تاریخ انتشارشنبه ۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴
plusresetminus
حزب الله : نوازنده پیشکسوت موسیقی کشورمان از برگزاری کنسرت در چند کشور خارجی، ویرایش نهایی کتاب «گزیده ردیف موسیقی ملی ایران» و تاسیس یک ارکستر موسیقی ملی جدید خبر داد.
۰
کد مطلب : ۱۱۶۸۲۸
تاسیس ارکستر موسیقی ملی در یکی از شهرها
                       
 
                       
                       

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،کیوان ساکت نوازنده، آهنگساز، مدرس و مولف موسیقی  با اشاره به تازه‌ترین فعالیت‌هایش در عرصه موسیقی بیان کرد: به زودی برای برگزاری یک کارگاه آموزشی جامع موسیقی ایرانی به شهرستان گرگان سفر می کنم. در این کارگاه که به همت دوست خوبم آقای اردوان طاهری از فارغ التحصیلان موسیقی وین اتریش برنامه ریزی شده بسیاری از هنرمندان استان گلستان حضور پیدا می کنند و فکر می کنم با توجه به محتوای در نظر گرفته شده، برنامه آموزشی خوبی خواهد بود.

وی ادامه داد: نیمه دوم سال جاری هم برنامه ریزی هایی برای برگزاری کنسرت در کشورهای چین، هنگ کنگ، کانادا، انگلستان و آلمان پیش بینی شده که در صورت قطعیت یافتن هر کدام از این کنسرت ها نسبت به محتوای برنامه ها اطلاع رسانی جامعی خواهم داشت. البته فعلا برای برگزاری کنسرت همراه با ارکستر بزرگ برنامه ریزی ندارم و فعلا تمام تمرکزم روی برنامه بسیار مهمی است که امیدوارم هرچه زودتر محقق شود.

ساکت درباره این برنامه مهم توضیح داد: طبق تفاهم‌هایی که صورت گرفته طی چند ماه آینده در یکی از شهرهای بزرگ ایران که فعلا نام آن را اعلام نمی کنم، ارکستر موسیقی ملی راه اندازی می شود که همه کارهای اداری آن انجام گرفته به طوری که حتی اعضای شورای فنی ارکستر نیز معرفی شده اند. بنابراین قرار است بعد از عضوگیری، ارکستر اواخر تابستان امسال تمرین های خود را آغاز کند تا به زودی شاهد اجرایی شدن برنامه های این ارکستر باشیم.

این هنرمند به انتشار کتاب «گزیده ردیف موسیقی ملی ایران» نیز اشاره کرد و گفت: تدوین و تالیف این کتاب تمام شده و قرار است که دوست ارجمندم جناب استاد حسین آهی ویرایش متن نهایی را به عهده داشته باشد. ردیف های موسیقی قدیمی ایران از جمله ردیف «میرزا عبدالله» و دیگران ضمن اینکه میراث گران بهای موسیقی ما هستند اما به دلیل ساختارهای اجتماعی در سال های اخیر و تغییر زیبایی شناسی جامعه از حالت کاربردی خارج شده و بیشتر به جنبه آموزشی تبدیل شده است، اما لزوم اینکه ردیفی نوشته شود تا علاوه بر جنبه آموزشی، در کنسرت ها و برنامه ها نیز کاربرد داشته باشد موضوع مهمی بود که من در نگارش این کتاب به آن توجه کردم.

وی افزود: با توجه به این نیازی که وجود داشت، بنده از حدود ۱۵ سال پیش بر اساس ساختار موسیقی ایرانی شروع به نوشتن ردیف جدید برپایه آثار گذشتگان و نوازندگانی برجسته ای چون فرهنگ شریف، حسن کسایی، عبادی، بیگجه خانی کردم که شامل تمام گوشه های موسیقی ایرانی است که امیدوارم مورد استفاده علاقه مندان و دوستداران موسیقی ایرانی قرار گیرد. به هر روی این کتاب می تواند توسط کسانی که دوست دارند در زمان کوتاه تری به شناختی از ردیف موسیقی ملی ایران دسترسی داشته باشند، مورد استفاده قرار بگیرد.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین