تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶
plusresetminus
حزب الله : خودرو ساز ان داخلی کشور تمام تلاش خود را جهت عرضه به موقع خودروهای كيفي پیش فروش شده می کنند تا در زمان مقرر خودروها را با قیمت تعیین شده قبلی تحویل مشتريان دهند.
۰
کد مطلب : ۷۵۱۰۳
تنظیم قراردادهای پیش فروش خودروی واردتی/ برزخ اصلي كدام است؟

 
به گزارش شبکه خبری حزب الله ،در حالی که شرکتهای  وارداتی  خودرو، متن  قرار دادها را به گونه ای  تنظیم می کنند که  هر گونه مسولیتی را  جهت  تاخیر در تحویل خودرو از  فروشنده سلب می کند كه اين امر به ضرر خریداران  تمام می شود و فروشنده می تواند تا زمان تحویل خودرو با توجه به نوسانات نرخ ارز،  قیمت را به دلخواه تغییر دهد.

موضوعی که  این روزها باعث سرگردانی و نارضایتی بسیاری از خریداران خودروهای  وارداتی شده است نبود  مکانیسم  نظارتی و تدوین قانون مناسب جهت وردات خودروها توسط نمایندگی های است که در تمامی کشور همانند قارچ در حال تکثیر می باشد. با مراجعه به دادگاههای  قضایی و مشاهده  پرونده های بی شمار از  شاکیان بهتر می توان به وجود  مشکلات و معضلات پیش فروش خودروهای وارداتی توسط شركت هاي بي هويت پی برد . شکایتهای متفاوتی اعم از تاخیر یا عدم تحویل خودرو پیش فروش شده ، عدم عودت سرمایه ای که به صورت  علی الحساب در زمان عقد قرار داد دریافت  شده و حتی در بسیاری از موارد شکایتهای مبنی بر گرفتن  پولهای کلان  برای واردات برند خودروی خاص از مشتریان  ثبت شده و  زمانی که خریدار به  نمایندگی جهت  پیگیری دریافت خودرو  مراجعه می کند  متوجه  مي شود كه از  شرکت و  کارکنان  آن خبری نیست و اين شرکت بي هويت  فقط جهت کلاهبرداری تاسيس شده است . اما  هیچ گاه این حقایق به  مردم اعلام  نمی شود . این عدم اطلاع رسانی وجود  دستهای  پنهانی که با تحقیر ، تخریب و تضعیف خودرو  داخلی  تلاش دارند تا  بتوانند  ويترين خودرو های  وارداتی  خود را  از طريق شركت هاي تاسيس شده به قیمت کلان ازطريق پيش فروش و يا نقدي به خورد مشتریان دهند را درذهن قوت میبخشد.دریک مقایسه كوچك در بحث پیش فروش خودروی داخلی وخودروی وارداتی میتوان به این موضوع  پی برد که کدام يك براي خريداران برزخ است.

خودروسازان داخلی کشور تمام تلاش خود را جهت عرضه به موقع خودروهای كيفي پیش فروش شده می کنند تا در زمان مقرر خودروها را با قیمت تعیین شده  قبلی تحویل مشتريان دهند. و درصورت وجود هرگونه  مشکل در تحویل خودروها  به دلیل وجود تحریم ها و تهیه قطعه برای ساخت،  شرکتهای خودرو سازی و نمایندگی ها تابع خود را ملزم  می دانند که هر چه سریعتر رضایت  مشتری را با جايگزين كردن خودرو  و یا پرداخت سود منصفانه جهت سرمایه خوابیده شده در آن مدت جلب نمايند.

در حالی که شرکتهای  وارداتی  خودرو ، متن  قرار دادها را به گونه ای  تنظیم می کنند که  هر گونه مسولیتی را  جهت  تاخیر در تحویل خودرو از  فروشنده سلب می کند كه اين امر به ضرر خریداران  تمام می شود و فروشنده می تواند تا زمان تحویل خودرو با توجه به نوسانات نرخ ارز،  قیمت را به دلخواه تغییر دهد.

در واقع خریداران  وقتی اقدام به پیش خرید این خودروها می کنند نمی دانند  قیمت اصلی خودرو  چقدر برایشان تمام می شود و  خودرو  چه  زمانی  به دستشان  می رسد. این شرکتهاي سود جو از تخريب و  هجمه هاي اين صنعت  كه توسط  كارشناسان غير  متخصص مطرح مي شود  نهايت  سود را برده و با  استفاده از اين ابزار در ابتدا مبلغ  قابل توجهی را به عنوان  پیش  پرداخت علی الحساب از مشتری دریافت و مدت مشخصی را در قرار داد جهت تحویل ماشین و دریافت الباقی مبلغ تعیین می کنند .

 اما با گذشت چندین ماه از انقضاي قراردادپيش فروش دعوتنامه ای  برای تحویل خودرو به  افراد ارسال نمی گرد. پس  از مراجعه حضوری مشتريان متاسفانه با عدم جواب مناسب از  سوي شركت و يا  نمايندگي مواجع مي شوند. اگر در اين  شرايط بخواهند قرار داد را فسخ  نمايند شرکت وارد كننده از این پیشنهاد استقبال  می کند زیرا  چندین ماه سرمایه شخص نزد آنها بوده و بدون تعلق گرفتن هیچ سودی با تاخير حداقل يك ماه به خریداران عودت داده مي شود كه متاسفانه قانون خاصی جهت رسیدگی به این مشکلات و تخلفات وجود ندارد .

 اين شركت هاي بي هويت در زمان عقد قرار داد خودرو با آگاهي به تمام موارد و قانون گريزي، قرار داد پيش فروش را به نفع خود تنظیم می کنند تا با ايجاد برزخي عميق در اين آشفته بازارخودرو ضرري متوجه آنها نگردد.

 

 

منبع : تدبیر و امید
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین