تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱
plusresetminus
حزب الله: آنها می‌دانند که من الان مورد تهدید هستم. به آنها گفتم شما وقتی از پسر من که مأمور این نظام بود حمایت نمی‌کنید اگر فردا بلایی به سر من بیاید، چه کسی می‌خواهد از من حمایت کند؟
۰
کد مطلب : ۶۹۶۸۷
مقصر ترس پدر شهید مرادخانی از قصاص قاتل فرزندش کیست

 

به گزارش شبکه خبری حزب الله ، 22 آذر سال 90، خودروی حامل تعدادی از متهمان که از اندرزگاهی در کرج عازم دادسرای عمومی و انقلاب این شهر بود در جریان یک تصادف ساختگی مورد حمله 3 فرد مسلح قرار گرفت که سعی داشتند، یکی از متهمان را فراری دهند.

در جریان این حمله، علیرضا مرادخانی یکی از مأموران بدرقه زندانیان مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید. با تلاش مأموران، تنها چند روز پس از حادثه، عاملان این حمله مرگبار شناسایی و دستگیر شدند و به جرم خودن اعتراف کردند. اعتراف این مهاجمان نشان داد، «فرود» عامل این جنایت برای نجات پدر همسرش که یک مجرم سابقه‌دار بوده و این‌بار به اتهام حمل موادمخدر دستگیر شده بود دست به چنین حمله‌ای زده بود.

رسیدگی به این پرونده با توجه به ابعاد آن به صورت فوری در دستور کار قرار گرفت و در اردیبهشت سال 91 جلسه محاکمه در شعبه اول دادگاه کیفری استان البرز برگزار شد و با توجه به اعترافات صریح متهمان پرونده، قاضی پرونده، عامل شهادت علیرضا مرادخانی را که پیش از این 4 سابقه کیفری داشت، به قصاص محکوم کرد. رای صادره در شعبه یازدهم دیوانعالی کشور مورد تایید قرار گرفت و پس از قطعی شدن حکم، پرونده در تاریخ 20 تیر سال 91 برای اجرای حکم به واحد اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب به مرکز استان البرز «کرج» ارسال شد.

در حالی که تا چند روز دیگر، سومین سالگرد شهادت علیرضا فرا می‌رسد اما هنوز خبری از اجرای حکم قصاص عامل این جنایت نیست و مرادخانی پدر شهید علیرضا مرادخانی همچنان گلایه‌مند از این رویه است.

غلامرضا مرادخانی پدر شهید مرادخانی  گفت: مدتی پیش آقای بزم نماینده کرمانشاه و آقای سوری نماینده لرستان به منزل ما آمدندو برای رضایت گرفتن تلاش کردند. خانم بنده هم که از این اقدام نمایندگان مجلس متعجب شده بود،‌ حالش بد شد و گفت خوش به حال قاتلان و قاچاقچیان.

وی ادامه داد: مسئولان واحد اجرای احکام به من می‌گویند خودت باید حکم را اجرا کنی. به آنها گفتم مگر پسر من برای من این کار را انجام داده است؟ مگر من زندان درست کرده‌ام که پسرم زندان‌بان آن باشد؟ مگر او به این نظام خدمت نمی‌کرد و خودتان او را شهید معرفی نکردید؟ پس چرا قاتلش را اعدام نمی‌کنید. تنها جوابی که آنها به من دادند این بود که چه فرقی می‌کند شما اعدام کنید یا ما. اما آنها می‌دانند که من الان مورد تهدید هستم. به آنها گفتم شما وقتی از پسر من که مأمور این نظام بود حمایت نمی‌کنید اگر فردا بلایی به سر من بیاید، چه کسی می‌خواهد از من حمایت کند؟

مرادخانی با بیان اینکه خواسته مسئولان این است که من پولی بگیرم و رضایت بدهم، گفت: کار به جایی رسید که مسئولان زندان رجایی‌شهر به من نامه رسمی زده‌اند و اعلام کرده‌اند که قاتل فرزندت می‌خواهد با شما ملاقات کند اما من راضی به این ملاقات نشدم. خواسته من این است که این حکم باید توسط حکومت اجرا شود. نظر ما این بود که دادستانی، جدای از قتل عمد پسر من، باید برای او به دلیل اقداماتی چون ایجاد راهبندان، حمله مسلحانه به خودروی انتقال زندانیان و قتل پسر من، اتهام محاربه را در نظر می‌گرفتند نه اینکه صرفا اتهام قتل عمد در نظر بگیرند.

پدر شهید مرادخانی گفت: دادستان کرج عوض شد؛ نه فرهادی دادستان قبلی برای ما کاری انجام داد و نه دادستان جدید که مدت‌هاست در انتظار دیدار او هستیم اقدامی انجام داده است.

 

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
سید مهدی
باسلام..وقتی مطالب این پدر شهید را خواندم خیلی متاسف شدم چگونه میشود کسی که باعث به شهادت رساندن مآمور شجاع دولت وایجاد رعب و وحشت مردم شده هنوز بسزای عملش نرسیده…
مسولین محترم: شهید مرادخانی برای امینت از جان ومال ما اینگونه اماج تیر قرار گرفت…لذا برای حفظ خون شهدا و آرمانهای امام راحل (ره).. عاملین این واقعه را بسزای عملشان برسانید تا درس عبرت شود برای متجاوزان امینت و آسایش مردم.وتسلی خاطری شود برای همرزمان جان برکف..
آخرین عناوین