تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
plusresetminus
سردار نقدی در کنگره شهدای پیشمرگان مسلمان کُرد:

وفاداری مهم‌ترین ویژگی پیشمرگان کُرد مسلمان

حزب الله : رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: منطقه کردستان نزدیک‌ترین منطقه به قدس است و این نویدبخش پیشقراولی پیشمرگان مسلمان کُرد برای آزادسازی قدس شریف از دست رژیم غاصب اسرائیل خواهد بود.
۰
کد مطلب : ۸۳۷۳۵
وفاداری مهم‌ترین ویژگی پیشمرگان کُرد مسلمان
به گزارش شبکه خبری حزب الله ، 
  •  
  •  
سردار محمدرضا نقدی در اولین کنگره شهدای پیشمرگان کرد مسلمان که صبح امروز در مسجد قبای سنندج برگزار شد، با بیان اینکه امروز آرامش، امنیت، عظمت و عزت و استقلال ایران اسلامی مرهون شهداست، افزود: این اقتدار نه فقط برای ما درس بود که برای سلحشوران لبنان و فلسطین هم درس‌هایی مهم داشتند.

به گفته سردار نقدی، امروز هزاران مجاهد شافعی مذهبی که در یمن در برابر وهابیت و آل سعود وحشی ایستاده‌اند هم درس آموختگان مکتب شهدای پیشمرگ کرد مسلمان هستند.

وی با بیان اینکه این شهدا خط‌شکن و صف‌شکن بودند، تصریح کرد: سرزمین ما سرزمین حماسه‌ها و اسطوره‌هاست اما حماسه عظیم پیشمرگان کرد مسلمان رنگ و بوی دیگری دارد که از امتیازات و ویژگی‌های خاصی برخوردار است.

سردار نقدی با اشاره به این امتیازات افزود: نخستین وجه تمایز شهدای پیشمرگ کرد مسلمان ناشی از بصیرت آنان بود که در زمان رژیم پهلوی با شناخت حق از باطل و در 8 سال دفاع مقدس در فضای غبارآلود آن زمان که استکبار جهانی بر آن دامن زده و با کند شدن سلاح خود دست به دامن توطئه‌های تفرقه‌افکنانه و مهره‌پروری در آستین خود شده بود، از تفاوت قومی و مذهبی به نفع خود استفاده می‌کرد تا با استفاده از ابزارهای قومی و نژادی مردم را فریب دهد.

وی درباره این روزهای غبارآلود، اظهار داشت: در آن زمان جمهوری اسلامی ایران عامل بی‌سوادی 80 درصد مردم کردستان و نبود زیرساخت‌های عمرانی، بهداشتی و آموزشی در 97 درصد روستاهای کردستان معرفی می‌شد مردمی که هنوز ثمرات نظام اسلامی را تجربه نکرده بودند فریب بخورند که در این ایام پیشمرگان مسلمان کرد وارد صحنه شدند و موازنه فریب را به هم زدند.

نقدی دومین ویژگی پیشمرگان مسلمان کرد را ورود با اعتقاد قلبی به میدان برشمرد و افزود: این پیشمرگان با عشق به میدان آمدند.

به گفته رئیس سازمان بسیج مستضعفین، در کشورهای منطقه که گروه‌های بدون پسوند مسلمان به میدان آمدند در مسیر خدمت به دیگران وارد شدند و آمریکا از این گروه‌ها برای منافع خود استفاده کرد.

وی افزود: هر کس علیه آمریکا وارد عمل شود تروریست و هرکسی همسو با خود باشد را آزادیخواه می‌نامد که این جریان در عراق بیش از هر کشور دیگری ملموس است چرا که زمانی که صدام با آمریکا مخالف بود، کردهای این کشور آزادیخواه بودند اما همین کردها در مصالحه آمریکا و صدام، تروریست بودند و با حمایت‌های استکبار جهانی، صدام از هیچ جنایتی علیه آنان فروگذار نکرد.

وی جنس پیشمرگان کرد مسلمان ایران را جدا از جنس دیگر گروه‌هایی که با این نام وارد عرصه می‌شوند دانست و افزود: پیشمرگان کرد مسلمان در ایران در قالب سپاه مومنین با کفار مقابله کردند و این وجه ممیز بارزی بود که مزدوری و هوای نفس و ثروت‌اندوزی جایی در میان آنان نداشت.

جنگ در دو جبهه دیگر وجه تمایز پیشمرگان کرد مسلمان بود که نقدی از آن سخن گفت و افزود: اگر رزمندگان ما در سایر استان‌های کشور در زمان دفاع مقدس، دغدغه‌ای بابت خانواده خود نداشتند، خانواده پیشمرگان کرد مسلمان با آزار و اذیت و شب‌نامه‌های منافقین و دشمنان روبه‌رو بودند و امروز 70 زن شهید ترور که سند افتخار کردستان هستند اغلب از همسران و مادران پیشمرگان کرد مسلمان هستند که اوج ایثار و فداکاری را متجلی می‌کنند.

به گفته این یادگار دوران دفاع مقدس، اگر رزمندگان ایران اسلامی در دیگر جبهه‌ها با هم‌نژاد و هم‌زبان خود جنگ نمی‌کردند، در کردستان پیشمرگان کرد مسلمان رو در روی کسانی ایستادند که هم بازی دوران کودکی و دوست هم بودند و این عمق مکتبی بودن این جریان را نشان می‌دهد.

نقدی هدایتگری این جریان را دیگر ویژگی این جریان برشمرد و گفت: جهادی هدایت‌گرانه در سایه اخلاص و رفتار انسانی با دشمن در این حرکت وجود داشت که این انسانیت شرف انسانی حقانیت پیشمرگان کرد مسلمان را برای فریب خوردگان اسلحه به دست مشخص کرد و زمینه بازگشت بسیاری از آنان به دامان انقلاب را فراهم کرد تا جایی که به شهادت رسیدند.

وی خطاب به کسانی که سازش کاری خود را با فتنه‌گران و منافقان به بهانه موافق کردن مخالف، توجیه می‌کنند، اظهار داشت: نتیجه این کار شما چیزی جز فراری دادن افراد ضعیف النفس به سوی دشمنان نیست و لذا باید از شهدای پیشمرگ کرد مسلمان درس بگیرید که صدها نفر را با اخلاص و رفتار انسانی هدایت کردند.

نقدی مهم‌ترین ویژگی پیشمرگان کرد مسلمان را وفاداری آنان اعلام کرد و افزود: بعد از جنگ تمامی توجهات به سازندگی و مسائل اقتصادی معطوف شد و رزمندگان مورد غفلت قرار گرفتند، اما در این شرایط پیشمرگان کرد مسلمان نشان دادند که هدف آنان جز برای خدا نبوده است.

وی به استمرار این وفاداری در بین قوم سلحشور کرد اشاره کرد و گفت: این وفاداری و حفظ انسجام است که همه ما را در کنار هم نگه خواهد داشت.

وی هدف از برگزاری این کنگره بزرگ را یادآوری تاریخ نورانی دفاع مقدس و اعلام میثاق دوباره با شهدا دانست و گفت: به شهدای پیشمرگ کرد مسلمان اعلام می‌کنیم که آروزی شما آزادی قدس شریف بود و لذا ما با شما میثاق می‌بندیم تا مبارزه عزتمندانه شما با استکبار و زورگویان عالم را با وحدت و همدلی و تحت زعامت ولی فقیه تا آزادی قدس شریف ادامه خواهیم داد.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین