تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰
plusresetminus
حزب الله: پروانه نمایش فیلم سینمایی «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا‌ درویش صادر شد.
۰
کد مطلب : ۶۲۵۱۰
«رستاخیز» بالاخره مجوز اکران گرفت
 

به گزارش شبکه خبری حزب الله ،با توجه به اینکه حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی از ابتدای تابستان امسال از صدور پروانه نمایش فیلم سینمایی «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش خبر داد، اما هربار صدور پروانه نمایش این اثر در جلسه شورای صدور پروانه نمایش به هفته دیگر موکول می‌شد.

طبق پیگیری‌های خبرنگار مهر طی 2 ماه گذشته، مشخص شد که مشکلات موجود سر راه اکران فیلم سینمایی «رستاخیز» برطرف شده و به زودی پروانه نمایش این فیلم صادر می‌شود، اما زمان صدور پروانه نمایش این فیلم سینمایی مشخص نبود تا اینکه جدیدترین خبرها حاکی از آن است که بالاخره پروانه نمایش «رستاخیز» صادر و حتی قرارداد پخش آن نیز بسته شده است. قرارست پخش این فیلم تاریخی - مذهبی را یکی از نهادهای معتبر فرهنگی کشور برعهده داشته باشد.

«رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش، فیلمی تاریخی-مذهبی است که می‌توان آن را محصول سال 1389 دانست. این فیلم سینمایی در نهایت در سال 1392 و در سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر، نامزد دریافت سیمرغ بلورین در 11 بخش شد که در 8 بخش از جمله بهترین کارگردانی برنده سیمرغ بلورین شد.

این فیلم درباره واقعه عاشورا است که با همراهی بکیر فرزند حر ابن یزید ریاحی به قیام امام حسین (ع) و متن حوادث واقعه عاشورا می پردازد. این فیلم مقطع زمانی مرگ معاویه تا قیام امام سوم شیعیان را به تصویر می‌کشد. فیلمبرداری پروژه «روز رستاخیز» از 16 بهمن‌ ماه سال 88 همزمان با اربعین حسینی در شهرستان بم آغاز شد و پس از پشت سرگذاشتن بیش از 250 جلسه فیلمبرداری در شهرهایی چون شهداد کرمان، اصفهان، شاهرود، رباط کریم و تهران 12 دی ‌ماه 89 به پایان رسید.

در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون پوریا پورسرخ، حسین پورشیرازی، فرهاد قائمیان، بابک حمیدیان، بهادر زمانی، انوشیروان ارجمند، مهتاب کرامتی، شقایق فرهانی، لیلا بلوکات، زهره حمیدی و ... ایفای نقش کرده اند.

نمایش چهره برخی معصومین و همچنین نوع روایت تاریخی فیلم باعث شد در زمان نمایش در جشنواره با انتقادهایی روبه رو شود و همین امر اکران آن را با فراز و فرود همراه کرد. البته این فیلم با برخی تغییرات و رعایت حساسیت‌های لازم مجوز اکران گرفته است. تعامل با حوزه های علمیه و در نظر گرفتن نظرات جامع علمای دینی از ویژگی‌هایی بود که باعث شد این فیلم از سوی وزارت ارشاد مجوز اکران بگیرد.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین