تاریخ انتشارسه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۷
plusresetminus
حزب الله:سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات طرح بازنگری مقررات اداری و استخدامی شهرداری‌ها در کمیسیون متبوعش خبر داد.
۰
کد مطلب : ۶۷۳۰۰
کمیسیون اجتماعی طرح بازنگری مقررات استخدام شهرداری‌ها را تصویب کرد
ایرج عبدی با اشاره به جلسه امروز بعدازظهر کمیسیون اجتماعی، از بررسی لایحه تسری مواد 79 و 83 قانون استخدام نیروی انتظامی به کارکنان ارتش و سپاه خبر داد و گفت: طبق این قانون امکان ادامه تحصیل و محاسبه تحصیلات در ترفیع کادر نیروی انتظامی به صورت قانونی مجوز داشت اما این مجوز برای نیروهای سپاه و ارتش نبود و یک دوگانگی ایجاد شده بود که با توجه به لایحه ارائه شده توسط دولت، کلیات آن در کمیسیون تصویب شد و برای بررسی به صحن علنی مجلس می‌رود.



وی همچنین با اشاره به بررسی طرح یک فوریتی الزام سازمان تامین اجتماعی به برقراری مستمری بازنشستگان مشمول قانون پیش از موعد کارکنان دولت مصوب 1386 بر اساس دو سال آخر بیمه‌پردازی سنوات ارفاقی آنان، افزود: کمیسیون اجتماعی برای ایجاد هماهنگی بیشتر بنا کرد دو سال آخر ارفاقی پرداخت شود و این طرح در کمیسیون به تصویب رسید.



سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین با اشاره به دستور کار دیگر این کمیسیون،‌ گفت: کلیات طرح یک فوریتی بازنگری مقررات اداری و استخدامی شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نیز مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اینکه شهرداری‌ها قوانین خاصی در بحث استخدام ندارند و قوانین متعدد است کلیات این طرح به تصویب اعضای کمیسیون رسید و بنا شد جزئیات آن توسط کارگروه ویژه‌ای مورد بررسی قرار گیرد.



عبدی همچنین از دو رای‌گیری برای انتخاب ناظران بر اشتغال خانگی و انتخاب ناظر بر اداره استخدامی خبر داد و افزود: آقای رحماندوست و صلاحی به عنوان نمایندگان کمیسیون برای نظارت بر اشتغال خانگی و همچنین کاشانی به عنوان ناظر بر اداره استخدامی انتخاب شدند که ان‌شاءالله رای‌گیری نهایی در صحن مجلس انجام می‌گیرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین