تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۶
plusresetminus
حزب الله:رییس اتحادیه سراسری سیستم‌های ایمنی و حفاظتی تاکید کرد: نصب تجهیزات و دوربین‌های با تکنولوژی بالا مربوط به کنترل مرزها، می تواند حجم قاچاق را به میزان بسیار زیادی کاهش دهد.
۰
کد مطلب : ۶۸۹۵۸

به گزارش شبکه خبری حزب الله ، مسعود شنتیایی ‌امروز - سه‌شنبه - در نشست خبری ششمین نمایشگاه سیستم‌های ایمنی و حفاظتی در پاسخ به اینکه قاچاق کالا از طریق مرزها در حال افزایش است و آیا راهکاری می‌توان با استفاده از این سیستم ها و تجهیزات برای کاهش قاچاق انجام داد؟ گفت: کالاهایی که به صورت قاچاق وارد می‌شوند یا از طریق مبادی مجاز و با سوء استفاده از اسناد و
مدارک غیرقانونی صورت گیرد یا از مبادی غیر رسمی انجام شود.

 

وی افزود: باید سازوکار جدی برای این موضوع داشته باشیم و در این راستا با مسئولان مرتبط مذاکره کرده‌ایم که برای برخی از مرزهای ورودی که ترددهای غیر قانونی زیاد است این گونه پروژه‌ها را تعریف و تجهیزات مرتبط را در آن‌جا نصب کنیم تا منجر به کاهش فعالیت های غیر مجاز شود.

 

 

آلارم در مرزهای آبی‌ و زمینی در زمان ورود کالاهای قاچاق

 

 

وی گفت:‌ این تجهیزات می تواند امکان کنترل و آلارم به موقع را در زمانی که کالاهای قاچاق از طریق مرزهای آبی و زمینی وارد کشور می‌شود را فراهم کند که در این زمینه با مراکز انتظامی که مسوول کنترل مرزها هستند نیز صحبت هایی کرده‌ایم.

 

شنتیایی با بیان اینکه اصولا حوزه حفاظت الکترونیک و تجهیزات آن مبحث جدیدی بوده و حوزه پر قدمتی نیست، بیان کرد: ابتدا درحوزه های انتظامی و نظامی و سازمان‌های دولتی استفاده از این سیستم ها و تجهیزات احساس شد و این صنعت رشد اساسی خود را زمانی آغاز کرد که تجهیزات حفاظتی و امنیتی با صنعت الکترونیک و فناوری اطلاعات ادغام شد.

 

وی تاکید کرد: نرم افزارهای موجود در این سیستم‌ها حتی الامکان باید داخلی باشد یا نرم افزارهای خارجی که در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرند باید بومی سازی شوند.

 

رییس اتحادیه سراسری شرکت‌های فنی و مهندسی حفاظت الکترونیک و شبکه های ایمنی گفت: باید دولت از این صنعت حمایت کند و امکانات صادرات نیز ایجاد شود واز طرفی اطمینان را در مصرف‌کنندگان خارجی ایجاد کنیم.

 

 

ارزش واردات تجهیزات مرتبط با این حوزه 500 میلیون دلار است

 

 

وی گفت: پیش‌بینی ما این است که در سال جاری 500 میلیون دلار ارزش تجهیزات و واردات در این بخش است و توصیه ما این است که شرکت‌ها به سمت تولید این محصولات بروند.

 

همچنین بابک میرسعید قاضی - مشاور سیستم‌های ایمنی و حفاظتی - اظهار کرد: به خودکفایی نسبی در زمینه طراحی مهندسی در این حوزه نزدیک شده‌ایم و فعالان این رشته در زمینه صدور خدمات فنی ومهندسی نیز فعال شده‌اند، مهندسان ایرانی و کارشناسان با جدیت در زمینه ایمنی و حفاظت کار می کنند.

 

وی در عین حال بیان کرد: حجم گردش مالی در صنعت تجهیزات مرتبط با اعلام و اطفاء حریق کاملا غیر رسمی است ولی بیش از دو میلیارد دلار برآورد می شود.

 

اما سعید صفوی یکی از اعضای این اتحادیه گفت: ‌تجهیزات قاچاقی که وارد کشور می شوند منجر به عدم رقابت پذیری برای شرکت هایی می شود که به صورت قانونی فعالیت می کنند واین معضلی برای رقابت سالم است، اما پدیده قاچاق برای امروز یا دیروز نیست که بتوانیم برای حل آن در یک جلسه صحبت کنیم.

 

وی گفت: تقریبا به همان میزان که واردات رسمی در این بخش داریم واردات قاچاق در زمینه تجهیزات ایمنی و حفاظتی انجام می شود.

 

وی ادامه داد: طبق استانداردهای جهانی در صورت طراحی درست و استفاده درست از تجهیزات اعلام و اطفاء حریق حداکثر زمان بین شروع حریق تا اعلام آن زیر دو دقیقه است.

 

همچنین در این جلسه مطرح شد که اگر مذاکرات 1+5 به نتیجه برسد می توانیم حمایت بهتری از نرم افزارهای داخلی داشته باشیم که البته به نوعی تحریم باعث شده که به خودکفایی برسیم؛ ولی متاسفانه تجهیزات حفاظتی که از طریق قاچاق وارد کشور می شود که به تولیدات لطمه می زند.

 

گفتنی است؛ ششمین نمایشگاه سیستم های ایمنی و حفاظتی سوم تا ششم آذرماه در مصلی تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین