تاریخ انتشارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲
plusresetminus
دشمن شناسی و موقعیت شناسی و ولایت پذیری راز مقبولیت سرادر سلیمانی نزد میلیون ها دوستدار او در خارج و داخل است و او به این باور رسیده است که تا آخر عمر «سرباز ولایت» باقی بماند نه «سربار ولایت».
۰
کد مطلب : ۱۲۳۰۶۵
چگونه تا آخر عمر سرباز ولایت باقی بمانیم؟

 

   

 

 

 

رهبر معظم انقلاب حضرت آیت  الله العظمی خامنه ای (ادام الله ظله) در بیاناتی  در جمع ائمه جمعه سراسر کشور به تاریخ دی ماه 1394 که در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان داشتند مواردی بسیار مهم در خصوص نحوه کار دشمن برای ضربه زدن به مسیر پیشرفت انقلاب اسلامی مطرح فرمودند که برای امتی که پای درگِل انقلاب حضرت روح الله و دل در گرو ولایت دارند پسندیده است دوباره مرور شود.

ایشان در بخش هایی از این سخنرانی  فرمودند: «برادران عزیز! امروز روز حسّاسی است، روزگار، روزگار فوق العاده حسّاسی است. یک دستگاه پیگیر و یک جبهه  فراگیر علیه انقلاب اسلامی مشغول کارند؛ پول به بازار می آورند، سلاح به بازار می آورند، توطئه می آورند، به قول خودشان اتاقهای فکر دارند و دائم دارند کار می کنند؛ علّت هم این است که احساس خطر می کنند»

 درآستانه انتخابات  ریاست جمهوری سال 1396 دستگاه تبلیغاتی دشمن بار دیگر فعال شده و این بار به ترور شخصیتی رویش های انقلابی و ملی و اسلامی ایران عزیز روی آورده است. سردار قاسم سلیمانی فرمانده قبول یافتهِ نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران پس از هجمه دو سال اخیر رسانه ها و نهادهای اطلاعاتی خارجی علیه وی این بار از سوی دنباله های داخلی  هدف اقدامات تخریبی قرار گرفته است.

این  سرادر سرافراز سپاه اسلام در بیانیه ای موجز به این هجمه های همزمان داخلی و خارجی پاسخ داده که هم از او فقط چنین انتظار هوشمندانه ای می‌رفت:

بسم الله الرحمن الرحیم

با اهدای سلام و درود خالصانه به محضر رهبر معظم و حکیم انقلاب اسلامی و ملت شریف و عزیز ایران؛ در پاسخ به اظهارات تفرقه افکنانه اخیر دشمن و مطالبی که حول آن بیان و القا می شود، عرض می‌کنم جبهه دشمنان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی سخنان خود را همواره با هدف تفرقه و ایجاد تقابل بین صفوف متحد و یکپا رچه مردم انقلابی و رشید بیان می کند؛ لذا هیچگاه نباید به آن توجه و اعتنایی کرد. حقیر سرباز صفر ولایت و نظام جمهوری اسلامی و ملت شجاع و عزیزتر از جانم بوده و ان‌شاءالله با استعانت از خدای سبحان تا آخر عمر در همین جایگاه "سربازی" خواهم بود. از همه برادران و خواهران عزیزم خواهشمندم با بی‌اعتنایی به اظهارات فریبکارانه و تفرقه افکنانه دشمنان اجازه ندهند وقت ارزشمند خدمتگزاران این ملت صرف اهداف و مقاصد شوم دشمنان گردد.

در بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع ائمه جمعه سراسر کشور که بخش هایی از آن زینت بخش مطلع این وجیزه شد و همچنین بیانیه سرادر سلیمانی که از نظر گذشت نکته ای نهفته است که هم «راز» مقبولیت حاج قاسم محسوب می شود و هم «نیاز» امروز ملت انقلابی ایران اسلامی.

راز مقبولیت حاج قاسم از این روست که او به درستی قطب‌نمای صحنه نبرد را که دشمن در تلاش برای تغییر و انحراف آن است برای هواداران و دوستداران میلیونی اش در داخل و خارج تبیین کرد و با سرباز خواندنش یک بار دیگر زلفش را به امام امتش گره زد تا راه را همچنان گم نکند.

 این راز همان نیازی است که امت انقلابی ایران عزیز امروز به شدت نیازمند آن است تا در روزگار حساسی که امامش در جایی دیگر از آن به پیچ تاریخی تعبیر کرده راه را از چاه تمییز دهد.

 اما رابطه ای می بایست میان تعبیر رهبری معظم انقلاب از «احساس خطر دشمن» و تعبیر سردار سلیمانی از «بودن تا آخر عمر در همین جایگاه سربازی» وجود داشته باشد که ارتباطات تنگاتنگی با تحولات منطقه بویژه سوریه دارد.

پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام (ره) یکی از بارزترین رخدادهای قرن بیستم به شمار می رود. انقلابی که در ابعاد گوناگون، منشاء پیامدهای بنیانی و شگرفی در سطح منطقه، دنیای اسلام  و جهان گردید و علاوه بر آن که به انسان ها کرامت، به مسلمانان شوکت و به مؤمنان عزّت و عظمت بخشید، در ایران بر منافع استعماری بیگانگان خط بطلان کشید.

اتفاقات این روزهای منطقه را نیز باید به دور از هرگونه حبّ و بغضّی در امتداد انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام توصیف  کرد. منطقه غرب آسیا در شرایط بسیار حساس و سرنوشت سازی از حیث سرنوشت مطلوب ملتها پس از تقریبا یک قرن تلاش غرب برای وابستگی و سرسپرده نگه داشتن دولت ها به سر می برد . این «روزگار حساس» با وقوع بیداری اسلامی در غرب آسیا و شمال افریقا آغاز و با تلاش دشمن برای انحراف این بیداری از طریق تحمیل بحران بر سوریه ادامه یافت و اینک با شکست همه تلاش ها به دست سربازان حاج قاسم برای فروپاشی نظام سوریه  و ساقط شدن سایر دولت های وابسته به غرب در منطقه در آستانه برپایی تمدن عظیم اسلامی به دست ملتها است.

از این روست که دشمن احساس خطر کرده و به ترور شخصیتی شاخص های بارز تحقق این موفقیت بی بدیل در منطقه روی آورده است. بی شک سرادر سلیمانی اولین و‌ آخرین سرباز ولایت نخواهد بود که در آستانه یک رقابت ناچیز سیاسی هدف ترور شخصیتی قرار گرفته چون از انجا که ویژگی ضد استعماری گفتمان انقلاب عظیم اسلامی ایران و وجود فرزندان امام راحل راه هرگونه سوء استفاده بیگانگان از منافع ملی و دینی را سد کرده و لذا عزم دشمنان برای از بین بردن اهداف ضد استعماری نظام اسلامی دوچندان یافته است.

براین اساس دشمن شناسی در شرایط حساس امروز از جمله مهمترین وظایف نخبگان سیاسی و نظامی کشور محسوب می شود و در این میان نقش امام امت در شناخت دشمن و شگردهایش از عوامل اصلی پیروزی گفتمان انقلاب اسلامی بویژه در خارج از مرزها بوده است. امروز تبیین دیدگاه های رهبری در جهت آگاهی نسل جوان و خنثی سازی توطئه های جدید دشمن امری موثر به شمار می رود.

معظم له ضمن تایید دشمن شناسی، به عنوان یک وظیفه مستمر می فرماید:« ملت ایران به همان نسبت که دشمن، روشهای خود را در توطئه علیه ایران اسلامی پیچیده تر می کند، باید بر هوشیاری و آگاهی خود بیفزایند و با آمادگی معنوی، فکری، سیاسی و حفظ وحدت و اتصال و ارتباط با یکدیگر، چهره دشمن را در هر لباسی که هست، شناسایی کند.»

دشمن شناسی و موقعیت شناسی و ولایت پذیری راز مقبولیت سرادر سلیمانی در نزد میلیون ها دوستدار او در خارج و داخل است که خشم دشمنانش را برانگیخته است و هم اوست که وی را به این باور رسانده که تا آخر عمر «سرباز ولایت» باقی بماند نه «سربار ولایت».

سردار به تعبیر خود برای پیداکردن شهادت دشت‌ها و کوه‌ها را پیموده‌ نه برای یافتن ردای ریاست.

او در این راه زلفش را به امامش گره زده است و دوستدارانش هم زلفشان را به او. این امن ترین راه برای سربازان ولایت است.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین