تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۵
plusresetminus
حزب الله:رئیس جمهور کشورمان با تأکید بر حفظ و برقراری امنیت و ثبات پایدار در منطقه گفت: ایران به حمایت از ملت های سوریه، عراق و لبنان ادامه می دهد.
۰
کد مطلب : ۶۶۷۷۹
ایران به حمایت از ملت های سوریه، عراق و لبنان ادامه می دهد/اشتباه بزرگ کشورهای غربی در حمایت از گروههای تروریستی
به گزارش شبکه خبری حزب الله، حجت‌الاسلام حسن روحانی عصر امروز در دیدار سمیر مقبل معاون نخست وزیر و وزیر دفاع لبنان با اشاره به معضل تروریسم در منطقه و لزوم مقابله با آن اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از ملت‌های منطقه از جمله ملت سوریه، لبنان، عراق و سایر ملت‌هایی که در حال جنگ با تروریسم هستند حمایت کرده و به این حمایت‌ها ادامه خواهد داد.

وی با تجلیل از مقاومت و ایستادگی ملت لبنان در برابر تجاوزات رژیم متجاوز صهیونیستی که حتی به زنان و کودکان هم رحم نمی‌کند، گفت: خوشبختانه ایستادگی و مقاومت ملت لبنان در برابر تجاوزهای رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته باعث شده که این رژیم امروز با وجود برخورداری از تسلیحات پیشرفته و تردیدی که در ظلم و تجاوزگری نمی‌کند در تجاوز به خاک لبنان تردید بسیاری داشته و نتواند تصمیم به تجاوز مجدد بگیرد.

رییس شورای عالی امنیت ملی با تأکید بر وحدت و انسجام ملی، توسعه و پیشرفت لبنان و همچنین امنیت و ثبات این کشور تصریح کرد: امیدوارم وحدت و ایستادگی ملت لبنان همواره چنان بازدارنده باشد که دشمن صهیونیستی هرگز چشم طمع به خاک لبنان و تجاوز به این سرزمین نداشته باشد.

روحانی گفت: امیدواریم بیداری و هوشیاری ملت لبنان اعم از مسلمان و مسیحی و شیعه و سنی و همچنین اقوام و طوایف به حدی باشد که همه به عنوان ملتی یکپارچه و مشتی واحد در برابر دشمنان تمامیت ارضی و عظمت لبنان قرار بگیرند.

وی با اشاره به حمایت‌های برخی کشورها از گروه‌های تروریستی تصریح کرد: اشتباه بسیار بزرگی از سوی کشورهای منطقه و برخی کشورهای غربی اتفاق افتاده و هنوز هم ادامه دارد و آن حمایت از گروه‌های مسلح تروریستی است، اینها باید بدانند که هیچ‌گاه یک گروه تروریستی و آدم‌کش نمی‌تواند وسیله‌ای برای نفوذ در منطقه باشد.

رییس شورای عالی امنیت ملی با تأکید بر حفظ و برقراری امنیت و ثبات پایدار در منطقه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران معتقد است که باید گروه‌های تروریستی از منطقه بیرون رانده شده و جلوی فعالیت‌های جنایتکارانه آنها گرفته شود و در این راستا ضرورت دارد همه کشورهای منطقه با یکدیگر متحد شوند.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید به ارتش لبنان بخاطر ایستادگی و مقاومت در برابر متجاوزین و گروه‌های تکفیری و تروریستی تبریک گفت، اظهار داشت: علاقه ملت ایران به مردم لبنان محبت قلبی است و امیدواریم اتحاد و نزدیکی بین دو کشور و دو ملت بیش از پیش گسترش یابد.

روحانی در ادامه با بیان اینکه ملت ایران همواره علاقه خاص و ویژه‌ای به ملت بزرگ و باسابقه لبنان داشتند، افزود: ملت عزیز لبنان در سال‌های اخیر علاوه بر همه موفقیت‌هایی که داشته به عنوان ملت مقاومت در برابر تجاوز خارجی شناخته شده است.

در ادامه این دیدار سمیر مقبل معاون نخست وزیر و وزیر دفاع لبنان نیز اظهار داشت: امروز در کنار دشمن صهیونیستی دشمن دیگری در منطقه ایجاد شده است و آن گروه‌های تروریستی و تکفیری است.

معاون نخست وزیر و وزیر دفاع لبنان خاطر نشان کرد: امروز همه لبنانی‌ها از همه طوایف و احزاب برای حمایت از ارتش لبنان به منظور مقابله با گروه‌های تروریستی اتفاق‌نظر دارند و ارتش لبنان از آمادگی و انسجام و همبستگی کامل برخوردار است.

سمیر مقبل تصریح کرد: آنچه برای ما حائز اهمیت بوده این است که مرزهای لبنان را حفظ کرده و با گروه‌های تروریستی بجنگیم و بر آمادگی دستگاه‌های امنیتی خود در جهت حفظ و امنیت لبنان تأکید کنیم و در این راستا حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران همواره در کمک به ملت لبنان مؤثر بوده است.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین