تاریخ انتشارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳
plusresetminus
حزب الله : تولید نفت ایران در ماه مارس روزانه 10 هزار بشکه کاهش یافت.
۰
کد مطلب : ۸۱۲۵۹
ایران چهارمین تولیدکننده اوپک شد/امارات قابل دستیابی، عراق دور از دسترس!
به گزارش شبکه خبری حزب الله ،منابع ثانویه اعلام کردند تولید نفت خام ایران در ماه مارس نسبت به فوریه روزانه 10 هزار و 400 بشکه کاهش یافت و به دو میلیون و 773 هزار بشکه در روز رسید.
 
این آمار نشان می‌دهد، ایران در ماه مارس سال 2015 پس از عربستان، عراق و امارات چهارمین تولیدکننده بزرگ سازمان کشورهای صادرکننده نفت بوده است.
 
عراق در ماه مارس با افزایش تولید روزانه 318 هزار بشکه ای جایگاه خود را به عنوان دومین تولید‌کننده بزرگ اوپک پس از عربستان حفظ کرده و در این ماه روزانه سه میلیون و 625 هزار بشکه تولید کرده است. این در حالیست که عراق در ماه قبل تر روزانه سه میلیون و 306 هزار بشکه تولید کرده بود.
 
تولید نفت عربستان در ماه مارس روزانه با 346 هزار بشکه افزایش نسبت به فوریه به 10 میلیون و 10 هزار بشکه در روز رسید.
 
امارات در ماه گذشته میلادی روزانه یک هزار بشکه تولید نفت خود را کاهش داد و از دو میلیون و 818 هزار بشکه در روز به روزانه دو میلیون و 817 هزار بشکه رساند.
 
تولید نفت کویت نیز در این ماه روزانه با سه هزار بشکه افزایش از روزانه دو میلیون و 756 هزار بشکه به دو میلیون و 759 هزار بشکه در روز رسید.
 
 آمارها نشان می‌دهد ایران در صورت لغو تحریم‌ها و افزایش تولید، با اندکی افزایش تولید جایگاه سومی اوپک را از امارات خواهد گرفت، اما عراق با تولید کنونی و برنامه های افزایش تولید خود، تاحدودی دور از دسترس شده است.
منبع : ایسنا به نقل از دبیرخانه اوپک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین