تاریخ انتشاريکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵
plusresetminus
منتخب پنجمین دوره شورای شهر کرج با بیان اینکه در مدیریت شهری باید برای تغییر کاربری سطوح و فضای سبز شهری محدودیت قائل شد، گفت: فاضلاب‌های شهری سرگردانند و سبب آلودگی آب، خاک و محیط زیست می‌شوند.
۰
کد مطلب : ۱۴۱۸۴۰
فاضلاب‌های شهری در کرج سرگردانند

 

 

حسین محمدی با اشاره به حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای اظهار داشت: مردم با این انتخاب انتظار یک تغییر گسترده در حوزه مدیریت شهری به سمت احقاق حقوق شهروندی و محیط زیستی را دارند.

منتخب پنجمین دوره شورای شهر کرج با بیان اینکه بنده به‌عنوان یک متخصص محیط زیست هستم و همه منتخبان دوره پنجم شورای شهر کرج دارای اندیشه محیط زیستی هستند، ادامه داد: بنده یک برنامه 15 بندی برای مدیریت شهری ارائه داده‌ام.

محمدی با اشاره به آلودگی هوا در کلانشهر کرج، بیان کرد: در این زمینه باید مشارکت جدی شهرداری و سایر دستگاه‌ها برای کاهش آلودگی هوا وجود داشته باشد که این امر می‌تواند خود سرمنشاء چند برنامه دیگر باشد.

وی ادامه داد: کنترل آلودگی هوا می‌تواند نوسازی ناوگان عمومی، توسعه حمل و نقل عمومی، توسعه مترو، خطوط بی‌آرتی، نصب کاتالیزور روی تاکسی‌ها و فیلتر روی اتوبوس‌ها را که از وظایف ذاتی شهرداری‌ها است را به دنبال داشته باشد.

منتخب پنجمین دوره شورای شهر کرج با بیان اینکه باید زباله‌ها به صورت اصولی مدیریت و به یک سرمایه تبدیل شود، اضافه کرد: سالانه مبالغ کلانی برای زباله‌ها صرف می‌شود که می‌توان آن را با مدیریت به حداقل رساند. زباله‌ای که امروز مدیریت می‌شود به محیط زیست خسارت می‌زند و تهدیدی علیه بهداشت عمومی است که با این کار این تهدیدها به فرصت تبدیل می‌شود.

محمدی با اشاره به اینکه باید زباله‌ها از مبدا تفکیک، مکانیزه، جمع‌آوری و بازیافت شود، عنوان کرد: این امر با مشارکت بخش خصوصی می‌تواند انجام شود که زباله به سرمایه و مواد اولیه تبدیل شود.

وی با بیان اینکه در مدیریت شهری باید برای تغییر کاربری سطوح و فضای سبز شهری محدودیت قائل شد، افزود: باید برای شهردار یک محدودیت در این زمینه اعمال شود و باغ‌های شهری احیاء و حاشیه رودخانه کرج بهسازی ‌شود و در حاشیه شهر و ارتفاعات مشرف به شهر برنامه‌های جنگل‌کاری، آبخیزداری، ایجاد فضاهای فرهنگی، ورزشی و گردشگری اجرا شود.

محمدی با اشاره به اینکه حیواناتی که در محدوده شهر بی صاحب یا آسیب رسان هستند، باید کنترل شوند، اظهار داشت: برای این حیوانات پناهگاه‌هایی ساخته می‌شود و آن‌ها زنده‌گیری کرده و در این پناهگاه‌ها نگهداری می‌کنیم.

منتخب پنجمین دوره شورای شهر کرج  با بیان اینکه فاضلاب‌های شهری سرگردانند، افزود: به سبب اینکه این امر آلودگی آب، خاک و محیط زیست را به دنبال دارد، باید این فاضلاب‌ها با همکاری آبفای شهری جمع‌آوری شوند.

وی با اشاره به ویژگی‌های یک شهردار، خاطرنشان کرد: یک شهردار باید دارای سلامت کاری، پاکدستی، امانت‌داری و تخصص باشد و به سبب اینکه شهردار با رای غیرمستقیم مردم انتخاب می‌شود، با مردم با صداقت رفتار کند.

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین