تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳
plusresetminus
حزب الله : معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت، گفت: ابعاد مختلف روند درمان، دانش آموزان شین آبادی مشخص شده و با تامین برخی امکانات در زمینه جراحی، می‌توان گفت که دیگر نیازی به اعزام آن‌ها به خارج از کشور نخواهد بود.
۰
کد مطلب : ۱۷۱۳۷۸
شین‌آبادی‌ها به خارج اعزام نمی‌شوند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت، گفت: ابعاد مختلف روند درمان، دانش آموزان شین آبادی مشخص شده و با تامین برخی امکانات در زمینه جراحی، می‌توان گفت که دیگر نیازی به اعزام آن‌ها به خارج از کشور نخواهد بود.
 
 طیب قدیمی معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت درخصوص وضعیت رسیدگی به دانش آموزان شین آبادی، اظهار داشت: در رابطه با این موضوع، روز سه شنبه یک کمیته علمی در بیمارستان حضرت فاطمه (س) با حضور مجرب‌ترین اساتید و جراحان درمان سوختگی و ترمیمی کشور تشکیل شد و تمام دختران شین آبادی مورد معاینه و ویزیت مجدد جراحی قرار گرفتند.
 
وی ادامه داد: همچنین نظر اساتید ایرانی با نظرات اساتید خارجی که در هفتمین کنگره سوختگی به ایران آمده و این دختران را معاینه کرده بودند، مطابقت داشت و حتی می‌توان گفت، نظرات اساتید ایرانی بسیار جامع‌تر و کامل‌تر بود، چراکه تجربه بیشتری در مواجهه با بیماران سوختگی داشته‌اند.
 
وی در ادامه افزود: در کمیته‌ای که به منظور بررسی وضعیت این بیماران تشکیل شد، ابعاد مختلف مداخلات جراحی و ترمیم سوختگی دانش آموزان شین آبادی مشخص شده که با تامین برخی امکانات در زمینه جراحی در بیمارستان حضرت فاطمه (س)، اقدامات درمانی و جراحی آن‌ها ادامه خواهد یافت و می‌توان گفت: دیگر نیازی به اعزام آن‌ها به خارج از کشور نیست.
 
معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت درخصوص روند درمانی این دانش آموزان تصریح کرد: تاکنون ۱۳۹ جلسه فیزیوتراپی و کاردرمانی، ۱۳۳۰ ویزیت جراحی، ۱۸۸ عمل جراحی، ۴۳۸ جلسه تزریق تیشو (تزریق بافت) و ۸۴ بار لیزر درمانی برای این دانش آموزان توسط بهترین اساتید متخصص و فوق تخصص رشته‌های جراحی ترمیمی، سوختگی، پلاستیک و جراحی دست انجام شده است که بعضی از این اساتید سابقه و تجربه بیش از ۳۰ سال فعالیت در حوزه جراحی و درمان سوختگی دارند.
 
قدیمی در پایان، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خود سوختگی عوارض طولانی جسمی و روانی برجای می‌گذارد، لذا با هماهنگی وزارت بهداشت، تیم پزشکی و حمایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی، سعی خواهد شد تا در صورت امکان، تسهیلات و امکانات بیشتری در اختیار دختران شین آباد قرار گیرد.
 روز گذشته گزارش با عنوان آهای شما‌ها که نسوختید...» در خبرگزاری فارس منتشر شد. در این گزارش به بررسی وعده‌های مسئولان و اظهار نظر‌های آن‌ها درباره وضعیت درمان بچه‌های شین‌آباد پرداخته شده بود.
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین