تاریخ انتشارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳
plusresetminus
حزب الله: در سال ۹۳ تنها توانستیم ۳۵ هزار میلیارد تومان از درآمدهای محل هدفمندی یارانه‌ها را محقق کنیم بنابراین برای تحقق درآمد ۴۸ هزار میلیاردی از محل هدفمندی ۱۳ هزار میلیارد تومان کسری داریم.
۰
کد مطلب : ۷۱۷۴۸
امسال بنزین گران نمی شود!

به گزارش شبکه خبری حزب الله ، یکی از چیزهایی که به صورت مستیم بر معیشت مردم تاثیر می گذارد افزایش قیمت حامل های انرژی از جمله بنزین و گازوئیل است، از این رو دولت در تایین قیمت این مواد باید نهایت دقت را داشته باشد، ولی اغلب از سوی دولت ها اهمیت کمی به این موضوع داده می شود و دولت نسبت به کسری بودجه و نیازی که به منابع ریالی دارد قیمت فراورده های نفتی را دستخوش تغییر قرار می دهد.

اما امسال اوضاع جور دیگری است، قیمت جهانی نفت کاهش پیدا کرده است و اگر بخواهند عادلانه عمل نمایند باید قیمت حامل های انرژی در کشور کم شود، اما از سوی دیگر دولت دچار کسری بودجه است و آمار ردیف های بودجه حکایت از کسری 13 هزار میلیاردی دارد.

به هر حال هنوز هیچ چیز مشخص نیست، دولت در بودجه امسال 48 هزار میلیارد برای اصلاح حامل های انرژی در نظر گرفته است، که نسبت به سال گذشته تغییر نکرده است، همین موضوع باعث ایجاد تناقض گویی در بین نمایندگان مجلس شده است، عده ای بر این باور هستند که قیمت ها نباید تغییر کند اما برخی دیگر اعتقاد دارند که دولت ناگزیر از افزایش قیمت است.

افزایش قیمت بنزین در سال 94 منتفی است

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگویی، درباره احتمال افزایش قیمت حامل‌های انرژی از جمله بنزین اظهار کرد: با توجه به پیشنهاد دولت مبنی بر ثابت بودن درآمد ناشی از حامل های انرژی، اگر مجلس موافقت کند، افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

نایب رییس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: دولت عدد ۴۸ هزار میلیارد تومان را برای درآمدهای ناشی از حامل های انرژی پیشنهاد داده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به کاهش قیمت جهانی نفت نیز بحث افزایش قیمت حامل های انرژی خود به خود منتفی می شود.

افزایش قیمت آب،برق و گاز و بنزین در سال۹۴

اما از سوی دیگر نماینده رشت و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از افزایش قیمت حامل های انرژی در سال ۹۴ برای جبرای کسری ۱۳ هزار میلیاردی دولت برای پرداخت یارانه ها خبر می دهد و دولت را ناگزیر از این کار می داند.

غلامعلی جعفرزاده با اشاره به سازوکار دولت برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی در سال ۹۳ گفت: در لایحه بودجه سال ۹۳، ۴۸ هزار میلیارد تومان برای اصلاح قیمت‌های حامل‌های انرژی و ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای اصلاح یارانه نان در نظر گرفته شده اما در لایحه بودجه سال ۹۴ دولت ۴۸ هزار میلیارد تومان برای اصلاح قیمت‌های حامل‌های انرژی در نظر گرفته است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت‌های حامل‌های انرژی در سال ۹۴ افزایش خواهد یافت گفت: در سال ۹۳ تنها توانستیم ۳۵ هزار میلیارد تومان از درآمدهای محل هدفمندی یارانه‌ها را محقق کنیم بنابراین برای تحقق درآمد ۴۸ هزار میلیاردی از محل هدفمندی ۱۳ هزار میلیارد تومان کسری داریم.

وی تصریح کرد: قیمت حامل‌های انرژی به ویژه گاز، برق و آب افزایش خواهد یافت اما این افزایش قیمت باید به صورت پلکانی باشد.

وی با اشاره به قانون برنامه پنجم توسعه مبنی بر آزادسازی قیمت انرژی تا پایان سال پنجم این برنامه، گفت: دولت باید در فرصت باقیمانده تا پایان مهلت اجرای قانون برنامه پنجم توسعه این مشکل را حل کند.

حال باید منتظر ماند و دید که تصمیم دولت در نهایت برای این موضوع چه خواهد بود و آیا همچون گران شدن نان باز تغییری در قیمت سوخت ایجاد خواهد کرد یا امسال بعد از سالها قیمت بنزین بی تغییر می ماند؟
منبع : تابناک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین