تاریخ انتشارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹
plusresetminus
حزب الله: رئیس کل بانک مرکزی گفت: اکنون شرایط ویژه‌ای بر کشور حاکم است و ما باید بپذیریم درگیر جنگ اقتصادی هستیم اما با این حال ذخایر ارزی بانک مرکزی قابل قبول و مطلوب است.
۰
کد مطلب : ۱۹۰۵۰۲
درگیر جنگ اقتصادی هستیم/ ذخایر ارزی مطلوب است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،عبدالناصر همتی در جریان سفر یک روزه خود به استان کردستان در کارگروه اقتصاد مقاومتی این استان حضور یافت و طرح های پیشران استان را بررسی کرد.
 
وی با اشاره به بحث مهم اشتغال در این استان اظهار داشت: فعال کردن ظرفیت های اقتصاد کردستان برای اشتغال از اهداف اولیه است و همه ما بدنبال تحقق این مهم هستیم.
 
رئیس کل بانک مرکزی اضافه کرد: واقعیت این است که اکنون شرایط ویژه‌ای بر کشور حاکم است و ما باید بپذیریم درگیر جنگ اقتصادی هستیم اما با این حال ذخایر ارزی بانک مرکزی قابل قبول و مطلوب است ضمن آنکه ظرف چندماه گذشته برنامه‌ریزی شد تا از منابع ارزی به صورت بهینه استفاده شود.
 
وی تاکید کرد: تامین خط اعتباری، سرمایه در گردش لازم برای طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام استان کردستان با مشکلی مواجه نیست و در این باره می‌توان در درجه اول از منابع بانک‌ها و نیز صندوق توسعه ملی و نیز کمک‌های بانک مرکزی کمک گرفت.
 
همتی در خصوص آینده اقتصادی استان کردستان گفت:‌ با حضور در این کارگروه امیدمان به آینده اقتصادی استان با توجه به ظرفیت‌های آن بیشتر شد و با روحیه‎ای که از استاندار کردستان سراغ دارم اطمینان دارم طرح‌های ناتمام و سایر طرح‌های این استان به مرحله عملیاتی شدن نزدیک می‌شود و ما نیز در این راه در کنار شما هستیم.
 
در این جلسه مدیران واحدهای تولیدی فولاد، پتروشیمی، سیمان و کشاورزی حضور داشتند و وضعیت پروژه های حوزه کاری شان را به اطلاع رئیس کل بانک مرکزی رساندند و درخواست های خود را در مورد تامین منابع مالی و رفع نیازهای پروژه ها توسط بانک ها مطرح کردند.
 
در این سفر برخی مدیران عامل بانک ها، رئیس صندوق توسعه ملی و معاون نظارت بانک مرکزی، عبدالناصر همتی را همراهی می کنند.
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین