تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۲
plusresetminus
حزب الله:نفت برنت امروز(چهارشنبه) در بازار‌های جهانی همچنان حدود 101 دلار در هر بشکه (پایین‌ترین قیمت 14 ماه اخیر) معامله شد.
۰
کد مطلب : ۶۱۲۴۳
نفت به 101 دلار رسید

به گزارش شبکه خبری حزب الله، به نقل از رویترز، با توجه به عرضه کافی نفت در بازار که همزمان با کاهش نگرانیها درباره تنشهای
ژئوپلتیک، قیمتها را بیش از پیش در خطر کاهش قرار داده نفت برنت امروزهمچنان در پایین‌ترین سطح 14 ماه اخیر معامله شد.

نفت برنت از قیمت‌ 115 دلار و 71 سنتی ماه ژوئن به دلیل ناآرامی‌های عراق 12 درصد کاهش یافته است. در حالیکه مناقشه در عراق همچنان ادامه دارد هیچ اختلال قابل توجهی در عرضه نفت از عراق به وجود نیامده که فضا را برای کاهش قیمتها بوجود آورده است.

نفت برنت برای تحویل در ماه اکتبر روز چهارشنبه با کمی تغییر 101 دلار و 51 سنت در هر بشکه معامله شد. این نفت روز گذشته به 101 دلار و هفت سنت(پایین‌ترین قیمت از 26 ژوئن 2013 تاکنون) رسید.

شرکت لوک‌اویل دومین تولیدکننده بزرگ نفت در روسیه، اعلام کرد که یک میلیون بشکه نفت از میدان قرنه غربی 2 در جنوب عراق صادر کرده که اولین صادرات از این میدان به رغم افزایش خشونتها در عراق است.

سخنگوی شرکت ملی نفت لیبی گفت: تولید نفت خام این کشور در مجموع از روزانه 535 هزار بشکه در روز یکشنبه به 562 هزار بشکه در روز رسیده است.

بن لی برون تحلیلگر بازار نفت در سیدنی استرالیا گفت: وفور عرضه و کاهش خطرات در زمینه تنش‌های ژئوپلتیک دقیقا همان چیزی است که بازار روی آن تمرکز دارد.

وی افزود: به نظر می‌رسد فعالان بازار معتقدند که وقتی صحبت از قیمتها‌ی نفت می‌شود نگرانیها رو به کاهش است.

نمایندگان سه عضو سازمان کشور‌های صادر‌کننده نفت(اوپک) گفتند: این گروه نگران کاهش قیمت‌های نفت به سمت 100 دلار در هر بشکه نیست.

این هیات افزود: سطوح کنونی همچنان قابل قبول هستند و انتظار می‌رود تقاضای فصلی بالاتر در هفته‌های آینده به بالا رفتن قیمت‌ها در بازار بینجامد.

این در حالی است که بهای نفت آمریکا برای تحویل در ماه سپتامبر پس از کاهش شدید روز گذشته به دلیل منقضی شدن قرار‌داد‌ها در روز چهارشنبه، افزایش یافته است.

نفت آمریکا پس از کاهش حدودا دو دلار و 15 سنتی و رسیدن به 94 دلار و 26 سنت (پایین‌ترین سطح از ژانویه) 49 سنت افزایش یافته و به 94 دلار و 97 سنت در هر بشکه رسید.

اختلاف قیمت برنت و نفت سبک آمریکا در روز جمعه به هشت دلار و 82 سنت(بیشتر سطح از ماه ژوئن) یافته است.

کاهش ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته همچنین به افزایش قیمت نفت این کشور منجر شد. ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به 15 اوت با یک میلیون و 400 هزار بشکه کاهش به 362 میلیون و 800 هزار بشکه رسید که کمی بیشتر از انتظار تحلیلگران برای کاهش 1.2 میلیون بشکه‌ است است.

در شرایطی که نگرانی‌های ژئوپلتیک کاهش یافته این نگرانی‌ها هنوز حل‌ نشده و لی برون گفت: هرگونه تشدید تنش‌ها در خاورمیانه نهایتا باعث خواهد شد که اختلاف قیمت‌ها فورا اعمال شود.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین