تاریخ انتشاريکشنبه ۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
plusresetminus
وزیر دفاع گفت: در آینده موشک‌های بالستیک زمین به زمین خود را به گونه‌ای توسعه خواهیم داد که قادر باشد در دور دست‌ها اهداف دریایی را نیز مورد اصابت قرار دهد.
۰
کد مطلب : ۱۲۳۵۰۵
3 موشک برد بلند ایران در آینده نزدیک رونمایی خواهند شد/ دشمن با فریب و لبخند به دنبال پیشبرد اهداف خود است

 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سردار حسین دهقان وزیر دفاع در آغاز جلسه علنی امروز مجلس (چهارم مهرماه 95) طی سخنانی به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: عراق در 31 شهریور ماه 59 با حمله سراسری و گسترده خود 19 شهر ایران را بمباران هوایی قرار داد و حمله سراسری خود را در سه جبهه جنوبی، میانی و شمالی آغاز کرد.

وی افزود: عمده تلاش دشمن برای تثبیت و دستیابی به اهداف خود در جبهه جنوبی بود که عمدتا بحث اهواز و اشغال کامل خرمشهر و آبادان را مدنظر داشت.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار داشت: شاید بتوان گفت عراق به جز اینکه نتوانست آبادان را به طور کامل در اختیار بگیرد و به سمت اهواز بیاید سایر اهداف خود را محقق کرد.

سردار دهقان خاطرنشان کرد: عملیات ثامن الائمه که با فرمان امام برای شکستن حصر آبادان آغاز شد سرآغاز فصل جدیدی بود که هم منجر به تغییر استراتژی جنگ در بعد خودی وم هم تغییر مواضع سیاسی و نظامی جبهه مقابل یعنی دشمن شد.

وی افزود: عراق تصور می کرد با جنگ پرشدت و کوتاه مدت می‌تواند ظرف مدت یک هفته به اهداف خود برسد اما پس از گذشت سه روز از آغاز جنگ تحلیلگران نظامی جهان رسما اعلام کردند که صدام در دستیابی به اهداف خود ناموفق است. پس از حمله به ایران به نوعی سخن از پایان جنگ به میان آمد و یک هفته پس از آغاز جنگ استراتژی تهاجم پرشدت و کوتاه مدت تبدیل به جنگ فرسایشی بلندمدت شد.

وزیر دفاع اظهار داشت: دنیا در آن زمان بنا داشت تا ملت ایران را برای انتخاب یکی از سه گزینه زیر وا دارد. اولی تسلیم در مقابل خواسته آنها بود دوم تن دادن ما به یک جنگ کوتاه مدت و یا بلند مدت و سوم اینکه اگر آنها در این دو هدف موفق نشدند نگذارند که ایران طرف پیروز در جنگ باشد.

سردار دهقان خاطرنشان کرد: هدف آمریکایی‌ها از جنگ، خاموش کردن انقلاب بود و برای همین کار صدام را برای حمله به تجاوز به ایران مناسب دیدند و البته صدام هم اهداف خاصی را از این جنگ داشت و در صدد بود بتواند قرارداد 1975 را لغو و خلا قدرت به وجود آمده ناشی از سقوط شاه در منطقه را پر کند و به عنوان ژاندارم منطقه ایفای نقش داشته باشد.

وی افزود: سازمان ملل متحد که رسالت اصلی آن تضمین و حفظ صلح و امنیت جهانی است در قبال تهاجم عراق به ایران هیچ اقدامی صورت نداد و سکوت کاملی را هم از این نهاد بین‌المللی در این باره شاهد بودیم و هیچ اقدامی برای محکوم کردن متجاوز هیچ اقدامی صورت نداد.

وزیر دفاع اظهار داشت: در زمان جنگ تحمیلی به استثنای دو کشور که تا حدی با ما همراهی داشتند سایر کشورهای جهان صف‌کشی واحدی را در مقابل جمهوری اسلامی ایران داشتند که این صف‌آرایی با همان هدف مهار و خاموش کردن انقلاب اسلامی صورت گرفت.

سردار دهقان خاطرنشان کرد: ما باید بگوییم که جنگ را با موفقیت به پایان رساندیم چراکه دشمنان ما به هیچ یک از اهداف خود در جنگ دست پیدا نکردند و در مقابل جنگ دستاوردهای بزرگی را برای ما داشت و ما درس‌های بسیاری از جنگ گرفتیم.

وی افزود: در دنیای پرآشوبی که قانون جنگل حاکم است و صاحبان زور و اسلحه حق را برای خود تعریف می‌کنند و به دنبال این هستند که با بداخلاقی و بی‌اخلاقی اهداف خود را زیبا جلوه دهند و آن را بر دنیا حاکم کنند تنها راه زیست عزتمند بهره‌مندی از اقتدار، استقلال و انتخاب فرهنگ جهاد و مقاومت است.

وزیر دفاع اظهار داشت: جنگ به ما آموخت نهادهای بین‌المللی حافظ صلح در خدمت سیاست‌های قدرت‌های بزرگ و در راس آنها آمریکا هستند و هیچ ملتی نمی‌تواند این انتظار را داشته باشد که این نهادها از حقوق حقه و ملی آنها حمایت کنند بلکه این نهادها ناظر ترک‌تازی قدرت‌ها و ازناب آنها هستند.

دهقان خاطرنشان کرد: آموختیم که شعارهای فریبنده حقوق بشر، دموکراسی، رفاه‌خواهی و این گونه مسائل بیشتر شعارهای توخالی و فریبنده و ابزاری برای توجیه و اقدامات متجاوزانه و سلطه‌طلبانه نظام سلطه است.

وی ادامه داد: دیدیم که ترور و تروریسم ابزاری در اختیار صاحبان قدرت برای ایجاد بی‌ثباتی، ناامنی و مقابله با اراده ملت‌ها در جهت تثبیت و حفظ منافع آنهاست و اخیرا هم دیدیم که این گروه‌ها را به عنوان ابزاری برای جنگهای نیابتی به کار می‌گیرند. استانداردهای دو و چندگانه را در قبال این گروه‌های تروریستی به کار می‌گیرند.

وزیر دفاع اظهار داشت: طی  سالیان گذشته دیدیم که دشمن همواره در موضع دشمنی خود قرار دارد و برای دشمنی کردن و اعمال این دشمنی ابزار متناسب با زمان را در مقاطع زمانی خاص انتخاب می‌کند. اگر توانست از طریق به تسلیم کشاندن با ابزار زور اگر نشد با دسیسه و توطئه و تلاش برای ایجاد حفره‌ها و با گلایه‌هایی در درون جامعه متحد ما اگر نه با تحقیر و توهین اگر نه با تطمیع و تحقیر و تهدید اگر نه با با ایجاد گروه‌هایی که بتوانند نظم و امنیت را به هم بزنند و اگر همه اینها کارآمد نبود با فریب و حیله و لبخند اهداف خود را در دشمنی‌هایش پیگیری می کنند.

دهقان خاطرنشان کرد: ما امروز شاهد هستیم که در منطقه ناامنی و بی‌ثباتی فراگیری وجود دارد و تنها و تنها کشوری که از امنیت برخوردار است و عامل ثبات در منطقه است و همواره در معرض تهدید بوده و پیش قراول مبارزه با گروه‌های تروریستی جمهوری اسلامی ایران است که در سایه وحدت و انسجام ملی تبعیت از رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و وجود نیروهای مسلح و نیروهای امنیتی قوی و مشرف بر اوضاع نقش‌آفرینی می‌کند.

وی افزود: تنها عنصر محدودکننده‌ای که ما در عرصه دفاعی پذیرفته‌ایم عدم ورود به تولید سلاح‌های کشتار جمعی (شیمیایی، هسته‌ای و میکروبی) است و در این حوزه هیچ حدی را برای ورود خود در حوزه پدافندی آن نپذیرفته‌ایم و نخواهیم پذیرفت چراکه کشور ما به لحاظ موقعیت جغرافیایی به خاطر نظام سیاسی حاکم بر آن همواره می‌تواند رد معرض تهدید دیگران باشد و دشمنان نیز در به کارگیری این نوع از تجهیزات در شرایط مقتضی ابایی ندارند.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: اما در سایر بخش‌ها در بخش زمینی، هوایی، دریایی، هوافضا، موشکی و پدافندی ما هیچ عنصر محدودکننده‌ و هیچ قدرت تعیین‌کننده‌ای را در این زمینه نمی‌شناسیم. آنچه که ما را در این حوزه محدود می‌کند عبارت است از تهدیدی که برای ما متصور است و ابزاری که برای پاسخ به آن تهدید نیاز داریم.

دهقان اظهار داشت: ما در جهت تقویت توان دفاعی خود در همه این حوزه‌ها با برنامه‌های مدون ابلاغ شده مورد اهتمام حرکت خواهیم کرد. ما امروز در زمینه‌های چندگانه‌ای که ذکر شد وضعیت بسیار مناسب و قابل قبولی را داریم.

وزیر دفاع اظهار داشت: همانطور که در برنامه کاری خود در ابتدا عنوان کردم یک سازمانی چابک، فعال، منعطف و پاسخگو داشته با شیم که قادر باشد تمامی ظرفیت‌های پژوهشی و تولیدی صنعتی کشور را در خدمت بخش دفاع قرار دهد و از سویی دیگر تمام دستاوردهای بخش دفاع را در خدمت توسعه ملی قرار دهد و امروز ما به چنین نقطه‌ای دست پیدا کردیم.

سردار دهقان خاطرنشان کرد: ما در حوزه تولید موشک در زمینه موشک‌های کروز در زمینه موشک‌های بالستیک سوخت جامد مایع در زمینه موشک‌های پدافندی به لحاظ تولیدی،‌تحقیقاتی و طراحی حدی از توان را داریم که قادر هستیم که هر بعد و دقت و هر میزان تهدیدی را و با هر قدت اصابتی را طراحی و ایجاد کنیم.

وی افزود: امروز موشک‌های برد بلند ما با دقت‌های زیر 10 متر می‌تواند اهداف متخاصم را مورد هدف قرار دهد. ما در آینده موشک‌های بالستیک زمین به زمین خود را به گونه‌ای توسعه خواهیم داد که قادر باشد در دور دست‌ها اهداف دریایی را نیز مورد اصابت قرار دهد در عین حال که موشک‌های کروز ساحل به دریای ما در شناورها نیز می‌تواند پرتاب شود قادر هستند تمام اهداف دریایی را قرار دهد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همچنین یادآور شد: امروز خط تولید موشک ذوالفقار که سوخت جامد تاکتیکی نقطه زنی که بسیار بسیار ضد جمینگ هم هست را فعال خواهیم کرد و محصولات آن در اختیار نیروهای مسلح قرار خواهد گرفت. تا پایان امسال نیز ما سه محصول اساسی را که در حوزه موشکی برتری ما را چندین و چند برابر افزایش خواهد داد، به صحنه تولید خواهیم آورد.

وی از موشک های برد بلند و با دقت بالای قدیر، نسل جدید موشک سجیل و موشک خرمشهر به عنوان سه دستاوردی که در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد نام برد.

دهقان در ادامه با بیان اینکه ما مجموعه خواهش‌هایی را از نمایندگان داریم،‌ عنوان کرد: نقش بسیار تعیین کننده مجلس شورای اسلامی از آغاز انقلاب تاکنون در جهت اتخاذ مواضع قاطع انقلابی در جهت پیشبرد اهداف و آرمان انقلاب اسلامی ستودنی و قابل ستایش است و از این بابت به عنوان یک رزمنده کوچک همواره شاکرم اقداماتی که در دوران دفاع مقدس و قوانینی که در حمایت از رزمندگان و ایثارگران وضع شده بسیار راهگشا و تاثیرگذار در جهت حفظ،‌ توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که به توسعه مبانی قدرت جمهوری اسلامی ایران کمک می‌کند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بر همین اساس اضافه کرد: به طور طبیعی در بودجه‌های سالانه و برنامه‌های پنج ساله نمایندگان در کمیسیون‌های مختلف عنایت ویژه‌ای به بخش‌های دفاعی داشتند که این قابل تقدیر است. در دوره مسئولیت من آنچه که ما از نمایندگان دیدیدم همراهی دلسوزی، دقت نظر در مباحث مربوط به امنیت ملی و کمک به توسعه عناصر قدرت ساز ملت در عرصه دفاعی بوده و هست.

وی بر همین اساس اضافه کرد: ما به این امید داریم که در قالب برنامه ششم و بودجه سال ‌آینده گام‌های بلندتری برای تقویت بنیه دفاعی کشور برداشته شود. ما باید صنایع دفاعی‌مان را توسعه دهیم به گونه‌ای که قادر باشیم ضمن اینکه تمام اقلام پدافندی را تولید می‌کنیم، در عرصه تولید اقلام تهاجمی هم قرار بدهیم. ما نیاز به بازسازی و نوسازی واحدهای هوایی خود داریم و اینکه بتوانیم نیروی دریایی خود را هم به لحاظ استقرار در ساحل مکان و هم بحث ناوگان‌ها و ناوشکن‌های به روز تقویت و تجهیز کنیم.

دهقان در خاتمه مطرح کرد:‌ ما نیاز داریم به اینکه تحرک را در نیروی زمینی خود (در جهت توسعه سلاح‌های زمینی که ما را قادر می‌سازد با تهدیدهای نوین به صورت موفق عمل کنیم) افزایش دهیم و  امیدواریم نمایندگان مجلس همان گونه که تاکنون با همه توان و دقت نظر و از شرایط تهدیدآمیز کشور عمل کرده‌اند اکنون نیز تلاش کنند تا ما همواره بتوانیم نیروهای قوی و عزتمندی برای تامین امنیت کشور در مسیر عزت و افتخار کشورمان داشته باشیم.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین