تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵
plusresetminus
یک رسانه آمریکایی با انتقاد شدید از دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به سبب حمایت از تجاوز نظامی رژیم‌های سعودی و امارات به یمن از افزایش خشم و نارضایتی از متجاوزان خبر داد.
۰
کد مطلب : ۱۷۸۴۱۸
افزایش خشم از نقش ویرانگر عربستان در یمن

 

 

روزنامه واشنگتن پست در سرمقاله خود با عنوان "درحالی که کودکان یمن جان می بازند؛ آمریکا دوستان سعودی خود را تکریم می کند"، نوشت: نیروهای مورد حمایت امارات و عربستان حمله شدید جدیدی را علیه بندر الحدیده یمن به راه انداختند که 70 درصد کمک های غذایی از طریق آن وارد یمن شده و به نزدیک به هشت میلیون نفری می رسد که با خطر مرگ ناشی از گرسنگی روبرو هستند.

به گفته مسئولان سازمان ملل، با درگیری دوباره در الحدیده، بحث درباره خطر گسترش بیماری وبا بار دیگر مطرح شده است و نگرانی وجود دارد که از سرگیری نبردها به گسترش آن منجر شده و کنترل آن را دشوار کند.

روزنامه واشنگتن پست نوشت: صداهای مخالف در واشنگتن علیه نقش ویرانگر عربستان در جنگ یمن افزایش یافته است. خشمی گسترده به علت حوادث هولناکی که در آن غیرنظامیان به دست ائتلاف عربستان و امارات به قتل رسیده اند، وجود دارد. از جمله این حوادث هولناک، حمله موشکی ماه گذشته بود که به قتل ده‌ها دانش آموز منجر شد.

این روزنامه نوشت: جنگ در یمن به پنجمین سال خود نزدیک می شود و باعث تلفات انسانی گسترده ای شده است و بی گناهان در حملات هوایی به قتل رسیده اند. درصد زیادی از ساکنان یمن با گرسنگی و سوء تغذیه دست و پنجه نرم می کنند. این روند به خاطر محاصره تحمیلی ائتلاف سعودی علیه بنادر یمن تشدید شده است.

واشنگتن پست نوشت: مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در بیانیه ای از عزم آمریکا برای پایان دان به جنگ و ارائه کمک به کشور محاصره شده یمن خبر داد اما صلح در افق دیده نمی شود زیرا آخرین دور مذاکرات هفته گذشته با میانجیگری سازمان ملل در ژنو شکست خورد.

به نوشته این روزنامه، برخی قانونگذاران آمریکایی با دیدگاه دولت آمریکا درباره یمن به شدت مخالف هستند. از جمله سناتور جین شاهید و سناتور تد سی یونگ برای واشنگتن پست نوشتند که "جنگ داخلی مداوم به تشدید بحران انسانی و تهدید تروریستی منجر می شود".

این روزنامه افزود: یکی از عاملان اصلی خرابی و هرج و مرج در یمن همان بمباران بی هدف ائتلاف عربستان و امارات است که از سوی آمریکا با سوخت رسانی و داده های اطلاعاتی پشتیبانی می شود.

واشنگتن پست نوشت: اعضای مجلس سنای آمریکا گفتند که تضمین این مسئله که ائتلاف سعودی قتل غیرنظامیان را متوقف می کند، یک وظیفه اخلاقی است.

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین