تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶
plusresetminus
حزب الله: رئیس پلیس فتای استان البرز از دستگیری باندی خبر داد که در قالب یک استارت آپ اقدام به فروش خودرو «هیوندای آوانته» زیر قیمت می‌کردند.
۰
کد مطلب : ۱۹۰۵۸۴
کلاه‌برداری اینترنتی درالبرز/استفاده ازکارت اعتباری کارتن‌خواب‌ها
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، سرهنگ محمد اقبالی صبح یکشنبه در نشستی خبری با تأکید بر اینکه شهروندان باید در استفاده از فضای مجازی مراقبت بیشتری داشته باشند، اظهار کرد: به‌روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم بهتر است در پرداخت‌های الکترونیکی دقت بیشتری داشته باشیم.
 
وی از دستگیری یک باند پنج‌نفره خبر داد که از طریق درگاه اینترنتی و اپلیکیشن به‌صورت کلاه‌برداری برای کودکان بهشت مبالغی را جمع‌آوری می‌کردند.
 
رئیس پلیس فتای استان البرز اضافه کرد: شهروندان به دلیل خیرخواهی مبالغی را پرداخت می‌کردند که در ابتدا برای پرداخت با مشکل روبرو می‌شدند و به آن‌ها اعلام می‌شد که مبلغی پرداخت‌نشده درحالی‌که بعد از مدت اندکی مبالغ بسیار زیادی از کارت‌بانکی آن‌ها برداشت می‌شده است.
 
سرهنگ اقبالی تأکید کرد: با همکاری نیروهای پلیس توانستیم پنج نفر را دستگیر و روانه زندان کنیم، این افراد در استان‌های تهران و البرز مستقر بوده و رنج سنی آن‌ها بین ۲۸ تا ۳۵ سال است.
 
وی در بخش دیگری با تأکید بر اینکه پرونده متهمان هنوز مفتوح است، گفت: در حال حاضر حدود ۱۰۰ نفر شاکی شناسایی‌شده و احتمال افزایش شاکیان نیز وجود دارد.
 
رئیس پلیس فتای استان البرز در ادامه به دستگیری باندی که در یک استارت آپ اقدام به فروش خودرو «هیوندای آوانته» زیر قیمت می‌کردند خبر داد و گفت:‌ افراد متهم خودرو موردنظر را زیر قیمت بازار برای فروش ارائه می‌کردند.
 
به گفته سرهنگ اقبالی متهمان این پرونده علت این اقدام خود را بیماری یکی از افراد خانواده اعلام می‌کردند و برای اینکه خریدار از خرید خود پشیمان نشوند مبلغ پنج‌تا ۱۰ میلیون تومان بابت بیعانه دریافت و پس‌ازآن به تلفن خودپاسخ نمی‌دادند.
 
وی با اشاره به اینکه کارت‌های استفاده‌شده برای دریافت پول از کارتن‌خواب‌های سطح شهر اجاره گرفته می‌شد، گفت: در ارتباط با این پرونده ۲۵ نفر شاکی هستند و ۴ نفر نیز دستگیرشده‌اند.
 
رئیس پلیس فتای استان البرز عنوان کرد: در کشور و در جرائم فضای مجازی اولین جرم برداشت غیرمجاز است، از شهروندان می‌خواهیم برای پرداخت‌ها از طریق درگاه‌های اینترنتی دقت بیشتری داشته باند.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین