تاریخ انتشاريکشنبه ۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶
plusresetminus
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان خطاب به وزیر خارجه امارات با بیان اینکه ابوظبی در سال‌های اخیر به جای کمک به کاهش تنش‌ها، مشوق عمیق‌تر شدن شکاف‌ها و گسترش جنگ‌افروزی بوده است، جزایر سه‌گانه ایرانی را جزء لاینفک قلمرو سرزمینی ایران خواند.
۰
کد مطلب : ۱۲۳۵۵۲
ابوظبی مشوق عمیق‌تر شدن شکاف‌ها در منطقه و گسترش جنگ‌افروزی است/ جزایر سه‌گانه ایرانی جزء لاینفک سرزمین ایران

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات «عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات متحده عربی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با رد اظهارات تکراری و بی اساس وی، اظهار داشت: تلاش وزیر خارجه امارات برای فرافکنی و متهم ساختن دیگران به بی ثبات کردن اوضاع منطقه در حالی صورت می‌گیرد که ابوظبی در سال‌های اخیر نقش سنتی محافظه کارانه خود را به نفع بازیگران تندرو و جنگ افروز منطقه کنار گذاشته و به جای کمک به کاهش تنش‌ها، مشوق عمیق‌تر شدن شکاف‌ها و گسترش جنگ افروزی بوده است.

قاسمی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره بر این باور بوده و هست که  آنچه منطقه را در لبه پرتگاه مصائب و فجایع جبران‌ناپذیر قرار می‌دهد، سیاست‌های حمایتی از تروریسم تکفیری بوده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان در پایان با اشاره اینکه جزایر سه گانه ایرانی جز لاینفک قلمرو سرزمینی جمهوری اسلامی است، افزود: تکرار ادعاهای بی اساس واقعیات تاریخی را تغییر نمی‌دهد.

قاسمی با اشاره به لزوم اتخاذ سیاست‌های واقع بینانه و ضد خشونت و تروریسم از سوی تمامی کشورهای منطقه برای عبور از ناآرامی‌های کنونی، وزیر خارجه امارات را به واقع‌گرایی و اجتناب از تکرار اتهامات واهی و بی اساس توصیه کرد.

به گزارش فارس، «عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات شنبه شب طی سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل با تأکید بر اینکه ایران باید از ایفای نقش منفی در منطقه اجتناب کند، افزود: برخلاف انتظار پس از توافق هسته‌ای با ایران، این کشور همچنان موجب ناامنی در منطقه است.

وی گفت: امارات از ایران می‌خواهد که داوطلبانه جزایر سه گانه را به امارات بازگرداند در غیر اینصورت به دادگاه بین‌المللی رجوع می‌کنیم.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین