تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷
plusresetminus
حزب الله: یک نظرسنجی جدید مشخص کرد بیش از یک میلیون تن از شهروندان پایتخت انگلیس تمایل به شرکت در تظاهرات علیه دونالد ترامپ به هنگام سفر او به این کشور دارند.
۰
کد مطلب : ۱۹۷۳۸۱
یک نظرسنجی از احتمال برگزاری تظاهرات میلیونی لندنی‌ها به هنگام سفر ترامپ خبر داد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، این نظرسنجی جدید انجام شده از سوی یوگاو / دانشگاه کوئین مِری لاندن که نتایجش از سوی پایگاه هافینگتون پست منتشر شد، نشان داد، 13 درصد از ساکنان شهر لندن "احتمالا" در تظاهرات علیه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به هنگام سفر او در ماه آینده میلادی به این شهر شرکت خواهند کرد.
 
بنا بر این طبق این نظرسنجی بیش از یک دهم از مجموع هشت میلیون شهروند شهر لندن متمایل به شرکت در اعتراضات علیه دونالد ترامپ به هنگام سفر او به این شهر هستند یعنی حدودا یک میلیون نفر.
 
این نظرسنجی همچنین مشخص کرد که یک پنجم معادل ۲۰ درصد از لندنی‌های رده سنی ۱۸-۲۴ سال در راهپیمایی در خیابان‌های این شهر در طی سفر رسمی ترامپ حضور پیدا خواهند کرد.
 
در مجموع نیز شهروندان لندنی از تمامی طیف‌های سنی اکثراً با سفر ترامپ به شهرشان مخالف هستند به نحوی که ۵۴ درصد از این شهروندان با آن مخالفت کرده و تنها ۲۴ درصد از آنها از این سفر حمایت کرده‌اند.
 
رئیس جمهور آمریکا قرار است در تاریخ سوم ژوئن (13 خرداد) وارد بریتانیا شود و در جریان سفر رسمی به این کشور قرار است در کاخ سلطنتی باکینگهام حضور پیدا کند و همچنین مذاکراتی با ترزا می نخست وزیر انگلیس در مقر دولتی "داونینگ استریت" داشته باشد.ترامپ در ادامه سفری به بندر "پورتس‌ماوث" به منظور شرکت در مراسم هفتاد و پنجمین سالگرد یکی از عملیات‌های مهم جنگ جهانی دوم شرکت کند.
 
رئیس جمهور آمریکا به همراه ملانیا ترامپ بانوی اول این کشور رسماً مهمان ملکه انگلیس خواهند بود و ظاهراً قرار است که همزمان با حضور او در کاخ باکینگهام و همچنین مقر نخست وزیر انگلیس، تظاهرات بزرگی هم که پتانسیل تبدیل شدن به یکی از بزرگترین تظاهرات در تاریخ بریتانیا را دارد، برگزار شود.
 
سال گذشته میلادی ترامپ یک "سفر کاری" به بریتانیا داشت که در جریان آن حدود صدهزار معترض علیه او تظاهرات کردند و یک بالون بزرگی که ترامپ را به شکل بچه نشان می‌داد در میدان پارلمان از سوی معترضان برافراشته شد.
 
با این حال رخدادهای سال گذشته در پایتخت انگلیس به هنگام سفر ترامپ ابعاد حداقلی داشت و در آن زمان رئیس‌جمهور آمریکا محتاطانه با هلیکوپتر به قلعه "ویندسور" و همچنین اقامتگاه تفریحی نخست وزیر انگلیس موسوم به "چکرز" منتقل شد.
 
در نظرسنجی مذکور در پاسخ به احتمال شرکت در تظاهرات سازمان یافته علیه دونالد ترامپ ۱۳ درصد از پاسخگویان گفتند که احتمال شرکت آنها در این اعتراضات زیاد یا متوسط است و مجموعاً ۷۷ درصد گفتند احتمال شرکت آنها در تظاهرات بعید است.
 
همچنین ۵۴ درصد از مجموع لندنی‌ها اساساً با سفر ترامپ مخالفت کردند.
 
هافینگتون پست چند روز پیش فاش کرد که دولت انگلیس به ترامپ اجازه سخنرانی در مجالس پارلمان این کشور را در زمان سفر خود نخواهد داد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین