تاریخ انتشارپنجشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹
plusresetminus
حزب الله : رئیس‌جمهور آمریکا در گردهمایی ملی دموکرات‌ها ضمن حمایت از «هیلاری کلینتون» تصریح کرد که از طریق دیپلماسی برنامه‌ تسلیحات هسته‌ای ایران را متوقف کردیم.
۰
کد مطلب : ۱۱۹۱۴۲
از طریق دیپلماسی برنامه تسلیحات هسته‌ای ایران را متوقف کردیم

 

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،«باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در سومین شب از گردهمایی ملی دموکرات‌ها برای انتخاب «هیلاری کلینتون» به عنوان نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا به توافق هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) اشاره کرد و گفت: «ما از طریق دیپلماسی، برنامه تسلیحات هسته‌ای ایران را متوقف کردیم».

وی همچنین به برخی دیگر از دستاوردهای دولت خود اشااره کرد و گفت: «ما تعداد نظامیان بیشتری را به خانه و نزد خانواده‌هایشان بازگردانیم و عدالت را برای «اسامه بن لادن» اجرا کردیم. ما فصل جدیدی را با مردم کوبا آغاز کردیم و حدود 200 کشور را در زمینه توافق آب و هوایی گرد هم آوردیم تا بتوانیم این سیاره را برای فرزندانمان نجات دهیم».

اوباما همچون همسرش میشل به شعار «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری خواهان در انتخابات آتی آمریکا مبنی بر اینکه «بار دیگر آمریکا را بزرگ کنیم»، اشاره کرد و گفت: «آمریکا همین حالا نیز بزرگ است، آمریکا همین حالا نیز قدرتمند است و من به شما قول می‌دهم که قدرت و عظمت ما در گرو دونالد ترامپ نیست».

رئیس‌جمهور آمریکا تصریح کرد: «در واقع، عظمت و بزرگی آمریکا وابسته به هیچ فردی نیست و شاید بزرگترین تفاوت در این انتخابات، مفهوم دموکراسی ما باشد».

اوباما ادامه داد: «رونالد ریگان، آمریکا را شهر درخشان بر روی یک تپه خواند و ترامپ آن را یک صحنه جرم چندپاره می‌خواند که فقط او می‌تواند آن را اصلاح کند. هیچ اهمیتی برایش ندارد که مهاجرت غیرقانونی و میزان جرم در ظرف چندین دهه در آمریکا کاهش یافته است زیرا او هیچ راه‌حل واقعی برای این موضوعات ندارد. او فقط شعار می‌دهد و اشاعه ترس می‌کند. او شرط بسته که اگر تعداد کافی افراد را بترساند، شاید بتواند آراء کافی برای پیروزی در این انتخابات را به دست آورد».

اوباما سپس تأکید کرد: «این شرط‌ بندی دیگری است که ترامپ در آن شکست خواهد خورد زیرا مردم آمریکا را دست کم گرفته است. ما مردمی شکننده و ترسو نیستیم. قدرت ما از یک باصطلاح ناجی که وعده داده به تنهایی می‌تواند نظم را برقرار کند، نشأت گرفته نشده است».

وی سپس ضمن حمایت از نامزدی «هیلاری کلینتون» گفت: «او می‌داند که این (آمریکا) یک کشور بزرگ و متنوع است و اکثر موضوعات به ندرت به سیاه و سفیدی ربط پیدا می‌کند. او می‌داند که وقتی صد در صد حق با شما است، برای انجام امور به سازش نیاز داریم. او می‌داند که برای پیشرفت، نیاز داریم به یکدیگر گوش دهیم و خود را در دیگران ببینیم و برای اصول خود مبارزه کنیم اما در عین حال برای یافتن زمینه‌های مشترک هر اندازه که رسیدن به آن سخت باشد، مبارزه کنیم».

وی همچنین در بخشی از سخنان خود گفت: «هیلاری می‌داند که ما می‌توانیم بر یک سیستم مهاجرت قانونی و منظم متمرکز شویم......به من اعتماد کنید من می‌دانم و هیلاری نیز می‌داند. وقتی طرف مقابل حاضر به سازش نباشد، پیشرفت متوقف می‌شود».

رئیس‌جمهور آمریکا تصریح کرد: «اگر خواستار عدالت بیشتر در سیستم قضایی هستیم، باید رأی بدهیم....و باید با پلیس و معترضان تا زمان تغییر قوانین و اقدامات باید همکاری کنیم».

اوباما در خصوص مبارزه با تکفیری‌های «داعش» گفت: «ارتش ما بدون هرگونه ترحم، داعش را در هم کوبیدند و رهبران آنها راز بین بردند و قلمروها (در تصرف داعش) را بازگرداند. من می‌دانم که هیلاری تا زمان از بین رفتن داعش، نرم شود. او این کار را به اتمام می‌رساند و این کار را بدون توسل به شکنجه یا منع ورود تمامی مذهب (اسلام) به کشور انجام خواهد داد. او مناسب برعهده گرفتن سمت فرماندهی بعدی کل قوا در آمریکا است».

وی ادامه داد: «در عین حال، دونالد ترامپ، ارتش ما را یک فاجعه می‌خواند. ظاهراً او زنان و مردان ما را که قدرتمندترین نیروی جنگی شناخته شده در جهان را تشکیل داده‌اند، نمی‌شناسد. او می‌گوید آمریکا ضعیف است. احتمالاً نشنیده است که میلیاردها زن، مرد، و کودک از بالتیک گرفته تا برمه، همچنان به آمریکا بعنوان چراغ، آزادی، شأن و منزلت و حقوق بشر نگاه می‌کنند. او با پوتین گرم می‌گیرد، صدام حسین را تحسین می‌کند و به همپیمانان ناتو که بعد از حملات 11 سپتامبر در کنار ما ایستادند، می‌گوید که اگر محافظت ما را می‌خواهید باید هزینه آن را پرداخت کنید. وعده‌های آمریکا نیازی به برچسب قیمت ندارد.ما تعهدات خود را محقق می‌کنیم و این یکی از دلایلی است که تقریباً تمامی کشورهای روی زمین، آمریکا را امروز در مقایسه با 8 سال قبل، قدرتمند‌تر و قابل احترام‌تر شده است».

اوباما در بخش پایانی سخنان خود گفت: «من آماده هستم که مسئولیت را واگذار کنم و نقش خود را به عنوان یک شهروند عادی انجام دهم و امروز در این انتخابات از شما می‌خواهم به من بپیوندید و بدبینی و ترس را رد کنید و بهترین را فرابخوانید و هیلاری کلینتون را بعنوان رئیس‌جمهور بعدی آمریکا انتخاب کنید و به جهان نشان دهید که ما همچنان به وعده این کشور بزرگ معتقدیم».

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین