تاریخ انتشارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۲
plusresetminus
حزب الله:8 نماینده مجلس در گفت‌وگوهایی از عملکرد صدا و سیما در پوشش اخبار قوه مقننه انتقاد کردند.
۰
کد مطلب : ۶۶۶۷۰
انتقاد 8 نماینده از عملکرد صدا و سیما در پوشش اخبار مجلس

به گزارش شبکه خبری حزب الله، متن اظهارات این نمایندگان در ذیل می‌آید:

 

 

 

پیر موذن مطرح کرد: ضرورت تحقیق و تفحص از رادیو و تلویزیون

 

 

کمال‌الدین پیرموذن با تاکید بر اینکه رسانه ملی باید انصاف را در عملکرد خود رعایت کند، گفت: متاسفانه عملکرد اخیر صداوسیما نشان می‌دهد که رسانه ملی به رسانه ضرغامی تبدیل شده است.

 

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس با یادآوری فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه مجلس در رأس امور است، افزود: با توجه به اینکه بارها از سوی بزرگان نظام تاکید شده است که مجلس رکن رکین جمهوریت نظام و در رأس تمامی امور است، اما رسانه ملی به این موضوعات توجهی نکرده و با اعمال برخوردهای سلیقه‌ای نارضایتی مسئولان سه قوه را موجب شده است.

 

وی با بیان اینکه مجلس یکی از ارکان تاثیرگذار در مسائل داخلی و بین‌المللی کشور است، ادامه داد: به سخره گرفتن سرکشی نمایندگان ملت به حوزه های انتخابیه در تعطیلات مجلس و مسخره کردن یک مشکل کوچک در ابتدای مراسم نشست مشترک مجلس و دولت قابل توجیه نیست.

 

پیرموذن ادامه داد: ادامه روند کنونی از سوی رسانه ملی یعنی این رسانه با مجلس که عصاره ملت است سر ناسازگاری دارد.

 

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه توهین مجلس توسط رسانه ضرغامی به جهت اینکه مجلس تبلور اراده ملت است، توهین به ملت به شمار می‌رود، گفت: امیدوارم بساط توهین به نمایندگان برآمده از آرای ملت از سوی صدا و سیما جمع شود.

 

وی با تاکید بر ضرورت تحقیق و تفحص از عملکرد صداوسیما افزود: تحقیق و تفحص از این رسانه به روشن شدن بسیاری از موضوعات منجر می‌شود.

 

پیرموذن با انتقاد از تبلیغات نامتعارف در رسانه ملی گفت: این رسانه تنها به فکر کسب درآمد بوده و توجهی به سلامت مردم ندارد، بعضا در چند وقت اخیر دیده شده بسیاری از شرکت های کلاهبردار به راحتی در رسانه ملی تبلیغ می کنند و مدیران عالی این سازمان از نظارت بر امور عاجز هستند.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه زیر سوال بردن فعالیت شبانه‌روزی نمایندگان در قالب زمان سرکشی به حوزه‌های انتخابیه بی‌انصافی است، گفت: رسانه ملی باید در تهیه برنامه‌های خود دقت بیشتری داشته و سعی در زیر سوال بردن فعالیت‌های قوا نداشته باشد.

 

 

 

 

ندیمی: لودگی در برنامه های صداو سیما روحیه عناد و دشمنی را تقویت می کند

 

 

ایرج ندیمی نیز با انتقاد نسبت به عملکرد صداو سیما،‌ ‌با اشاره به تمسخر قطع میکروفن مجلس هنگام پخش سرود ملی درنشست مشترک دولت و مجلس،‌ افزود: طرح این نوع موضوعات مشکلی را حل نمی کند و درست نبود که آن اتفاقی که در یک فضا و زمان محدود رخ داد و علنی هم نبود برای همه ملت پخش شود و آنها را به قضاوت وادارکنند و شاید مناسب‌تر این بود که هم نوایی رئیس جمهور ، رئیس مجلس ، نمایندگان ملت و وزرا در این جلسه به ملت نشان داده می شد.

 

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نتیجه نقد باید سازندگی باشد نه تمسخر و تحقیر و بی آبرویی، افزود: در برخی از برنامه ها به علت ناپختگی عوامل تهیه و یا اجرای ناقص آن با مشکلاتی روبرو هستیم.

 

وی با بیان اینکه نمی توان بر روی تمسخر و تحقیر و دست انداختن اسم نقد گذاشت و این از رذایل اخلاقی است،‌ گفت: صداو سیما باید با بیان مشکلات و بیان راهکار حفظ آبرو کند و روحیه عناد و دشمنی را تقویت نکند.

 

ندیمی با بیان اینکه باید لودگی در برنامه های صدا و سیما را که نام طنز پخش می شود مدیریت کرد افزود: این رویکرد ناصحیح صداو سیما به جایگاه قوا آسیب می زند.

 

 

 

حقیقت پور: صدا و سیما در دوره ضرغامی پر اشکال بود

 

 

منصور حقیقت پور هم با انتقاد از عملکرد صداو سیما و با تاکید بر اینکه صداو سیما تنها نیمه خالی لیوان را می بیند، گفت: وقتی امام امت از مجلس ، دولت و قوه قضاییه حمایت می کند همه باید حمایت کنند و به موقع انتقاد کنند.

 

نماینده مردم اردبیل ، نمین ، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تمسخر گرفتن قطع میکروفن مجلس در نشست مشترک با دولت هنگام پخش سرود ملی، گفت: زشت است که رسانه ملی دنبال بیان اشکالاتی همچون قطع میکروفن باشد.

 

وی ادامه داد: مگر آقایان درصدا و سیما مبرا هستند و کم اشکال دارند ؟ مگر در برنامه هایشان کم تپق می زنند و عدم هماهنگی دارند؟ آیا ما باید اشکالات رئیس و مسئولان سازمان صداوسیما را به سخره بگیریم؟

 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: این که صحبتهای رییس جمهور را در صدا و سیما مسخره کنیم با این نیت که بخواهیم مردم را بخندانیم رفتار نازل و سبکی است.

 

حقیقت پور با تاکید بر اینکه صداو سیما حد و حدود را رعایت نمی کند ،‌ افزود: زمام امور صداو سیما دراختیار طیف و جریان خاصی است که بنای آن بر حل مسایل و مشکلات نظام از راه اخلاقی و منطقی و ادب نیست.

 

نماینده مردم اردبیل ، نمین ، نیر و سرعین در مجلس افزود: هیچ اتفاق خوبی از راه بی ادبی رخ نمی دهد و هیچ اصلاحی با بی ادبی درست نمی شود.

 

وی با بیان اینکه اگر امام حسین (ع)در قیام عاشورا موثر بود به خاطر این بودکه جهادش توام با ادب و اخلاق بود، افزود: صداو سیما دربرخورد با قوا و شاکله نظام سبک برخورد می کند.

 

حقیقت پور با تاکید بر اینکه صداو سیما درباره قومیت ها تا پای ایجاد بحران پیش رفته است، گفت: چرا صداو سیما باید یک قوم را مسخره کند تا بقیه بخندند؟ چرا هرجا می خواهند یک شخصیت را خرفت نشان دهند از لهجه آذری استفاده می‌کنند؟ ‌آیا دانشمند فقیه و مجاهد آذری نداریم ؟

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه درباره قومیت ها دهها باربه صداو سیما تذکر داده‌ام، ‌گفت: در دوره مدیریت عزت الله ضرغامی اشکالات زیادی وجود دارد که در جای خود باید بررسی شود.

 

 

 

جعفر زاده: رسانه ملی باید منشا اتحاد ملی باشد نه نفاق

 

 

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی ضمن نقد برنامه های رسانه ملی گفت: انشاء الله مسئولین صدا و سیما نیت خیر دارند اما خروجی برنامه هایی که از رسانه ملی پخش می شود برخلاف منویات مقام معظم رهبری، ایجاد اختلاف و شکاف میان 3 قوه کشور را دنبال می کند.

 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه بین نقد و تخریب تفاوت هایی وجود دارد گفت: از دید نمایندگان مجلس و بسیاری از مردم برنامه های صدا و سیما بوی انصاف نمی دهند. رسانه ملی با عنوان نقد و برنامه های کارشناسی هرنهاد جمهوری اسلامی که باب میل مسئولین رسانه ملی نیست را تخریب می کنند.

 

جعفرزاده گفت: انتقادات مغرضانه صدا و سیما تنها متوجه دولت و نمایندگان مجلس نیست؛ رسانه ملی بعضا سیستم قضایی و قضات زحمتکش کشور را نیز مورد تخریب قرار می دهد که جای تاسف دارد و این امر حتی موجب گلایه علنی رئیس دستگاه قضا نیز شد.

 

وی گفت: داعش به عنوان یک تهدید برای کل منطقه ،امنیت خاورمیانه را تهدید می کنند. طالبان مرده در حال زنده شدن است. در مرزهای کردستان ترکیه آشوب است و فراتر از همه این موارد مذاکرات حساس فرزندان انقلاب با گروه5+1 در حال انجام است.

 

جعفرزاده ایمن آبادی گفت:در شرایط حساس فعلی ایران، رسانه ملی که اتفاقا با بودجه بیت المال اداره می شود باید منشا وفاق و اتحاد ملی باشد و پخش برنامه ها یا خبرهایی که بذر نفاق را در ایران پخش می کند نوعی خیانت به نظام ومقام معظم رهبری است.

 

عضوکمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس خواهان تغییر رویه صداوسیما شد و گفت: رسانه ملی یک رسالت حرفه ای و انقلابی بر عهده دارد که با ایجاد اتحاد و وفاق ملی درجهت تقویت جمهوری اسلامی و ولایت فقیه حرکت کند.

 

 

 

هروی: ضرورت تغییر رویکرد رسانه ملی در برخورد با قوا

 

 

جواد هروی، نماینده مردم قائنات در مجلس نیز با انتقاد از عملکرد صداوسیما گفت: رسانه ملی باید با رعایت انصاف و به دور از هرگونه تبعیض به پوشش اخبار نظام و قوا اقدام کند.

 

وی تصریح کرد: اینکه صداوسیما بخواهد گاهی برخی از قوا را با پخش برنامه‌هایی تخریب کند، شیوه خوبی نیست.

 

هروی تاکید کرد: صداوسیما باید در نگاه خود به اطلاع‌رسانی در سطح جامعه بازنگری اساسی انجام دهد.

 

 

 

سبحانی نیا: عده‌ای در رسانه ملی نفوذ کرده‌اند که از تخریب قوا بدشان نمی‌آید

 

 

حسین سبحانی‌نیا با بیان اینکه رسانه ملی باید آنطور که از نامش برمی‌آید به صورت ملی عمل کند و نه بخشی، گفت: رسانه ملی به سبب جایگاه و مخاطبان بالایی که دارد، باید همانگونه که از نامش برمی‌آید به صورت ملی عمل کند، نه بخشی و بایستی خارج از حیطه نفوذ گروه‌ها و جریان‌های سیاسی و احزاب سیاسی عمل کند.

 

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی افزود: انتظار از رسانه‌ای که متعلق به همه مردم است، از بودجه بیت‌المال استفاده می‌کند این است که دور از گرایشات و خط و خطوط رفتار کند.

 

سبحانی نیا بیان کرد: صداوسیما باید نقاط قوت را اطلاع‌رسانی و برجسته و ضمن تبیین منطقی نقاط ضعف، راهکارهای مناسب و مفید ارائه کند در حالی که اکنون مشاهده می‌شود چنین وظیفه‌ای را فراموش کرده یا غفلت می‌کند و سلیقه‌گرایی انجام می‌گیرد.

 

وی ادامه داد: نباید شاهد وضع فعلی باشیم که صرفاً نقاط ضعف و انتقادات مطرح شود؛ در حالیکه براساس سفارش مقام معظم رهبری به دنبال عیب‌جویی و برجسته کردن نقاط منفی رفتن پسندیده نیست بلکه باید نقدها صورت منطقی و استدلالی و با نگاه اصلاح‌گرایانه مطرح شود.

 

این نماینده مجلس با انتقاد از عملکرد صداوسیما خواستار اصلاح این رویه در رابطه با قوای سه‌گانه شد و تاکید کرد: چه کسی سود این تخریب را می‌برد؟ قوای مقننه، قضائیه و مجریه هر سه جزو ارکان این نظام هستند و در خدمت نظام تلاش می‌کنند، لذا تخریب اینها تخریب کلیت نظام است و بنابراین اگر صداوسیما نقد و انتقادی دارد، با نگاه اصلاحی بیان کند. اما اینگونه مطرح کردن که جنبه تخریب و تحقیر در اذهان عمومی داشته باشد، خلاف مشی کلی رسانه ملی و رسالت آن و خلاف توصیه‌های مقام معظم رهبری است.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به برخی انعکاس‌های خبری از نحوه کار مجلس و به‌خصوص گزارشی در مورد هفته سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه ، یادآور شد: براساس تصمیم و مصوبه نمایندگان مجلس،‌ پس از سه هفته کاری در صحن علنی و کمیسیون‌ها بناست یک هفته برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه و بررسی مشکلات مردم، مدیران و استان وجود داشته باشد اما طرح مکرر این نکته تحت عناوینی همچون تعطیلات نمایندگان نشان می‌دهد که رویه صداوسیما اصلاحی نیست.

 

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: علی‌رغم اینکه هم در مجلس بارها تذکر داده شده و هم ریاست مجلس این نکته را توضیح داده‌اند که سفر نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه کاری است اما مطرح کردن این قضیه تحت عنوان تعطیلی نمایندگان، نه یک‌بار و دوبار بلکه ده بار و در هر هفته سرکشی، متاسفانه این امر را به ذهن متبادر می‌کند که برخی در رسانه ملی نفوذ کرده‌اند که از تخریب قوا بدشان نمی‌آید.

 

 

نعمتی: صداوسیما در حق نمایندگان مجلس اجحاف کرده است

 

 

بهروز نعمتی، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از شیوه بیان صداوسیما درباره پوشش اخبار مجلس گفت: جای تاسف بسیار است که صدا و سیما در بخش های خبری خود قوا را به سخره گرفته و با اهدافی بعضا کینه ورزانه به تخریب خانه ملت می پردازد.

 

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: بنده به عنوان سخنگوی مجلس در برنامه تلویزیونی خانه ملت حاضر شدم و مراتب نارضایتی نمایندگان را به گوش دوستان صداوسیما رساندم چرا که تخریب مجلس در برنامه های صدا و سیما به صورت مکرر تکرار می شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه صداوسیما در حق نمایندگان مجلس اجحاف کرده است، یادآور شد: چندی پیش نیز سازمان صداوسیما به گونه ای از تعطیلات مجلس یاد کرد، گویی نمایندگان مجلس در این زمان واقعا در تعطیلات به سر می بردند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه اینگونه نگرش ها و برخوردها در شأن رسانه ملی نبوده و توقع بیش از این هاست، عنوان کرد: رسانه ملی باید تلاش کند واقعیت ها را ببیند و منتقل کند نه اینکه در زمانی که نمایندگان مجلس در حوزه های انتخابیه خود به فکر مشکلات مردم هستند در صداوسیما اینگونه به مردم القا شود که نمایندگان مجلس در تعطیلات به سر می بردند و یا یک اختلال کوچک در پخش برنامه اسباب لودگی و مسخرگی یک بخش خبری شود.

 

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: رسانه ملی به عنوان یک رسانه اثرگذار باید توجه بیشتری به عملکرد سه قوه و انعکاس فعالیت های آنها داشته باشد ضمن اینکه از آقای ضرغامی که خود سال ها معاون پارلمانی صداوسیما در مجلس شورای سلامی بوده است انتظار می رود جلوی فرافکنی ها را بگیرد و ضرورت دارد در رفتار و مدیریت خودبازنگری کند.

 

 

حسینی: رسانه ملی خود را مقابل قوا می بیند

 

 

سید شریف حسینی، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی هم که مانند هفت نماینده دیگر با خانه ملت گفت‌وگو کرده است،‌ با انتقاد از نحوه پوشش اخبار مجلس در رسانه ملی گفت: بعضا دیده می شود که رسانه ملی اخبار زاویه دار با مجلس پخش می کند که موجبات نارضایتی و انتقاد نمایندگان را مهیا می کند.

 

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: سه هفته کاری نمایندگان در حوزه های انتخابیه، تعطیلات نمایندگان تعبیر می شود حال آن که تنها کار صحن علنی تعطیل است تا نمایندگان به امور حوزه های انتخابیه خود برسند.

 

حسینی هم چنین تصریح کرد: اگر سلیقه گرایی در این خصوص وجود دارد انتظار داریم که ریاست صدا و سیما رویکرد نظارتی جدی تری داشته باشد و امیدواریم حلقه مدیریتی صدا و سیما انتقادات سه قوه را به نحوه رفتار با آن ها جدی بگیرد.

 

وی با اشاره به تمسخر نشست دولت و مجلس در اخبار رسانه ملی گفت: رسانه ملی خود را مقابل قوا می بیند و این مساله باعث تاسف است و ریاست این سازمان بهتر است به یاد داشته باشد که مجموعه نظام باید در کنار هم حرکت کنند.

 

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رسانه ملی در ابتدای امر باید اصل بی طرفی را رعایت کند و رفتاری نداشته باشد که حمل بر سیاسی کاری شود.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین