تاریخ انتشارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۴
plusresetminus
حزب الله: جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اطلاعات و اسناد کاملی از نفوذ عناصر تروریستی در اختیار مسئولان سیاسی و امنیتی قرار دادیم و مسئولان وزارت کشور و دستگاه دیپلماسی باید آن را پیگیری کنند.
۰
کد مطلب : ۶۶۶۶۲
اطلاعات و اسناد کاملی از نفوذ عناصر تروریستی در اختیار مسئولان قرار دادیم
به گزارش شبکه خبری حزب الله ، سردار عبدالله عراقی جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز شنبه در نشست خبری که به‌مناسبت اعلام برنامه‌هاییادواره فرماندهان شهید نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و پنجمین سالگرد شهادت سرلشکر نورعلی شوشتری برگزار شد، گفت: این برنامه در راستای گرامیداشت شهدای نیروی زمینی سپاه پاسداران و شهید سرلشکر شوشتری تنظیم شده است.

وی حضور نیروهای مسلح و مقتدر در سراسر کشور و حضور طوایف قومی مذهبی را از مولفه‌های تامین امنیت ملی کشور دانست و اظهار داشت: کشور ما دارای تنوع قومی و مذهبی است و این اقوام در کنار هم اکنون به دنبال تقویت امنیت ملی کشور هستند که در این راستا شهید شوشتری طرحی را ایجاد کرده بود مبنی بر این‌که از نیروهای بومی طوایف برای برقراری امنیت پایدار استفاده شود.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه هم‌اکنو 90 درصد امنیت جنوب شرق و شمال غرب کشور با حضور طوایف مختلف محقق شده است، تصریح کرد: جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران در ادامه خاطرنشان کرد: سران طوایف، مولوی‌ها و ماموستاها، نیروهای طوایف خود را در جنوب شرق و شمال غرب کشور سازماندهی کرده و بدین وسیله یک امنیت پایدار نسبی در این مناطق ایجاد شده است.

سردار عراقی بر همین اساس از برگزاری یادواره شهدا و فرماندهان نیروی زمینی سپاه پاسداران در روز دوشنبه هفته جاری خبر داد و گفت: این همایش ساعت 9:30 صبح در حسینیه نیروی زمینی سپاه پاسداران با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: نیروی زمینی سپاه به‌عنوان ستون فقرات سپاه پاسداران مشغول اجرای مأموریت است.

وی درخصوص نقش نیروی زمینی سپاه در دو کشور عراق و سوریه، گفت: نیروی زمینی در این کشورها کار مستشاری انجام می‌دهد.

سردار عراقی تأکید کرد: ایران قرن‌ها با همسایگان شرقی خود با مسالمت زندگی کرده هرگونه تجاوز از سوی همسایگان شرقی به‌صورت قانونی توسط مسئولان سیاسی پاسخ داده خواهد شد. حدود 5 سال پیش در زاهدان اقدامات تروریستی و ربایش و اغتشاش و آشوب‌هایی توسط ضدانقلاب انجام می‌شد، اما امروز با اقدامات مجموعه سپاه پاسداران و ناجا و وزارت اطلاعات درگیری‌ها را به نقطه مرز بردیم.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران تصریح کرد: مجموعه نیروی زمینی سپاه و قرارگاه قدس توانمندی بالا در پاسخ‌های قاطع به هرگونه تجاوز دارند. در قضیه حمله به پاسگاه ناجا با مجموعه اقدامات جلوی شلیک بیشتر آنها گرفته شد و اجازه تیراندازی بیشتر داده نشد.

وی با اشاره به اینکه در مناطق امنیتی این‌گونه اتفاقات طبیعی است، گفت: تلاش می‌کنیم با استحکام‌سازی مرزها و اشراف اطلاعاتی امنیت نسبی پایداری در این مناطق ایجاد کنیم.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: در یک منطقه‌ای که کشورهای همسایه شرقی سازوکار اعمال حاکمیت ندارند، باید منتظر اتفاقاتی بود.

وی با بیان اینکه قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران در مناطق مرزی تحت مأموریت با توانمندی خوب پاسخ‌های قاطعی به هر تجاوز می‌دهد، اظهار داشت: در حمله اخیر به پاسگاه سراوان با تسلط و توانمندی نیروهای عشایر و بومی و مجموعه اقدامات قرارگاه قدس اجازه تیراندازی بیشتر به تروریست‌ها داده نشد.

سردار عراقی در پاسخ به این سؤال "مقامات پاکستان اعلام کرده‌اند: اگر ایران اطلاعاتی از عناصر تروریستی در این کشور دارد حاضر به همکاری هستیم، و آیا شما اطلاعاتی در این خصوص دارید؟؟ گفت: ما اطلاعات و اسناد کاملی از نفوذ عناصر تروریستی در اختیار مسئولان سیاسی و امنیتی قرار دادیم و مسئولان وزارت کشور و دستگاه دیپلماسی باید آن را پیگیری کنند.

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین