تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷
plusresetminus
حزب الله : معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه در شهرک‌های صنعتی امکانات ویژه‌ای برای بانوان در نظر گرفته شده است، گفت: دفتر ویژه‌ای برای رسیدگی به مشکلات زنان کارآفرین در نظر گرفته شده است.
۰
کد مطلب : ۱۸۳۳۶۶
دفتر ویژه رسیدگی به مشکلات زنان کارآفرین ایجاد شد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،معصومه ابتکار عصردیروز در بازدید از غرفه نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی، صادراتی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان البرز که در کرج برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بانوان ایرانی همواره در اقتصاد ملی نقش داشته‌اند و حتی بر اساس مطالعات انجام شده تا نزدیک به سی درصد تولید ناخالص ملی ارزش کار خانگی زنان بوده و این آمار مربوط به زنان خانه‌دار است.
 
وی افزود: زنان در ایران در بخش اقتصاد بسیار فعال هستند و خصوصا زنان تحصیلکرده هستند که دوست دارند در حوزه‌های مختلف کار کنند.
 
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه مهارت‌آموزی باید بر اساس علایق و سلایق باشد و مهارت ایجاد کسب و کارهای کوچک و متوسط نیاز به آموزش دارد، بیان کرد: بدون مهارت‌آموزی ممکن است نتوان کسب و کار پایدار برای ایجاد درآمد ایجاد کرد و این آموزش‌ها توسط دولت از طریق مراکز فنی و حرفه‌ای و قراردادهایی که با بخش‌های ‌مختلف داریم در حال انجام است.
 
ابتکار با بیان اینکه کمک به زمینه بازاریابی بعد از مهارت‌آموزی از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: افزایش مهارت‌هایی که تولیدکننده بتواند بازاریابی برای صادرات و داخل انجام دهد از اهمیت بالایی برخوردار است.
 
وی با بیان اینکه امروز اینترنت بسیار به کمک بازاریابی کالای تولیدی آمده است، تصریح کرد: با همکاری وزارت ارتباطات کارهای مشترکی در حال انجام است و در این زمینه دولت تمام تلاش را بر تامین نیاز اولیه و حتی تسهیلات لازم برای  زنان به کار گرفته است.
 
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه  زنان در حال حاضر برای تامین وثیقه مشکل دارند و نیاز به حمایت‌های خاصی دارند، عنوان کرد: تشکل‌ها و تعاونی‌ها برای تسهیل‌گری در حوزه تضامین لازم دست به کار شوند.
 
 ابتکار با بیان اینکه در بخش کشاورزی و صنعت امتیازات ویژه‌ای برای بانوان در نظر گرفته شده است،گفت: در شهرک‌های صنعتی امکانات ویژه‌ای برای بانوان در نظر گرفته شده وکارهای خوبی در حال انجام است.
 
وی با بیان اینکه با وزیر صنعت هم جلسه‌ای در این زمینه  برگزار کردیم، تصریح کرد :این دیدار سبب شد دفتر ویژه‌ای برای رسیدگی به مشکلات زنان کارآفرین در نظر گرفته شده است.
 
وی گفت: حضور زنان در اقتصاد رشد داشته و بین سال 95 تا 96 تا 60 درصد از مشاغل خانگی، کوچک و متوسط مربوط به بانوان بوده است.
 
وی ادامه داد: ایران و عراق ظرفیت همکاریهای تجاری و اقتصادی زیادی دارند.
 
وی با اشاره به اینکه در دولت دوازدهم تعاملات بین این دو کشور  بیشتر شده و سرمایه‌گذاران عراقی زیادی در ایران حضور  دارند که در توسعه اقتصادی هر دو کشور بسیار مهم است، افزود: امیدواریم هر روز این رابطه محکم‌تر شود و روابط ما با کردستان عراق که اشتراک فرهنگی و اجتماعی زیادی داریم بیشتر شود.
 
معاون رئیس جمهور در امور بانوان با بیان اینکه صنایع خاص، حوزه‌های پزشکی و درمانی، صنایع هایتک و نانو، بخش‌های کشاورزی و گردشگری از ظرفیتهای ایران برای سرمایه گذاری کشورهای خارجی است، گفت: ایران مراکز علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی زیادی دارد که می‌تواند طرح‌های پژوهشی  زیادی را با عراق اجرا کند.
 
ابتکار خاطرنشان کرد: سفر رئیس جمهور عراق به ایران در تحکیم روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری این دو کشور تاثیر به‌سزایی دارد و سبب افزایش تعاملات ایران و عراق می‌شود.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین