تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳
plusresetminus
تصویت و ابلاغ قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی بزودی چند رئیس فدراسیون را هم به خانه خواهد فرستاد که در بین آنها چند رئیس فدراسیون رزمی هم حضور دارند.
۰
کد مطلب : ۱۷۸۳۸۲
کدام روسای فدراسیون‌های رزمی می‌روند؟

 از دوم مردادماه که قانون منع به کارگیری بازنشسته ها توسط مجلس شورای اسلامی اصلاح و به تصویب رسید، اخبار متعددی در خصوص تغییر و تحول زیاد در ورزش کشور منتشر شد. در این بین نام ۱۲ رئیس فدراسیون نیز به عنوان بازنشسته اعلام شد که باید از سمت خود کناره گیری کنند.

در زیر نگاهی داریم به شرایط چند فدراسیون رزمی که گفته می شود روسای برخی از آنها بازنشسته اند و با اخطار قاضی سراج رئیس سازمان بازرسی باید در مدت ۶۰ روز از سمت خود کناره گیری و با صندلی مورد علاقه خود وداع کنند.

پولادگر با تکواندو همچنان ادامه می دهد
 سید محمد پولادگر که دوم دیماه ۱۳۹۶ برای یک دوره چهار ساله دیگر از مجمع تکواندو رای اعتماد گرفت بازنشسته نیست و همچنان بدون دغدغه به فعالیت خود در فدراسیون ادامه خواهد داد. وی در این مورد گفته است: ۳۰ سال سابقه خدمت من هنوز کامل نشده است. فوق لیسانس دارم و می توانم تا ۳۵ سال به خدمت ادامه دهم و بازنشسته نیستم.

رشیدی و یک اشتباه کوچک
 رئیس فدراسیون ورزشهای رزمی یکی از نفراتی که است نامش در لیست روسای بازنشسته فدراسیون ها منتشر شده است. هر چند فدراسیون مربوطه این خبر را تکذیب کرده است، ولی محمود رشیدی در این مورد به خبرنگار مهر گفت: نام من به اشتباه وارد این لیست شده و من را با یک محمود رشیدی دیگر اشتباه گرفته‌اند. من بازنشسته نیستم و کارمند قراردادی بوده‌ام و از این نظر مشکلی وجود ندارد.

آیا درخشان رفتنی است؟
 نام محمد درخشان هم در لیست بازنشسته های فدراسیون نشین دیده می شود. اما رویه برخورد وی با این موضوع متفاوت با سایرین است. رئیس فدراسیون جودو برخلاف دیگران به بازنشسته بودن خود اذعان داشته است. وی هفته گذشته در گفتگویی عنوان داشت که بعد از ابلاغ قانون همه چیز مشخص خواهد شد. اگر متن قانون به رفتن ما تکلیف کند که بر اساس همان اقدام خواهم کرد. اگر متن قانون اجازه دهد همچنان ادامه می دهیم وگرنه می‌رویم و به کار و زندگی‌مان می‌رسیم.

فرجی و مشکلی که رفع شده
 گفته می شود محمد صادق فرجی رئیس فدراسیون کاراته نیز بازنشسته است. نام او نیز در لیست فوق وجود داشته و برخی مدعی شده اند که وی نیز با وجود موفقیت در سمت خود، باید با فدراسیون کاراته خداحافظی کند. در این مورد خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد که فرجی با ۲۵ سال سابقه بازنشسته شده و قبل از تصویب قانون فوق درخواست بازگشت به کار داده است و این درخواست در حال طی کردن مراحل نهایی است و با توجه به ایثارگر بودن فرجی، وی می تواند ۵ سال دیگر به خدمت خود ادامه دهد.

علی نژاد پزشکی با کمترین سابقه
 رئیس فدراسیون ووشو نیز پزشکی است که از وزارت نفت به این فدراسیون آمده است. مهدی علی نژاد که کارمند وزارت نفت است و بر اساس قانون، نفتی ها در سن 60 سالگی بازنشسته می شود و پرواضح است که رئیس ووشوکاران سالهای زیادی تا رسیدن به سن بازنشستگی فاصله دارد.

عزم جدی برای رفتن بازنشسته ها
 به نظر می رسد مجلس و دولت در اجرای قانون منع به کارگیری بازنشسته ها جدی هستند. قانون فوق که دوم مهرماه توسط مجلس شورای اسلامی تدوین شده بود، 21 شهریورماه به تصویب و تائید شورای نگهبان رسید تا رئیس مجلس قانون را برای اجرا  به دولت ابلاغ کند. هنوز چند ساعت از انتشار خبر ابلاغ نگذشته بود که رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز بر آن تاکید کرد.

قاضی ناصر سراج با اشاره به تأیید «طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان» در شورای نگهبان اظهار داشت: از تاریخ ابلاغ این قانون، به کارگیری بازنشستگان و یا بازخرید شده‌ها در دستگاه‌های دولتی و کلیه دستگاه‌هایی که به هر نحوی از بودجه عمومی کل کشور استفاده می‌کنند،  به جز مقامات مصرح در قانون مذکور ممنوع می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های مشمول مکلفند ظرف مدت ۶۰ روز از تاریخ ابلاغ این قانون، افرادی را که مشمول این قانون می‌شوند، از خدمت منتزع و با آنان تسویه حساب کنند، تصریح کرد: افراد مشمول این قانون نیز می‌بایست در مهلت قانونی مقرر، سمت و پست خود را ترک کنند. پرداخت هرگونه وجهی پس از این مهلت از هر محل و تحت هر عنوان در حکم تصرف غیرقانونی در اموال دولتی است و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

انتخاب قریب الوقوع سرپرست
با ابلاغ قانون فوق شنیده می شود، وزارت ورزش نیز رایزنی برای انتخاب سرپرست های جدید در راس فدراسیون هایی که توسط بازنشسته ها اداره می شوند را آغاز کرده و زودتر از آنچه که آقایان بازنشسته فکر می کردند، باید با صندلی خود وداع کنند.

منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین