تاریخ انتشارسه شنبه ۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
plusresetminus
حزب الله : مشاور عالی دبیر شورای نگهبان گفت: بهترین تعبیری که رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده شهدای هفت تیر مطرح فرمودند اطلاق عنوان تحت حقوق بشر آمریکایی است تا دنیا و جهان به معیارهای دوگانه حقوق بشر آمریکا بیشتر پی‌ببرند.
۰
کد مطلب : ۸۷۳۲۵
حقوق بشر آمریکایی دیگر رنگی ندارد
 
  •  
  •  

به گزارش شبکه خبری حزب الله ،عباسعلی کدخدایی مشاور عالی دبیر شورای نگهبان  با اشاره به وقایع تروریستی ششم تا دوازدهم تیرماه توسط آمریکا در ایران و پیشنهاد رهبر معظم انقلاب در نامگذاری این ایام به عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی گفت: تاریخ انقلاب اسلامی مشحون اقداماتی است که دشمنان و کینه‌توزان انقلاب اسلامی از ابتدا تاکنون نسبت به مردم، اسلام و انقلاب ما روا داشتند.

وی افزود: استکبار جهانی توانایی پذیرش پیروزی مردم با دستان خالی و با انگیزه و اراده الهی بر رژیم شاهنشاهی را ندارد و از هر طریقی که امکان داشت در حال ضربه‌زدن و خدشه‌وارد کردن به چهره انقلاب هستند.

مشاور عالی دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: متاسفانه کسانی که زبانشان برای حقوق بشر باز است در زمان حوادث و وقایع تیرماه انقلاب اسلامی، زبان و چشمشان در خصوص این همه جنایت که علیه مردم و انقلاب اسلامی صورت گرفته بود بسته شد.

کدخدایی یادآور شد: استکبار جهانی به رهبری آمریکا با ترور شهید بهشتی و 72 تن از یارانش و ائمه جمعه به دنبال از بین بردن حامیان نظام و امام و رهبری بودند.سازمان حقوق بشر و دولت ‌آمریکا هم نه تنها چشم خود را بر روی این حوادث بسته بودند بلکه به روش‌های مختلف به سردمداران جنایت‌ها علیه کشورما کمک می‌کردند.

وی افزود: کشورها و دولت‌هایی که امروز گزارش‌هایی را در خصوص نقض حقوق بشر در داخل کشورمان مطرح می‌کنند، زمانی که عوامل آنها در داخل کشور دست به جنایت می‌زدند ساکت بودند و سران ترورها را در کشورهای مختلف پناه دادند و از آنها حمایت کردند.

مشاور عالی دبیر شورای نگهبان افزود: دوگانگی در رفتار و کردارهای دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی ما را به اینجا می‌رسانند که بگوییم اگر حقوق بشر را باور دارند نمونه بارز آن حوادث هفتم تیر است.

وی خاطرنشان کرد: امروز استکبار جهانی حاضر نیست بپذیرد که دستش از منافع ایران کوتاه شده و به هر طریقی به دنبال ضربه زدن به نظام هستند ولی خوشبختانه با هدایت‌ها و رهبری حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری و به کوری چشم دشمنان داخلی و خارجی نظام مردم پای کشور خود ایستاده‌اند و از دستاوردها دفاع می‌کنند و گوش به فرمان رهبری داده‌اند.

کدخدایی با بیان اینکه امروز جایگاه ایران در منطقه و جهان جایگاه رفیع و والایی است، گفت: جمهوری اسلامی علی‌رغم فشارها در منطقه جایگاه خوبی را کسب کرده است اما کشورهای مقابل و استکبار جهانی توان دیدن این پیشرفت را در کشور ندارند. ما شاهد دوگانگی در بحث تحریم‌ها از سوی آمریکا هستیم. از طرفی آنها در خصوص تحریم برای مردم دلسوزی می‌کنند و از طرف دیگر مردم را از حقوق اولیه و امکانات صنعتی و فنی محروم می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بهترین تعبیری که رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده شهدای هفت تیر مطرح فرمودند اطلاق عنوان حقوق بشر آمریکایی است تا دنیا و جهان بدانند معیار حقوق بشر در آمریکا و نزد کشورهایی که دم از حقوق بشر می‌زنند چیست؟ آنها معیارهای دوگانه‌ای دارند که در هر زمان و بر اساس منافع خاص خودشان عمل می‌کنند.

مشاور عالی دبیر شورای نگهبان در پایان تصریح کرد: امروز در برخی از کشورهای منطقه شاهد جنایت ‌های عظیمی هستیم ولی حکومت آنها تحت حمایت آمریکا و کشورهای دیگر هستند و هیچگونه حمایتی را از سوی سازمان بین‌المللی درخصوص حقوق بشر و حقوق مردم آن کشور را نمی‌بینیم. امروز سیاست‌های دوگانه حقوق بشری آمریکا برای مردم آشکار شده و حنای آن رنگی ندارد.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین