تاریخ انتشارپنجشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
plusresetminus
حزب الله : سال گذشته بازار مسکن با ادامه رکود و کاهش ساخت وساز روبرو بود و افتتاح صندوق زمین و ساختمان، بهره برداری از ۱۱۷۰ واحد مسکن ویژه و تفاهم نام با خیرین مسکن ساز از دیگر اتفاقات این حوزه بود.
۰
کد مطلب : ۷۹۸۲۱
مسکن درسالی که گذشت
به گزارش شبکه خبری حزب الله ،سال گذشته بازار مسکن همچنان با رکود عمیقی روبرو بود و این رکود بر ساخت و ساز و معاملات مسکن اثر زیادی داشت، هرچند که در نیمه دوم سال گذشته نسبت معاملات افزایش پیدا کرد اما همچنان سرمایه گذاران نسبت به ساخت و ساز رغبتی نشان ندادند بنابراین سال جدید با کاهش ساخت و ساز در بازار مسکن روبرو خواهد بود.

همچنین افزایش چند برابری قیمت مسکن در سال ۹۱ موجب شده که علیرغم رکود، بازهم قیمت‌ها بالاتر از قدرت خرید خانوارها باشد که همین موضوع موجب کاهش تقاضا در بازار شده است. در واقع مسکن با جهش های قیمتی که در سال های گذشته تجربه کرد، از توان مالی بخش زیادی از خانوارها بالاتر است.

افتتاح صندوق زمین و ساختمان

صندوق زمین و ساختمان که با حضور عباس آخوندی در سازمان بورس به افتتاح رسید یکی از ابزارها برای تنوع در بازار سرمایه به شمار می‌رود. نکته مهم در ایجاد این صندوق ایجاد زنجیره کامل از زمین تا بهره برداری و اجاره داری است. کنترل جریان مالی از طریق سیستم‌هایی مانند صندوق زمین و ساختمان و اوراق مبتنی بر دارایی می‌تواند گردش مالی کشور را افزایش دهد بدون اینکه پایه پولی کشور تغییر داده شود که یک راهکار موثر و مناسب برای خروج از رکود غیرتورمی است.

امضای تفاهم نامه تامین مسکن اقشار کم درآمد با استفاده از توان خیرین مسکن ساز

در قالب قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن با استفاده از توان و مشارکت خیرین و سازمان‌های حمایتی، تفاهم نامه تامین مسکن اقشار کم درآمد با استفاده از توان خیرین به امضا رسید. این تفاهم نامه در سه فصل تامین مسکن ملکی، مسکن اجاره‌ای یا اجرا به شرط تملیک و مسکن اجتماعی مبادله شد.

افتتاح ۴۵۰ هزار واحد مسکن مهر در دولت یازدهم

در دولت یازدهم واحدهای ۴۵۰ هزار متقاضی مسکن مهر به آنها تحویل داده شد که از جمله این افتتاح ها می‌توان به افتتاح ۴ هزار واحد مسکن مهر در استان فارس، افتتاح ۶۲۵۰ واحد مسکن مهر در استان اردبیل، افتتاح ۲۰۷۱ واحد مسکن مهر در یزد، افتتاح ۱۵۰۰ واحد مسکن مهر در کردستان، افتتاح ۱۵ هزار واحد مسکن مهر در استان تهران، افتتاح ۱۵۲۹ واحد مسکن مهر در استان لرستان، بهره برداری از ۱۰ هزار واحد مسکن مهر در استان قزوین، افتتاح ۶۰۴۹ واحد مسکن مهر در استان گیلان

همچنین در سال گذشته دستورالعمل اجرایی معاملات مسکن مهر "معاملات ثانویه مسکن مهر اعم از واحدهای تمام شده و نیمه تمام" به منظور رونق بخشی به بازار مسکن ابلاغ شد که براین اساس به مالکان مسکن مهر اجازه داده شد که واحدهای خود را به فروش برسانند.

براین اساس از مجموع مسکن‌هایی که ساخت آنها با عنوان مسکن مهر آغاز شده، بیش از ۵۰ درصد در کشور به بهره برداری رسیده و مابقی این واحدها هم در مراحل مختلف ساخت و ساز هستند که به گفته مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر، تمامی واحدها تاپایان سال ۹۴ به اتمام می‌رسد.

بهره برداری از ۱۱۷۰ واحد مسکن ویژه در تهرانسر

در سال گذشته مسکن ویژه تهرانسر در دو فاز به بهره برداری رسید که در فاز اول ۵۳۰ واحد به بهره برداری رسید و در فاز دوم که هفته آخر اسفندانجام گرفت ۶۴۰ واحد به متقاضیان تحویل داده شد.

پروژه مسکن ویژه تهرانسر در سال ۱۳۹۱ با در نظر گرفتن اراضی جنوبی بلوار یاس تهرانسر در زمینی به مساحت ۳۵ هکتار با دسترسی مناسب به بزرگراه‌های آزادگان، فتح و جاده مخصوص کرج در امتداد بلوار تهرانسر آغاز شد. این پروژه به صورت احداث بلوک‌های۱۲ طبقه مشتمل بر ۴۵۰۰ واحد بود که با تصمیم و بازنگری وزارت راه به بلوک‌های ۵ طبقه دو واحدی تبدیل شد.

ثبت‌نام متقاضیان به صورت اینترنتی از اواخر شهریورماه ۹۱ با واریز قسط اول به مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال در شعب بانک مسکن تهران آغاز شد و در اردیبهشت ۹۲ با تکمیل ظرفیت ثبت‌نام به پایان رسید. متقاضیان پس از پرداخت ۴ قسط ۲۰۰ میلیون ریالی قبل از تحویل واحد مسکونی خود ۴۵۰ میلیون ریال باقی‌مانده را پرداخت کرده و دفترچه اقساط دریافت می‌کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین