق "مرکز اسلامی بین‌المللی شام برای مقابله با تروریسم و افراطگرایی" را افتتاح کرد که وابسته به وزارت اوقاف است.
 
وی در جمع علمای دمشق عنوان کرد: تمامی ملت سوریه از طریق پایداری‌شان با افراطگرایی مبارزه می‌کنند و ارتش با تروریسم بیرون آمده از دل افراطگرایی مقابله می‌کند و علما نیز با این افراطگرایی به عنوان تولید کننده تروریسم به مقابله می‌پردازند.
 
رئیس‌جمهوری سوریه افزود: افراطگرایی یک محصول دینی نبوده بلکه محصولی اجتماعی است و انواع مختلفی از جمله سیاسی، قومی و عقیدتی و همچنین اجتماعی دارد و افراطگرایی دینی نیز یکی از انواع افراطگرایی است که پس از رویدادهای ماه سپتامبر وارد زندگی ما شد و وهابیت نیز در تقویت این نوع افراطگرایی سهیم بوده است.
 
وی گفت: اخلاق ضروری است، همانطور که دین یک ضرورت است بنابراین لازم است که با کار اجتماعی در کنار فعالیت دینی اخلاق را در جامعه تقویت کنیم.
 
این مقام سوری افزود، افتتاح این مرکز و آغاز فعالیت‌های آن در این ماه پر فضیلت بیانگر این است که ماه رمضان ماه کار و تحقق دستاورد است نه ماه تنبلی و کوتاهی و به تاخیر انداختند کارها.
 
بشار اسد ادامه داد: از من توقع نداشته باشید که در جمع روحانیون بنشینم و با آنها درباره چگونی مبارزه با تندروی و تروریسم سخن بگویم. شما از سال‌ها قبل این کار را آغاز کرده‌اید و آحاد ملت سوریه با تروریسم و تندروی مبارزه می‌کنند.
 
وی در ادامه اظهاراتش به شدت اخوان المسلمین را مورد انتقاد قرار داد و اعضای این جنبش را "شیاطین" خواند.
 
بشار اسد در این باره گفت: اخوان المسلمین با وارد کردن مفهوم خشونت به دین از دیانت اسلامی اخلاق خارج شدند و تصویر آن را تحریف و خراب کردند. همچنین روابط بدیهی میان تفکر اخوان المسلمین و تفکر عقب مانده وهابیت وجود دارد.
 
وی در ادامه اظهار کرد: بای این سؤال را برای ملت سوریه مطرح کرد که سوریه پس از 9 سال جنگ در زمینه تروریسم و افراطگرایی در چه جایگاهی قرار دارد؟ من در پاسخ به این سؤال می‌گویم که اوضاع جامعه سوریه نه تنها از زمان آغاز جنگ بهتر است بلکه اوضاع امروز حتی از قبل از آغاز جنگ نیز بهتر است. جنگ درس سخت و شوکه کننده‌ای به ما داد و باعث شد تا بار دیگر تمامی عناصری که منجر به این جنگ شد را بررسی و ارزیابی کنیم.
 
رئیس جمهوری سوریه افزود: درست است که جنگ یک جنگ خارجی بود اما عناصر آن داخلی بودند. این بازنگری باعث بازنگری در دیدگاه‌مان به عنوان اقشار مختلف ملت سوریه شد تا بیش از پیش با یکدیگر در ارتباط باشیم و همدیگر را بیشتر و بیشتر بشناسیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین