تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۵
plusresetminus
حزب الله:رییس دادگستری استان تهران گفت: لازم است در فرآیند شناسایی، تثبیت، حفظ و مراقبت، پیشگیری از تجاوز و باز ستاندن قاطع اراضی مورد تعدی قرار گرفته، اقدامات جدی‌تری معمول گردد.
۰
کد مطلب : ۶۲۴۴۱
در بازستاندن اراضی از متجاوزان نقش قوه قضاییه پررنگ‌تر است
به گزارش شبکه خبری حزب الله، غلامحسین اسماعیلی در اولین نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان تهران ضمن تبریک دهه کرامت و ایام ولادت با سعادت آقا علی ابن موسی الرضا (ع) اظهار کرد: بحمدالله در این چند سال کارهای مهمی توسط شورا صورت گرفته، لکن با عنایت به اهمیت موضوع و تهدیدهای موجود نیاز به اقدامات بیشتری در این زمینه است.

 

وی ادامه داد: در مورد اهمیت اراضی ملی و منابع طبیعی همین مقدار بس که مولا علی (ع) در این رابطه به یکی از اصحاب خود می‌فرمایند این مال نه مال من و نه مال توست، بلکه متعلق به بیت‌المال و سرمایه مسلمانان است که در خصوص آن مجاهدت‌هایی صورت گرفته و هزینه گزافی پرداخت شده و خون‌های فراوانی ریخته شده است.

 

وی افزود: متاسفانه با اقدامات بی‌رویه برخی از افراد سودجو، زندگی مردم در کلان شهری مانند تهران به شدت تهدید می‌شود که برای رهایی از آن باید فکری جدی کرد.

 

اسماعیلی در ادامه ضمن تاکید مجدد بر اهمیت بیت‌المال اظهار کرد: لازم است در فرآیند شناسایی، تثبیت، حفظ و مراقبت، پیشگیری از تجاوز و بازستاندن قاطع اراضی ملی و منابع طبیعی مورد تعدی قرار گرفته اقدامات جدی‌تری معمول گردد که در خصوص باز ستاندن اراضی از متجاوزین نقش دستگاه قضایی پررنگ‌تر است و وظیفه دارد با صدور آراء مستند، متقن، قاطع و به موقع در جهت تحقق این امر تلاش کند.

 

وی ادامه داد: از اهمیت موضوع پیشگیری نباید غافل شد لذا ضروریست تلاش گردد تا تعدی و تجاوزی اصولا شکل نگیرد که مستلزم سیر مراحل قانونی و صدور حکم و سپس تخریب بنا و به دنبال آن آثار منفی اجتماعی باشد؛ بنابراین می‌بایست تمامی نهادهای قانونی ذیربط در حوزه وظایف محوله به دقت مسائل حوزه مسئولیت خود را رصد کنند و در انجام وظایف خود اهتمام لازم داشته باشند و نباید در این زمینه مرتکب قصور یا تقصیری شوند.

 

رییس کل دادگستری استان تهران در پایان به جمع حاضر در جلسه دو توصیه کرد: نخست اینکه اقدامات شورا در جهت حفظ و حراست از بیت‌المال در شقوق مختلف آن بایستی به هنگام، مستدل و مستند استوار و قاطع باشد. دیگری رعایت قانون و داشتن رفتارهای قانونمندانه در همه حال است.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین