تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۵
plusresetminus
حزب الله:بهای نفت در بازارهای جهانی امروز سه شنبه در پی گمانه زنی‌ها مبنی بر احتمال کاهش تولید از سوی اوپک در نشست 27 نوامبر به مرز 80 دلار در هر بشکه بازگشت.
۰
کد مطلب : ۶۸۹۵۷
گمانه زنی‌ها درباره کاهش تولید اوپک بهای نفت را افزایش داد

به گزارش شبکه خبری حزب الله ،گفت وگو درباره واکنش اوپک به کاهش 30 درصدی بهای جهانی نفت از اواخر ژوئن تاکنون در هفته جاری پس از درخواست‌های ونزوئلا مبنی بر افزایش همکاری‌ها بین اعضای این گروه و کشورهای خارج از اوپک نظیر روسیه شدت گرفته است.

نیکولاس مادورو رییس جمهور ونزوئلا روز گذشته گفت: نشست جهانی ویژه‌ای در حال برنامه ریزی است و به زودی برگزار می شود.

رییس شرکت روس نفت 25 نوامبر دو روز قبل از برگزاری نشست وزرای اوپک عازم وین خواهد شد.

مایکل پولسن تحلیلگر نفتی در کپنهاگ دانمارک گفت: احتمال کاهش تولید یا عدم کاهش از سوی این سازمان در حال نزدیک شدن احتمال برابر 50 50 است.

وی افزود: برنامه های سفر مقامات چندین کشور عضو اوپک نشان می دهد که فعالیت‌های زیادی در پس زمینه در جریان است.به طوری که این نشست روان‌تر برگزار شود.

نفت برنت برای تحویل در ماه ژانویه امروز سه شنبه با 51 سنت افزایش به 79 دلار و 82 سنت در هر بشکه رسید در حالی که در معاملات قبلی همین روز تا 78 دلار و 85 سنت پایین آمده بود.

قیمت نفت برنت از ماه ژوئن که به 115 دلار و 71 سنت در هر بشکه رسیده بود بیش از یک سوم ارزش خود را از دست داده و هفته گذشته تا مرز 76 دلار و 76 سنت (پایین ترین قیمت چهار سال اخیر)سقوط کرد.

همچنین نفت سبک آمریکا امروز سه شنبه با 63 سنت افزایش به 76 دلار و 27 سنت در هر بشکه رسید.

بهای سبد نفتی اوپک روز گذشته با 43 سنت افزایش به 73 دلار و 90 سنت در هر بشکه معامله شد.

الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه روز گذشته با رافائل رامیرز وزیر امور خارجه ونزوئلا و نماینده این کشور در اوپک به منظور مذاکره درباره لزوم هماهنگی اقدامات در دفاع از قیمت نفت در بازار دیدار کرد.تعاملات قبلی بین اوپک و روسیه اغلب نتایجی در بر نداشته است. موسسه مشاوره انرژی اسپکتس اظهار کرد: با توجه به این که قیمت ها به زیر 80 دلار تنزل کرده بازار نباید کاهش تولید از سوی اوپک را رد کند.

گمانه زنی ها درباره نشست وزرای اوپک انتظار می رود انتشار آمار هفتگی اداره اطلاعات انرژی آمریکا درباره ذخایر نفت این کشور را تحت الشعاع قرار دهد.

ذخایر نفت خام آمریکا پیش بینی می شود که در هفته منتهی به 14 نوامبر یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز کاهش پیدا کند.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین