تاریخ انتشاردوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹
plusresetminus
حزب الله: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: تکاوران نیروی دریایی روز شنبه موفق شدند دزدان دریایی را که قصد حمله به یک فروند نفتکش جمهوری اسلامی ایران داشتند سرکوب و وادار به فرار کنند.
۰
کد مطلب : ۶۹۴۰۶
تلفات سنگین دزدان دریایی در درگیری با ناوگروه ارتش در خلیج عدن
 
به گزارش شبکه خبری حزب الله ،امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مراسم تجلیل از پیشکسوتان نداجا، در جمع خبرنگاران گفت: یک فروند نفتکش جمهوری اسلامی ایران در ابتدای کانال ورودی به خلیج عدن با حمله دزدان دریایی سوار بر یک فروند لنج و قایق تندرو مواجه شد که با حضور به موقع و قدرتمندانه تکاوران نیروی دریایی کشورمان ضمن دادن تلفات سنگین مجبور به فرار شدند.

وی با اشاره به اینکه برای برقراری امنیت در خلیج عدن اقدامات مستمری انجام می شود، افزود: دزدان دریایی در منطقه حضور دارند و از هر فرصتی برای حمله به کشتی های تجاری و نفت کش استفاده می کنند .

سیاری در خصوص راهیابی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران به اقیانوس اطلس نیز اظهار داست: نیروی دریایی نیرویی نظامی، علمی، سیاسی و بین المللی است و ما در آینده تصمیم داریم از طریق قاره آفریقا و یا از مسیر دیگری یعنی از تنگه جبل الطارق وارد اقیانوس اطلس شویم و زمان این اقدام به تدبیر سلسله مراتب بستگی دارد و ما صددرصد آماده ایم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه امروز دنیا این نیرو را پذیرفته است، تصریح کرد: توانمندیهای نیروی دریایی ارتش در عرصه های مختلف به اثبات جهانیان رسیده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا وقت آن نرسیده است که ناو هواپیما بر داشته باشیم، گفت: برای حضور در آبهای آزاد دنیا نیاز به ناوشکن و ناوهای بزرگتر داریم و همانطور که پیش از این هم اشاره شد جوانان این کشور توانمندی ساخت ناو هواپیمابر را دارند اما نیاز و دستور ساخت باید صادر شود.

وی درباره ساخت سلاح اژدر نیز اظهار داشت: اژدر سلاحی بسیار موثر در دفاع دریایی بویژه ضد زیردریایی های دشمن است و هم اکنون به اژدری دست پیدا کردیم که مراحل آزمایشی آن پشت سر گذاشته شده است و این توان نیروی دریایی را در مقابله با حملات زیردریایی ها بیشتر می کند.

دریادار سیاری گفت: در حال حاضر نمی توان درباره مختصات این اژدر سخن گفت اما این سلاح می تواند از روی ناو و یا از داخل زیردریایی و یا از هوا پرتاب شود که از ویژگیهای خاص این اژدر است.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین