تاریخ انتشاريکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷
plusresetminus
حزب الله : یک هفته مانده به برگزاری مراسم اسکار، تعداد زیادی از اهالی هالیوود در اعتراض به عدم حضور «اصغر فرهادی» در مراسم امسال، دست به تظاهرات خواهند زد.
۰
کد مطلب : ۱۳۴۹۶۵
جو متشنج هالیوود یک هفته مانده به مراسم اسکار
 
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، در حالی‌که یک هفته مانده به برگزاری مراسم اسکار ۲۰۱۷، برخلاف هر سال که اهالی هالیوود دغدغه‌اشان پوشیدن لباس‌ها و زیورآلات خیرکننده برای حضور در این مراسم بود، امسال تعداد زیادی از آنها اعلام کرده‌اند که در اعتراض به دستور «دونالد ترامپ» مبنی بر ممنوعیت ورود مهاجران به آمریکا و همدلی با «اصغر فرهادی» یا این مراسم را بایکوت خواهند کرد و در صورت حضور در این مراسم، به عناوین مختلف صدای اعتراضشان را به گوش همگان خواهند رساند.

در این میان «جرمی زیمر»، رئیس اتحادیه استعدادهای متحد (هالیوود) که یکی از کسانی است که رسما اعلام کرده است که در تظاهرات اعتراضی در روز برگزاری مراسم اسکار شرکت خواهد کرد.

وی پیش از این نیز اعلام کرد که ضیافت ناهاری که هر ساله دو روز پیش از مراسم اسکار برگزار می‌شود را لغو می‌کند.

«جرمی زیمر» گفت: درمورد من اشتباه نکنید، من هم مثل خیلی‌های دیگر شرکت در مراسم اسکار و خوردن خوراکی‌های خوشمزه از خرچنگ تا بره را دوست دارم ولی به نظر می‌رسد که اکنون زمان آن باشد که به شعارهایی که در اتحادیه (اتحادیه استعدادهای متحد) سر می‌دهیم عمل کنیم و برای آنچه که می‌گوییم هزینه کنیم.

بنا بر این گزارش، «اصغر فرهادی» که در سال ۲۰۱۲ برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» برنده جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان شد، امسال نیز با فیلم «فروشنده» بار دیگر نامزد این بخش از جوایز اسکار شده است. ولی به علت دستور ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مبنی بر ممنوعیت ورود مهاجران هفت کشور مسلمان جهان به ایالات متحده آمریکا، نخواهد توانست در مراسم هفته آینده اسکار حضور یابد.

«زیمر» در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرده است که  با تمام وجود از آزادی هنر و هنرمندان در سراسر جهان حمایت می‌کند و امسال در مراسم ضیافت اسکار حضور یابد و خوراکی‌های خوشمزه به دست بگیرد ترجیح می‌دهد که پلاکارد به دست در تظاهرات روز جمعه شرکت کند.

«گوینت پالترو»، «دان چیدل»، «مریل استریپ» و «برایان کرانستون» از جمله ستاره‌های هالیوود هستند که رسما اعلام آمادگی برای حضور در راهپیمایی روز جمعه کرده‌اند.

«مریل استریپ» مدتی پیش در مراسم اعطای جوایز گلدن گلوب به سیاست‌ها و رفتارهای «دونالد ترامپ» به شدت اعتراض کرد که اعتراض او با واکنش شدید «ترامپ» روبرو شد.

در میان موج اعتراض‌ها، «چریل بون ایزاکس»، رئیس آکادمی اسکار نیز اوایل ماه میلادی جاری در مراسم ضیافت ناهار اعلام نامزدهای اسکار، خاطر نشان کرد که سیاست‌های اعمال شده جدید در آمریکا، هنرمندان را با چالش‌هایی روبرو کرده است که طی نیم قرن گذشته بی‌سابقه بوده است

بنا بر این گزارش، اعلام حمایت از «اصغر فرهادی» و فیلم «فروشنده» تنها به هالیوود محدود نشده و در بریتانیا نیز قرار است این فیلم به صورت رایگان در برخی اماکن عمومی از جمله میدان ترافالگار برای بیش از ۱۰ هزار نفر به نمایش درآید. علاوه بر این فیلم «فروشنده» قرار است در سینماهای این کشور نیز اکران شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین