تاریخ انتشارسه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵
plusresetminus
حزب الله: وزارت کشور مصر برای مقابله با تظاهرات روز جمعه که جماعت اخوان المسلمین و جبهه سلفی برای آن فراخوان داده‌اند، نیروهای امنیتی را به حالت آماده‌باش درآورد.
۰
کد مطلب : ۶۹۵۶۱
اعلام آماده‌باش در مصر برای مقابله با تظاهرات روز جمعه
 
به گزارش شبکه خبری حزب الله ،مسئولان وزارت کشور مصر طرحهای مربوط به تأمین امنیت تأسیسات حیاتی و زندان‌ها با هماهنگی نیروهای مسلح را بررسی کرده است.

بر اساس این گزارش وزارت کشور مصر همچنین نیروهای امنیتی خود را به حالت آماده‌باش درآورده و قرار است گروه‌های رزمی و کارشناسان مواد منفجره و نیروهای مخفی اطراف تأسیسات حساس مستقر شوند.

بر پایه این گزارش، وزارت کشور در همین رابطه طی 10 روز گذشته 634 نفر از اعضا و هواداران اخوان المسلمین را به‌اتهام ایجاد اغتشاش و خشونت بازداشت کرد.

انفجار بمب صوتی نزدیک کانون قضات در الفیوم

در ساعات اولیه صبح امروز سه‌شنبه یک بمب صوتی نزدیک کانون قضات در شهر الفیوم منفجر شد که البته آسیبی به کسی نرسید.
ساکنان شهر الفیوم گزارش دادند که در ساعات اولیه صبح امروز صدای انفجار مهیب در منطقه‌ای نزدیک کانون قضات و مسجد ابوداود شنیده شد و نیروهای دفاع شهری و کارشناسان مواد منفجره به‌رهبری سرتیپ «هشام صادق» سریعاً در مکان انفجار حاضر شدند.
همچنین نیروهای دفاع شهری موفق شدند یک بمب دست‌ساز را نزدیک یک دکل برق کشف کنند.

ریزش ساختمان در قاهره 12 کشته به جای گذاشت

صبح امروز سه‌شنبه بر اثر ریزش یک ساختمان در منطقه المطریه واقع در شرق قاهره پایتخت مصر 12 نفر کشته و 7 نفر دیگر نیز زخمی شدند.
سرلشگر «جمال حلاوه» معاون رئیس سازمان دفاع شهری وابسته به وزارت کشور مصر اعلام کرد که ریزش یک ساختمان 6طبقه در منطقه المطریه منجر به کشته شدن 12 نفر شد.
وی افزود که نیروهای دفاع شهری موفق شدند 7 نفر از ساکنین این ساختمان را نجات دهند که این افراد نیز زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.
«خالد الخطیب» رئیس اداره مرکزی فوریت‌های پزشکی وزارت بهداشت مصر نیز گفت که آمبولانس‌های وزارت بهداشت اجساد 7 کشته را به بیمارستان منتقل کردند.
هنوز علت ریزش این ساختمان مشخص نیست اما مصر هر از چند گاهی شاهد چنین حوادثی است که در نتیجه ساخت و سازهای غیراصولی و غیرقانونی و یا استفاده از مصالح ساختمانی نامرغوب رخ می‌دهد.

استاندار شمال سینا: تخلیه منطقه مرزی مصر و غزه به پایان رسید

سرلشگر «عبدالفتاح حرحور» استاندار شمال سینا اعلام کرد که تمامی خانه‌های واقع در منطقه مرزی که تعداد آنها 680 خانه بود، تخریب شدند و علاوه بر آن 122 خانه نیز در جریان انفجار تونل‌ها تخریب شد که مجموعاً 802 خانه شد.
وی افزود که به 290 خانواده که خانه‌های خود را در منطقه نوار مرزی تخلیه کرده‌اند به‌عنوان غرامت مبلغ 97 میلیون پوند پرداخت شد و روند پرداخت غرامت‌ها ادامه دارد.

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین