تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱
plusresetminus
حزب الله : وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که پیش از این درباره ارائه سند تحول بخش تعاون به هیئت دولت برای توسعه این بخش، یاد کرده بود، درباره جزئیات بیش‌تر آن به فارس گفت: در این سند تمام دستگا‌‌ه‌های اجرایی مرتبط با شبکه گسترده تعاون ارتباط می‌گیرند.
۰
کد مطلب : ۷۷۴۸۰
نظر ربیعی درباره توزیع سبد غذایی
به گزارش شبکه خبری حزب الله ، علی ربیعی با اشاره به استراتژی وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قبال توسعه بخش تعاون و حل مشکلات فعلی با استفاده از ظرفیت‌های این بخش اظهار داشت: یکی از استراتژی‌های وزارتخانه تقویت بخش تعاون است و این ذهنیت وجود دارد که کلید حل مشکلات اقتصاد، تعاون خواهد بود.

وی افزود: شعار اشتغال بزرگ در بنگاه‌های کوچک را که همواره در حال پیگیری آن هستم، از طریق تعاونی‌های کشور تحقق خواهد یافت و این موضوع را به طور جدی پیگیری می‌کنیم.

وزیر تعاون، رفاه و امور اجتماعی با اشاره به تدوین سندی برای تحول بخش تعاون و ارائه آن در هیأت دولت تأکید کرد: ترویج فرهنگ تعاون نه تنها از طریق مسئولان بلکه باید از طریق نخبگان هم پیگیری شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به موفقیت‌های بخش تعاون و ذکر ظرفیت این بخش در توزیع سبد امنیت غذایی تصریح کرد: بعد از آنکه برای اولین بار سبد امنیت غذایی توزیع شد و گزارشاتی منفی اعلام کردند، اما پس از آن با استفاده از ظرفیت تعاونی‌های مصرف حتی یک گزارش منفی هم به دست ما نرسید و این شبکه در مراحل بعدی توزیع آرامش را به جامعه بازگرداند.

ربیعی با بیان اینکه در مورد توسعه بخش تعاون، از ابزار و برندسازی این بخش هم استفاده خواهد شد، گفت: در باره محصولات کشاورزی، نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و دیگر بخش‌ها تعاونی‌های معروف و قابل اتکایی وجود دارد که از ظرفیت برند آنها و برندسازی سایر بخش‌ها نهایت تلاش را خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه قطعا بخشی از وظایف بخش تعاون وزارتخانه به اتاق تعاون ایران تفویض خواهد شد، گفت: وزارتخانه باید در خصوص حوزه تعاون نقش تسهیل‌گر داشته باشد و همکاری وزارت تعاون با اتاق تعاون قطعا برکاتی به دنبال خواهد داشت.

* جزئیات سند تحول تعاون با محوریت دستگاه‌های اجرایی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این سؤال که در سند تحول بخش تعاون که به آن اشاره کرده‌اید و برای تصویب به دولت خواهید برد جزئیات بیشتری بفرمایید، تصریح کرد: در این سند تعامل و همکاری سایر دستگاه‌ها از جمله وزارتخانه‌های صنعت، معدن، تجارت، اقتصاد، جهاد کشاورزی و بانک مرکزی ایران پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در این سند، توسعه بخش تعاون از طریق حمایت وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مرتبط پیگیری خواهد شد، به عنوان مثال برای توسعه تعاونی‌های اعتباری با وزارت اقتصاد و بانک مرکزی،‌ تعاونی‌های بخش کشاورزی با وزارت جهاد کشاورزی و تعاونی‌های توزیعی از طریق وزارت تعاون و وزارت صنعت، معدن و تجارت تقویت می‌شود.

ربیعی با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خود را در کنار شبکه‌های تعاونی می‌داند، تأکید کرد: حضور اتاق تعاون ایران در شورای پول و اعتبار، شورای اقتصاد و شورای اصل 44 قانون اساسی از جمله دستاوردهایی است که پیش از این امکان آن وجود نداشت، اما اکنون این بخش حضور فعالی در مجامع مهم اقتصادی دارد.

وی همچنین با اشاره به انتخابات اخیر اتاق تعاون ایران و معرفی اعضای جدید هیأت رئیسه تصریح کرد: این انتخابات تحت نظارت وزارتخانه برگزار شد و اعضای جدید هیأت رئیسه از تمام بخش‌ها و صنوف حضور دارند و دیگر نمایندگان هم در این بخش از تنوع حوزه‌های مختلف از جمله تولیدی، توزیعی، آموزشی، خدماتی و مصرفی برخوردار هستند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین