تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸
plusresetminus
حزب الله : در این گزارش تصویری به معرفی 10 چشم انداز نفس‌گیر از اقیانوس‌های سراسر جهان می پردازیم.
۰
کد مطلب : ۹۹۰۴۵
۱۰ چشم‌انداز عجیب از اقیانوس‌های جهان
 
 
 
 
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، اگر می‌خواهید چشم‌انداز وسیعی از پهنه‌ی دریا و محل پیوند اقیانوس و آسمان را تماشا کنید، یا دوست دارید منظره‌ی بی‌نظیر غروب آفتاب بر عرصه‌ی وسیع دریا را نظاره کنید، این فهرست، چند چشم‌انداز فوق‌العاده و نفس‌گیر از اقیانوس‌های سراسر این کره‌ی خاکی را به شما معرفی می‌کند. پس کوله‌بار خود را ببندید و برای سفر آماده شوید تا لحظاتی زیبا و به یادماندنی را در دفتر خاطرات زندگیتان ثبت کنید.

۱. بیابان نامیب، نامیبیا

 

یکی از شگفت‌انگیز‌ترین و فریبنده‌ترین مناظری که ممکن است ببینید، در نامیبیا قرار دارد؛ جایی که بیابان نامیب به اقیانوس اطلس می‌پیوندد. اما فقط یک راه برای دیدن آن وجود دارد و آن هم از هواپیما است. این بیایان وسیع هزاران کیلومتر قبل از رسیدن به امواج متلاطم و سرد اقیانوس، گسترده شده‌است.
با این حال پارک ملی namib-naukluft، در دسترس گردشگران قرار دارد. مهم‌ترین مشخصه‌ی این منطقه، تپه‌های شنی قرمز‌رنگ هستند که جلوه‌ی زیبایی به این منظره‌ی شگفت‌انگیز داده‌اند.



۲. خلیج hanauma، جزیره‌ی اوآهو، هاوایی


این مکان که یکی از شناخته‌شده‌ترین جاذبه‌های گردشگری در جزیره‌ی اوآهو (oʻahu) محسوب می‌شود، به معنای واقعی کلمه یکی از شگفتی‌های طبیعت است. خلیجی زیبا که برای گردشگران علاقه‌مند به آبتنی و غواصی، مکان مناسبی است. این اکوسیستم دریایی بکر، بسیار چشمگیر است از این جهت حفاظت شده است تا آسیبی به آن نرسد. از بالای این تپه، منظره‌ی چشم‌نواز اقیانوس در قاب زیبای این خلیج، خودنمایی می‌کند.

شاید باور این مطلب برای شما سخت باشد که این مکان سالانه در حدود ۳ میلیون گردشگر را جذب می‌کند. خلیج hanauma، یک ذخیره‌گاه طبیعی است که زندگی دریایی غنی و بسیار متنوعی دارد.


 


۳. صحرای بزرگ آفریقا، مراکش

یکی از شگفت‌انگیزترین مناظری که ممکن است در زندگیتان ببینید، جایی است که بزرگ‌ترین بیابان جهان با اقیانوس اطلس پیوند می‌خورد. در کشور مراکش، صحرای بزرگ آفریقا با ساحلی چشم‌نواز احاطه شده با تپه‌های شنی، پایان می‌پذیرد. این مکان یکی از مقاصد مورد علاقه‌ی موج‌سواران است. پس به مراکش سفر کنید و از دیدن مناظر شگفت‌انگیز و موج‌سواری لذت ببرید و سکوت و آرامش را تجربه کنید.



۴. nugget point، منطقه‌ی otago، نیوزیلند

یک فانوس دریایی متعلق به قرن نوزدهم در بلندترین نقطه‌ی منطقه‌ی otago قرار گرفته و منظره‌ی زیبایی را به وجود آورده‌است: خط ساحلی بی‌نظیر و صخره‌های بزرگی که در آب پیش رفته‌اند. این نقطه یکی از شناخته‌شده‌ترین جاذبه‌های گردشگری در otago است که چشم‌اندازی رو به اقیانوس دارد.

در پایین این پرتگاه، یک کلونی از خوک‌های آبی دیده می‌شوند. علاوه بر این، nugget point، محل زندگی حیوانات مختلفی مانند پنگوئن، سفیدغاز، کفچه نوک و دلفین هکتور است.



۵. cabo vidio، آستوریاس (asturias)، اسپانیا

این سطوح ناهموار و صخره‌های شیب‌دار رو به اقیانوس اطلس، در قسمت‌های شمالی این کشور قرار گرفته‌اند؛ یک ساحل چشم‌نواز و فوق‌العاده دیدنی که شگفت‌انگیز‌ترین چشم‌انداز‌ها را به نمایش می‌گذارد. گرچه شاید این مکان، خشن و نامهربان به نظر برسد، اما دیدن این شگفتی باشکوه طبیعت، ارزش این سفر را خواهد داشت.

این منظره‌های بی‌نظیر، چشم‌اندازهای رو به اقیانوس و صخره‌های باشکوه در کنار شهر دیدنی و زیبای cudillero که تنها ۱۰ کیلومتر با این مکان فاصله دارد، یکی از بهترین سفرهای زندگی شما را رقم خواهند زد.


۶. صخره‌های موهر، ایرلند

صخره‌های موهر (moher) که سالانه در حدود ۱ میلیون بازدید‌کننده دارند، یکی از شناخته‌شده‌ترین و زیباترین جاذبه‌های طبیعی گردشگری در ایرلند به شمار می‌روند. این دیواره‌های بلند صخره‌ای در حدود ۲۱۴ متر (۷۰۲ پا) ارتفاع دارند و ۸ کیلومتر (۵ مایل) از سواحل اقیانوس اطلس را در بر گرفته‌اند. برج o'brien در سال ۱۸۳۵ در بالاترین نقطه‌ی این صخره‌ها ساخته شده‌است که چشم‌انداز زیبایی از اقیانوس را در معرض دید گردشگران می‌گذارد.

علاوه بر این مناظر بی‌نظیر، مسیرهای پیاده‌روی فوق‌العاده و چشم‌اندازهای تاریخی، این مکان را در صدر فهرست اماکن دیدنی شما قرار خواهد داد.


۷. خلیج بزرگ استرالیا


خلیج بزرگ استرالیا، خلیج پهناوری در اقیانوس هند است که ۱۱۶۰ کیلومتر (۷۲۰ مایل) از سواحل جنوبی این قاره را در بر می‌گیرد. صخره‌های شیب‌داری به ارتفاع ۶۰ متر (۲۰۰ پا) این منظره‌ی شگفت انگیز از برخورد امواج اقیانوس به دیواره‌های عظیم صخره‌ای را ایجاد می‌کنند.
بومیان استرالیا، سال‌ها در این سواحل زیبا زندگی می‌کردند. گذشته از این زیبایی چشم‌گیر، این خلیج مکان مناسبی برای تماشای نهنگ‌ها است. این خلیج یک منطقه‌ی حفاظت‌شده است که از جمعیت نهنگ‌ها و شیرهای دریایی استرالیایی حفاظت می‌کند.
خلیج بزرگ استرالیا، مکان بی‌نظیری برای دیدن پهنه‌ی وسیع اقیانوس است. به علاوه سواحل بی‌نظیری مانند salmon holes و green poll، امکان شنا کردن را برای گردشگران فراهم می‌کنند.


 


۸. great ocean walk، ویکتوریا، استرالیا


قدم زدن در مسیر great ocean road، یکی از بهترین تجربیات زندگی شما خواهد بود؛ مسیری در حدود ۱۰۰ کیلومتر (۶۲ مایل) با چشم‌اندازی فوق‌العاده رو به اقیانوس. طی کردن این مسیر به طور کامل در حدود ۸ روز طول خواهد کشید. با این حال شما می‌توانید تنها بخشی از آن را برای قدم زدن انتخاب کنید و از دیدن مناظر باشکوه اطرافتان نهایت لذت را ببرید.

گردشگران می‌توانند از برنامه‌های سفر متعددی که در این منطقه ارائه می‌شود، استفاده کنند. یا می‌توانند چند ساعتی را با قدم زدن در این منطقه بگذرانند یا سفرشان را تا ۸ روز ادامه بدهند. کمپ‌های متعددی وجود دارد که گردشگران برای استراحت و اقامت در شب می‌توانند از آنها استاده کنند و روز بعد سفرشان را ادامه دهند. در گذر از این مسیر، از دیدن مناظر باشکوه و نفس‌گیر، قطعا لذت خواهید برد.



۹. پل bixby، بیگ سور، کالیفرنیا، ایالات متحده‌ی آمریکا


 

 


این پل قوسی که در سال ۱۹۳۲ گشایش یافت، راه ارتباطی اصلی میان این منطقه و بقیه‌ی نواحی ساحلی بود. سفر به این منطقه‌ی زیبا، قطعا سفری فراموش نشدنی در زندگیتان خواهد بود. ارتفاع این پل ۹۸ متر (۳۲۰ پا) است و چشم‌انداز زیبایی از اقیانوس را در معرض دید شما قرار می‌دهد. می‌توانید بر روی این پل قدم بزنید و از دیدن پهنه‌ی وسیع و آبی اقیانوس، لذت ببرید. این مکان یکی از نقاط مورد توجه عکاسان است چرا که هر دو طرف پل، منظره‌ای زیبا و چشم‌نواز دارد.

۱۰. کوه lion's head، کیپ تاون، آفریقای جنوبی


این شهر به داشتن چشم‌انداز‌های بی‌نظیر و طبیعت شگفت‌انگیزش می‌بالد. کوه table به تنهایی مجموعه‌ی بی‌نظیری از مسیرهای پیاده‌روی، مناظر با‌شکوه و ماشین‌های کابلی را در اختیار گردشگران می‌گذارد. کوه lion's head یکی از شگفت‌انگیز‌ترین نقاط دیدنی در این شهر است که در ارتفاعی معادل ۶۶۹ متر (۲۱۹۵ پا) منظره‌ی باشکوهی از اقیانوس و چشم‌انداز زیبایی از شهر را در مقابل دیدگان شما به نمایش می‌گذارد. این مکان دیدنی نه فقط به خاطر مناظر بی‌نظیر طبیعی بلکه به خاطر فراهم کردن امکان پیاد‌ه‌روی در مسیرهای زیبا و دیدن بازمانده‌های آثار معماری، قطعا ارزش دیدن خواهد داشت.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین