تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
plusresetminus
حزب الله : رسانه‌های سعودی جزئیات دیدار پادشاه این کشور و رئیس‌جمهور عراق را تشریح کردند.
۰
کد مطلب : ۱۸۳۳۱۲
در دیدار رئیس‌جمهور عراق و شاه عربستان چه گذشت؟
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، برهم صالح رئیس‌جمهور عراق که به عربستان سفر کرده است با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی دیدار کرد.
 
دو طرف در این دیدار درباره راه‌های تقویت همکاری بین دو کشور و توسعه آن در راستای خدمت به منافع دو ملت بحث و تبادل نظر کرده و اهمیت برقراری امنیت و ثبات در منطقه را مورد تاکید قرار دادند.
 
ملک سلمان و برهم صالح همچنین بر اهمیت تلاش برای کاهش بحران‌های منطقه، در پیش گرفتن گفت‌وگو برای حل بحران‌ها و یکپارچه کردن تلاش‌ها درباره مسائل سرنوشت‌ساز و مشترک تاکید کردند.
 
دو طرف در این دیدار درباره مسائل مختلفی گفت‌وگو کردند که بارزترین آن فعال‌سازی همکاری بین عراق و عربستان در زمینه انرژی، تسریع در بازگشایی مرزها برای تقویت روابط اقتصادی و تجاری در راستای خدمت به منافع مشترک بحث و تبادل نظر کردند.
 
برهم صالح که پس از انتخابات خود به عنوان رئیس جمهوری عراق تاکنون به کشورهای کویت، امارات، اردن و جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است، امروز یکشنبه در ایستگاه ریاض پیاده شد.
 
شبکه خبری العربیه در تلاش برای اختلاف افکنی و ایجاد تنش در روابط ایران و عراق مدعی شد برخی از سیاستمداران عراقی در دوره پس از سال 2003 گروگان محور و سیاست‌های ایرانی بودند و عراق از عمق عربی آن دور شد، اما طی سال‌های اخیر بار دیگر عراق به محیط عربی خود نزدیک شده است.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین