تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴
plusresetminus
حزب الله : اجرای نمایش «اگه بمیری ..» در ایرانشهر،معرفی داوران بخش نمایشنامه‌های ترجمه شده،آغاز پیش فروش «ماه پیشونی» و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.
۰
کد مطلب : ۱۴۴۱۹۸
در سینما و تئاتر چه خبر است؟

 

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،بهزاد صدیقی، دبیر هشتمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران با صدور احکام جداگانه داوران بخش نمایش نامه های ترجمه شده این دوره را منصوب کرد.

روابط عمومی هشتمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران اعلام کرد: به موجب این احکام، داریوش مودبیان، سهیلا نجم و بهرام جلالی‌پور بهعنوان هیات داوران بخش نمایشنامه‌های ترجمه شده دوره هشتم انتخاب شدند.

 

پیش‌فروش بلیت‌های «ماه‌پیشونی» آغاز شد
پیش‌فروش بلیت‌های نمایش شاد و موزیکال «ماه‌پیشونی» به کارگردانی آزاده انصاری از امروز در سایت تیوال آغاز شد. این نمایش از یازدهم تیرماه در پردیس تازه تاتر شهرزاد به روی صحنه می‌رود. 
همزمان با آغاز پیش‌فروش بلیت‌های این نمایش، پوستر «ماه‌پیشونی» هم رونمایی شد. این پوستر توسط محمدصادق زرجویان طراحی شده است. 
نمایش عروسکی «ماه‌پیشونی»‌ نوشته ایوب آقاخانی، نمایش برگزیده دهمین دوره جشنواره بین‌المللی تهران-مبارک است که سال 1384در تالار کوچک مجموعه تاترشهر به روی صحنه رفت. ماه پیشونی تولید کارگاه عروسکی گروه تاتر معاصر است.
علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت www.tiwall.com  مراجعه کنند.

در خلاصه قصه این نمایش عروسکی آمده: «قصه‌گو قصه میگه، قصه شاهزاده‌ای که توی خواب، دخترکی رو می بینه که ماه رو پیشونیش داره ، شاهزاده جوان یک دل نه صد دل عاشقش میشه. از سوی دیگه توی یه شهر کوچیک با دختر مهربونی آشنا می‌شیم که‌ با نامادری و ناخواهری زندگی می‌کنه و باتموم سختی‌ها با همه مهربونی می‌کنه. یه روز دخترک وقتی داشته پنبه‌ها رو می‌ریسیده باد پنبه‌هاش رو می‌ندازه تو چاه، دخترک از ترس نامادریش می‌ره تو چاه تا پنبه‌هاش رو برداره. که متوجه می‌شه ناخواسته وارد خونه یه غول بامزه شده .غول درمقابل سه تا شرط پنبه‌های دخترک رو حاضره برگردونه، دخترک مهربانانه شرط‌های غول بامزه رو به‌جا می‌آره و غول بامزه هم پنبه‌هاش رو برمی‌گردونه و روی پیشونیش یه ماه زیبا می‌کاره، ماه پیشونی زیباتر میشه، ناخواهریش حسادت می‌کنه و سراغ غول میاد وازش به زور ماه رو می‌خواد و حاضر نمیشه شرط‌های غول رو که شستن  ظرف‌ها، شونه‌کردن موها وجاروکردن خونه غول هست انجام بده، غول عصبانی میشه و رو پیشونی ناخواهری به جای ماه شاخ می‌کاره و.......»
آزاده انصاری پیش‌تر نمایش‌های تنهاترین زیبای مرده، ماکوندو، برای سایه نوشتن‌ها، بی‌بی بیدل، خوشبختی‌های کوچک سوسک شدن و... را به صحنه برده است.
نمایش «ماه‌پیشونی» از 11 تیرماه هر شب ساعت 18.30 در پردیس تاتر تازه تاسیس "شهرزاد" واقع در خیابان نوفل لوشاتو تقاطع رازی به روی صحنه می‌رود.

عوامل این نمایش عبارتند از:نویسنده: ایوب آقاخانی،کارگردان: آزاده انصاری ،طراح صحنه: منوچهر شجاع ،طراح عروسک: محسن ایمان‌خانی، طراح لباس: مریم معینی،موسیقی: محمد فرشته نژاد،شاعر: آزاده فرهنگیان،بازی‌دهندگان عروسک:مینووش رحیمیان، مرضیه ایمانخانی، ندا کوهی، نسترن نظری، طناز جلوسی، ساحل شفیعی،دستیاران :علی باروتی، حمیدرضا گودرزی،عکس و ساخت تیزر: فرزین طاهری ،مدیر فرهنگی و مشاور رسانه: مریم نراقی،طراح پوستر و بروشور: صادق زرجویان و تهیهکننده: نادر برهانی مرند.

 

نمایش «اگه بمیری ..» به کارگردانی سمانه زندی نژاد در تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود

نمایش «اگه بمیری...» نوشته فلوریان زلر و به کارگردانی سمانه زندی نژاد از اول مرداد ماه در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر اجرای خود را آغاز می‌کند.

 

این نمایشنامه نوشته فلوریان زلر توسط ساناز فلاح فرد ترجمه شده است و به کارگردانی سمانه زندی نژاد به روی صحنه خواهد رفت.

 

سمانه زندی نژاد پیش از نمایش های «به مراسم مرگ داداش خوش آمدید»، «عروسک های سکوت»، «نسبیت خاص» و ... را به صحنه برده است.

 

 

فیلمبرداری فیلم «تنها امید است که می‌ماند» شروع شد

فیلمبرداری فیلم داستانی «تنها امید است که می‌ماند» به کارگردانی محمد علی ارسلان و تهیه‌کنندگی شرکت فیلم‌سازی جِوهَر فیلم چیلیک آغاز شد.

فیلم‌نامه این فیلم که محوریت آن یک تراژدی خانوادگی است و تا حدودی به ساختار اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ترکیه پرداخته، توسط رضا کراچ و بر اساس داستانی از محمود جِوهَر نوشته شده است.

علاوه بر زمینه نوستالژیک و گرد هم آمدن بازیگران با تجربه و نسل جوان ترکیه در کنار هم، فیلمبرداری این فیلم با حضور یکی از کارگردانان نام آشنای سینمای ایران شاهرخ بحرالعلومی به عنوان مشاور کارگردان، الناز فرزادمهر مشاور هنری طراحی صحنه لباس و یکی از شناخته شده ترین صدابرداران سینمای اروپا کنستانتین کیتو کلید خورده است.

نقش‌های اصلی این فیلم‌ بر عهده محمود جوهر، پریهان ساواش و اجم بالتاچی است و یکی از بازیگران مشهور ایرانی نازنین کریمی نیز در این فیلم‌ایفای نقش کرده است.

در نقش‌آفرینی شخصیت‌های دیگر بازیگران با تجربه‌ای مانند آجلیا الماس، یاوز پکدیکر، آتیلای اولوشیک، احمد گورلِیِن، گُزده اوچان، سلین سویترک، ملیسا آلاُز، دلربا بالبونار، اوزکان اینجه و هنرمندان خردسال اونات ارکان و نیسا اونباشی حضور دارند.

این فیلم داستانی، به جز ترکیه در کشورهای دیگر مانند آمریکای شمالی نیز مخاطبانی را به خود اختصاص خواهد داد. پخش این فیلم در این کشورها بر عهده پرشیا فیلم کانادا خواهد بود.

کمپانی سازنده این فیلم تاریخ اکران و پخش آن را هنوز اعلام نکرده است.

 

نمایش "چمدان و سگ ملوس" به صحنه می‌رود

نمایش "چمدان و سگ ملوس" به کارگردانی آلبرت بیگجانی در سالن سایه مجموعه تئاترشهر به صحنه می رود.

نمایش عروسکی "چمدان و سگ ملوس" به کارگردانی آلبرت بیگجانی اجراهای عمومی خود را همزمان با میزبانی عکاسان تئاتر در سالن سایه مجموعه تئاترشهر آغاز می‌کند.

این نمایش که برداشتی آزاد از نمایشنامه "بازی یالتا" نوشته برایان فریل است،پیش از این اجراهای موفقی در جشنواره بین‌المللی تئاتر تهران مبارک، جشنواره هایفست ارمنستان و نت ورکینگ قاهره داشته است.

محمدرضا مالکی، امین میرزاباقری و فهیمه عابدینی در این نمایش نقش آفرینی می‌کنند.

گفتنی است؛ نمایش "چمدان و سگ ملوس" از 11 تیرماه سال جاری در سالن سایه تئاترشهر ساعت 19 به مدت 40 دقیقه به صحنه خواهد رفت. علاقمندان می‌توانند برای رزرو بلیت این نمایش به سایت اینترنتی تیوال به آدرس الکترونیکی www.tiwal.com مراجعه نمایند.

 

سعید خاکسار«همسر چینی» را افتتاح می‌کند

نمایش «همسر چینی» به نویسندگی رحمت امینی و طراحی و کارگردانی مرجان قمری توسط سعید خاکسار پیشکسوت نمایش‌های کمدی در خانه نمایش افتتاح می‌شود.

نمایش«همسر چینی» به نویسندگی رحمت امینی این بار پس از پانزده سال از اجرای دوم این اثر، توسط مرجان قمری بازیگر تئاتر، طراحی و کارگردانی می‌شود.

نمایش کمدی«همسر چینی» داستان یک زوج بازیگر دوره‌گرد است که این بار داستان همسر چینی را روایت و اجرا می‌کنند. این نمایش داستان بی‌وفایی همسرها به همدیگر در چین است، در خلال این داستان با مسائل و مشکلات این زوج بازیگر نیز روبرو می‌شویم.

آیین افتتاح نمایش«همسر چینی» روز پنجشنبه هشتم تیرماه در خانه نمایش اداره برنامه‌های تئاتر با حضور سعید خاکسار پیشکسوت نمایش‌های کمدی و جمعی از هنرمندان برگزار می‌شود.

در این نمایش محمد خوشبختیان و مینو نوبهاری بازی دارند. سایر عوامل این نمایش نیز عبارت‌اند از؛ شاهین رمضانی دستیار کارگردان و برنامه‌ریز، ستاره رنجبر طراح لباس، حمیدرضا غلام‌حسینی طراح حرکت، دزیره قریشی طراح پوستر، مهشید دهقانی منشی صحنه، سهیلا جوادی طراح گریم، عبدالله رنجبر عکاس و سمیرامیس محمدی روابط عمومی و مشاور امور رسانه.

نمایش کمدی«همسر چینی» هرروز به جزء شنبه‌ها ساعت 19 تا پایان تیرماه به مدت‌زمان 45 دقیقه در خانه نمایش اداره برنامه‌های تئاتر به روی صحنه می‌رود. 

 

فراخوان سومین دوره ویژه مستندسازی مرکز مستند «سفیرفیلم»

مرکز مستند «سفیرفیلم» در نظر دارد به منظور شناسایی و پرورش استعدادهای مرتبط با فعالیت­های مستندسازی و افزایش ظرفیت تولیدی خود، دوره آموزشی-تربیتی برگزار نماید.این دوره که با مشارکت مدرسه «هنر و رسانه آینه» برگزار می‌شود، ویژه آقایان بوده و در طی 6 ماه (تابستان و پاییز 96)،با محوریت کارگاه‌های تخصصی آموزشی و تولید یک مستند کوتاه برگزار خواهد شد.

 

مهلت ارسال اثر به بخش مسابقه تبلیغات جشنواره فیلم شهر تمدید شد

 

مهلت ارسال اثر به بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر تا 10 تیرماه تمدید شد.

 به گزارش روابط عمومی ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، فراخوان مسابقه تبلیغات سینمای ایران در این رویداد سینمایی نیمه دوم خردادماه اعلام شده و مهلت ارسال اثر با تصمیم شورای برگزاری جشنواره تا 10 تیرماه تمدید شده است.

بنابراین گزارش، این مسابقه در بخش‌های عکس، پوستر، لوگو، عنوان‌بندی، آنونس و تیزر فیلم‌های سینمایی ایرانی برگزار می شود.

علاقمندان می‌توانند جهت شرکت در بخش مسابقه تبلیغات از طریق مراجعه به سایت رسمی جشنواره به آدرس www.urbanfilmfest.org، فرم ثبت‌نام را دریافت و برای مراجعه حضوری و تحویل آثار تا پایان وقت اداری روز شنبه 10 تیرماه به آدرس تهران، خیابان ولی‌عصر (عج)، بالاتر از پارک وی، خیابان مقدس اردبیلی، خیابان کیهان، خیابان جامی غربی، پلاک 21 (کدپستی: 1986854454) مراجعه کنند.

همچنین کسب اطلاعات بیشتر از طریق تلفن تماس ٢٢٤٠٣٩٩٨ و پایگاه اینترنتی جشنواره به آدرس  www.urbanfilmfest.org   امکان‌پذیر است.

ششمین جشنواره بین المللی فیلم شهر از 9 تا 14 مردادماه به دبیری سیدعلی احمدی در تهران برگزار میشود.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین