تاریخ انتشارسه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶
plusresetminus
حزب الله: عادل فردوسی‌پور در برنامه‌ی شامگاه دوشنبه‌ی «نود»، در آیتمی ویژه به مناسبت هفته دفاع مقدس، از علاقمندی رزمندگان به ورزش فوتبال گفت.
۰
کد مطلب : ۶۴۵۳۸
پیوند جنگ و فوتبال در «نود» فردوسی‌پور

 

 

 

به گزارش شبکه خبری حزب الله ،در این آیتم، گفتار متنی دلنشین با اجرای عادل فردوسی‌پور بر روی تصاویری از رزمندگان در استادیوم آبادان در زمان محاصره این شهر شنیده شد.

 

همچنین رزمندگان جوان جبهه‌ها در حین بازی فوتبال در پشت خاکریزها تصویر شدند و نیز عکس شهدای بی‌ادعای فوتبالیست پخش شد. در شروع این آیتم چنین آمده بود:

 

«دهه شصت، دهه دلدادگی و حرمان است، دهه حسرت‌های سیاه و سفید، دلدادگی‌های هزار نقش، جنگ، آژیر قرمز، آرمان، فوتبال زیر نور چراغ زنبوری و پیراهنی که برات عین قسم مادر میمونه ، تو دوره جنگ هشت ساله ما با دشمن، چیزایی بودند که هنوز هم هستند، فقط باید قلاب انداخت و از قلب تاریخ 2920 روز دفاع بیرون کشیدشون، چیزهایی مثل قصه‌های رقص توپ دولایه و فوتبال پشت خاکریزها، تو ساعت‌هایی که خمپاره کمتر می‌اومد، عملیاتی نبود، ادعایی نبود، قراردادهای چند میلیاردی نبود، خون و ترکش گلوله بود و چقدر خاص بودند بچه‌هایی که نزدیک خاکریزهای دشمن، یک کمی اینطرف، آن‌طرف‌تر، توپ دولایه خسته خودشان رو می‌انداختند وسط و فوتبال بازی می‌کردند. دنبال توپ می‌دویدند و شاید فردا یک ترکش نامرد دشمن پای دویدن را از آنها می‌گرفت».

 

 

به گزارش ایسنا، عمده موضوعات آخرین برنامه «90» در تابستان سال 93 به بررسی نتایج ضعیف تیم ملی فوتبال ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون اختصاص داشت و از این نتایج به عنوان فاجعه‌ای در تاریخ فوتبال ایران یاد شد.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین