تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
plusresetminus
رئیس جمهور ترکیه اظهارات جان بولتون، مشاور ترامپ درباره یگان‌های مدافع خلق (گروه کردهای سوریه) را غیرقابل قبول خوانده و تاکید کرد که آنکارا نمی‌تواند شرط حفاظت از تروریست‌های کرد را بپذیرد.
۰
کد مطلب : ۱۸۷۴۸۹
ترکیه نمی‌تواند شرط آمریکا برای خروج از سوریه را بپذیرد

 رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی خود در جمع گروه پارلمانی حزب حاکم بر عزم ترکیه در پاکسازی سوریه از تروریست‌ها بعد از خروج آمریکا از این کشور تاکید کرد.

اردوغان گفت: یگان‌های مدافع خلق(ی پ گ) نمی‌تواند نمانیده کردها باشد. ترکیه این شرط آمریکا را که باید درباره امنیت تروریست‌های ی پ گ تضمین دهیم را نمی پذیرد. برابر دانستن کردها با ی پ گ منطقی نیست. ترکیه قومیت‌ها را هدف قرار نمی‌داند هدف ما تروریست‌ها هستند. برای ما میان تروریست‌ها و مردم بیگناه تفاوت هست؛ مردمی که سلاح دست می‌گیرند و کسانی که هدف قرار می‌گیرند، اقداماتی که انجام می‌دهند و خونی که می‌ریزند و سرکوبی که متحمل می‌شوند.

بولتون روز یکشنبه گفته بود که خروج ارتش آمریکا از سوریه به نابودی باقی‌مانده‌های داعش و تضمین امنیت مبارزان کرد توسط ترکیه مشروط است.

اردوغان گفت: اگر تروریست‌های دیگری نیز بخواهند مانع کار ما شوند با آنها نیز مقابله خواهیم کرد. ترکیه تدارکات لازم برای عملیات نظامی علیه عناصر داعش که هنوز در سوریه فعال هستند را دیده و بزودی علیه آنها وارد عمل خواهد شد. این ادعا که یگان‌های مدافع خلق با داعش می‌جنگند کاملا دروغ است و ترکیه پذیرای 100 هزار کردی بوده که از کوبانی پس از حمله داعش مجبور به فرار شدند و این افراد پس از تسلط یگان‌های مدافع خلق هنوز به شهر بازنگشته‌اند دلیل آن هم این است که این مردم می‌دانند زندگی، اموال و شرفشان با جایگزینی یک گروه تروریست با گروه دیگر تضمین نخواهد شد.

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به اظهارات بولتون ادامه داد:  ما نمی‌توانیم پیام بولتون از جانب اسرائیل را قبول کنیم. هضم این مسئله برای ما غیرممکن است.

اردوغان در بخش دیگری از اظهاراتش در واکنش به سخنان یک بازیگر خانم در ترکیه نسبت به زنان محجبه در این کشور و اعلام این که آنها به عربستان سعودی بروند گفت: چنین اظهاراتی نماد فاشیسم است.

او در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به اعتراضات جلیقه زردها در فرانسه اعلام کرد: در میان معترضان جلیقه زردها در فرانسه نیروهای پ ک ک نیز حضور دارند. در این باره تحقیقاتی انجام شده اما ما از همین جا این مسئله را می‌دانیم. فردا یا پس فردا در کشورهای دیگر نیز چنین اتفاقهای رخ خواهد داد.

منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین