تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷
plusresetminus
حزب الله:دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هدف اقتصاد مقاومتی، سپرسازی در مقابل تحریم هاست، بیان کرد: برخی فکر می کنند اگر رابطه ایران و امریکا برقرار شود، بهشت شده و امکان ندارد بعد از آن، اختلاف به وجود آید.
۰
کد مطلب : ۶۴۳۰۳
هدف اقتصاد مقاومتی، سپرسازی در مقابل تحریم‌هاست
به گزارش شبکه خبری حزب الله ،"محسن رضایی" صبح امروز در همایش نقش اقتصاد مقاومتی در توسعه منطقه ای در کرمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: یکی از لشکرهای فعال و افتخارآفرین در دفاع مقدس، لشکر 41 ثارالله بود و تعدادی کارشناس و فرمانده نظامی در این استان تربیت شده و کارنامه بزرگی برای این استان رقم زدند.

 

 

 

وی افزود: مسیر جهاد جمهوری اسلامی که با انقلاب آغاز شده، امروز ادامه دارد و در شرایط کنونی به سرزمین اقتصاد رسیده ایم.

 

 

 

رضایی تصریح کرد: هیچ ملتی بدون امنیت و اقتدار نمی تواند رشد کند و باید قبل از هر چیزی این سرزمین را به دست می آوردیم و در هشت سال دفاع مقدس اقتدار و امنیت ایران بازسازی و ثبات در کشور برقرار شد.

 

 

وی بیان کرد: امروز ایران یکی از باثبات ترین کشورهای جهان و با ثبات ترین کشور منطقه است. امروز کشوری نیست که از حوادث منطقه نترسد اما ریسک امنیتی در ایران پایین و بهترین منطقه برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی است که این امر به برکت عبور پیروزمندانه از گام اول است.

 

این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: علم اقتصاد جهانی است، اما توسعه یک پدیده بومی است که فرهنگ، جغرافیا، منابع و افراد خاص هر منطقه در آن دخالت دارد.

 

وی افزود: توسعه، پدیده اجتماعی، مردمی و بومی است و اشکال ندارد بگوییم توسعه اسلامی، اجرا کردن این توسعه کار سختی است که باید برای رسیدن به آن خود و دنیا را شناخته و از علوم استفاده کنیم که کاری شدنی است.

 

رضایی تصریح کرد: با ابتکار حضرت امام(ره) اتاق فکری به نام مجمع تشخیص مصلحت برای نظام اسلامی تشکیل شده که این اتاق فکر سیاست های کلان را به مقام معظم رهبری مشورت می دهد و معظم له سیاست ها را با کمک مجمع، تدوین و ابلاغ می کنند و مسیر این اقتصاد را مشخص کرده است.

 

 

وی بیان کرد: این اتاق فکر راهیابی و مسیریابی اقتصاد کشور را آغاز کرده و یکی از مهم ترین دغدغه های ما در مجمع، هموار کردن مسیر اقتصاد و رفع موانع بوده و اینکه راه ورود و مشارکت مردم را سهل کنیم.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یکی از این راهکارها اقتصاد مقاومتی است که مکمل اصل 44 و سند چشم انداز بوده و مجموعه سیاست های ابلاغی تاکنون مربوط به زمان خاصی نیست. اصل 44 قانون اساسی آمده تا انحصار دولتی را برداشته و بیان کرده که مردم می توانند در همه فعالیت ها مشارکت نمایند.

 

وی افزود: فلسفه اقتصاد مقاومتی دو بعد دارد، یک بعدی که می خواهد اقتصاد را در مقابل فشار، تحریم و نوسانات آسیب ناپذیر کند.

 

رضایی ادامه داد: زمانی که در گوشه ای از دنیا نوسانی در اقتصاد به وجود می آید، در سایر اقتصادها نیز سرایت می کند و اقتصاد مقاومتی در برابر این نوسان شکل گرفته است.

 

وی تصریح کرد: ما تحریم های اقتصادی را داریم که کاری خلاف عقلانیت و اقتصاد آزاد است که غرب انجام می دهد. در حال حاضر روسیه و اوکراین با هم اختلاف دارند و روسیه توسط امریکا تحریم شده است.

 

 

 

رضایی با اشاره به اینکه هدف دیگر اقتصاد مقاومتی، سپرسازی در مقابل تحریم هاست، بیان کرد: برخی فکر می کنند اگر رابطه ایران و امریکا برقرار شود، بهشت شده و امکان ندارد بعد از آن، اختلاف به وجود آید.

 

 

 

وی ادامه داد: معلوم نیست الان اوباما توافق کند، دو سال دیگر جمهوری‌خواهان همین مسیر را ادامه بدهند یا نه؟ همان کاری که با یاسر عرفات انجام دادند.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نمی توانیم رویایی و خیال پردازانه سرنوشت ملتی را با اوهام گره بزنیم. اقتصاد ایران باید در مقابل تحریم ها مقاوم شود. باید اقتصاد ما در مقابل تحریم ها ی دوباره تاب بیاورد و میلیارد ها خسارت به مردم وارد نشود.

 

 

وی با بیان اینکه مسائل محیط زیستی بحث سوم اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: در حال حاضر آب مشکل دارد و اقتصاد ما از این ناحیه تهدید می شود.

 

 

 

رضایی تصریح کرد: روی دیگر سکه اقتصاد مقاومتی، مردم هستند و برای مقابله با تهدیدات اقتصاد، باید مردم را در اقتصاد مشارکت داده و حکومت حامی بوده و نباید مانع ورود مردم باشد.

 

 

 

وی بیان کرد: اقتصاد مردمی به معنی به صحنه آمدن بخش خصوصی و سرمایه گذاران و کارآفرینان و همچنین کسب و کارهای خانگی است که در این صورت واسطه گر به وجود نمی آید که تولید را از بین ببرد.

 

 

 

این فرمانده دوران دفاع مقدس اظهار کرد: حُسن مردم این است که فراگیرتر از بخش خصوصی هستند و مردم، بخش خصوصی، کسب و کار خانگی و ... را شامل می شود.

 

 

 

وی افزود: روی دیگر اقتصاد مقاومتی این است که همه مردم به طور گسترده و جهادی در تولید و اشتغال مشارکت کنند و برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی باید یکسری اقدامات جدی در حکومت انجام و سیاست ها و اقدامات درست شود.

 

رضایی تصریح کرد: برخی مقررات خلاف اقتصاد مقاومتی است و مقام معظم رهبری به مجلس دستور اکید داده اند که هر قانونی مخالف اقتصاد مقاومتی است، باید بازنگری شود.

 

وی بیان کرد: دولت، مجلس و قوه قضائیه برای مردمی شدن اقتصاد ایران و مقابله با این تهاجم ناجوانمردانه که سوء استفاده از علم و فناوری در دنیاست، باید تلاش کنند.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: علمی که امروز در امریکاست بخشی از آن مربوط به ابن سینا، ابوریحان بیرونی و دانشمندان آسیایی و اروپایی است و علیه ملت ها استفاده می کنند.

 

 

 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مسئله اول در اقتصاد مقاومتی صرفه جویی است، بیان کرد: بزرگترین منبع پیشرفت ایران صرفه جویی و منشاء بهره وری همین مسئله است.

 

 

 

رضایی با اشاره به هزینه طرح های انتقال آب به استان کرمان گفت: با صرفه جویی، یک میلیارد و 700 میلیون مترمکعب آب به استان اضافه می شود که سه برابر میزان انتقال آب از خلیج فارس و با صرف یک سوم هزینه است.

 

 

 

وی بیان کرد: اگر قیمت های انرژی در کشور شفاف شود، 300 هزار میلیارد تومان اعتبار و یک سوم نقدینگی کشور است که اگر همین اعتبار با نرخ دو سه درصد به اشتغال داده شود، موجب تحولی عظیم در کشور خواهد شد.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: حیف و میل کردن منابع، فاجعه عظیمی در ایران است و حُسن صرفه جویی، پایداری اقتصاد ایران است و اقتصاد مقاوم می شود و تحول زیادی نیز در محیط زیست به وجود می آید.

 

 

 

وی تاکید کرد: نهضت صرفه جویی و بهره وری در کشور، اولین اقدام اقتصاد مقاومتی است و یکی از تاکیدات مهم این است که صرفه جویی بدون دانش محور بودن و مشارکت آحاد مردم امکانپذیر نیست.

 

 

 

رضایی بیان کرد: رقابتی کردن اقتصاد ایران مسئله دیگر است و باید رقابت منطقه ای و استانی باشد و یکی از بندهای اقتصاد مقاومتی این است که اقتصاد کرمان با اصفهان رقابت کند و لازمه رقابت این است که به مجموعه استان ها اختیار داده شود.

 

 

 

وی تصریح کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی به دنبال استان ها و دانشگاه هایی می گردیم که در کشور الگو شوند و می خواهیم یکی از الگوها استان کرمان باشد و انتظار داریم که در خود استان نیز تعدادی از بنگاه ها و بیمارستان ها و دانشگاه ها الگوی اقتصاد مقاومتی شده و تعدادی از شهرها و رستاها این پیشگامی را به عهده بگیرند.

 

 

 

رضایی گفت: با فعالیت آقای رزم حسینی در استان کرمان که از فرماندهان لایق دفاع مقدس است و در 27 سال گذشته در اقتصاد کار کرده، امید زیادی داریم کرمان استان موفقی در اقتصاد مقاومتی در ایران شود.

 

 

 

وی ادامه داد: امیدواریم جایزه ملی اقتصاد مقاومتی که طراحی شده را روزی به استان کرمان بدهیم و پرچمداری اقتصاد مقاومتی را کرمان در کشور داشته باشد.

 

 

 

رضایی گفت: من در سال 69 به آقای رزم حسینی گفتم باید در کرمان لشکر اقتصادی راه اندازی و فعالیت کند و ما این روزها را می دیدیم و می گوییم باید ایران در اقتصاد، علم و فناوری ایران دست بالا را در منطقه داشته باشد، همان طور که در جنگ دست بالا را داشت.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین