تاریخ انتشارپنجشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
plusresetminus
حزب الله : معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ۸۰ درصد موارد بیماری زیکا بدون علائم خاصی است.
۰
کد مطلب : ۱۱۴۵۶۱
۸۰ درصد بیماری زیکا بدون علامت است
 
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،دکتر سیدعلیرضا مروجی روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری وبینار تخصصی بین المللی بیماری زیکا همزمان با ۵۷ دانشگاه علوم پزشکی کشور در عین حال علائم این بیماری را راش های پوستی٬ تب٬ درد مفاصل و چشم و پشت چشم و بدن و عوارض نادر آن شامل میکرو سفالی یا کوچک شدن سر در دوران جنینی به صورت انتقال از مادر به جنین و گیلن باره یا بیماری عصبی نه چندان خطرناک عنوان کرد.

وی افزود: بیماری زیکا یک بیماری ویروسی است که از طریق پشه AEDES منتقل می شود و درحال حاضر این نوع پشه در برزیل و آمریکای جنوبی وجود دارد.

مروجی گفت: بیماری زیکا بیماری ذاتا خطرناکی نیست، اما با توجه به این که سازمان بهداشت جهانی اواخر سال گذشته به علت سرعت بیماری و افزایش موارد ابتلا، فوریت جهانی در مورد آن اظهار اعلام کرد٬ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصمیم به اطلاع رسانی گسترده و حساس سازی گرفت.

وی افزود: در ایران هنوز پشه ناقل این بیماری شناسایی نشده اما چون به راحتی قابل انتقال است و بیماری هم خانواده زیکا به‌ نام تب دنگی در پاکستان شیوع داشته و همچنین با توجه به در پیش بودن بازی های المپیک و افزایش سرعت مسافرت ها، این سمینار به منظور صرفه جویی اقتصادی و لزوم اطلاع رسانی گسترده به صورت وبینار برگزار می شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین