تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵
plusresetminus
حزب الله : معاون وزیرخارجه روسیه تأکید کرد، تنها ایران و روسیه هستند که به صورت قانونی در حال انجام عملیات نظامی علیه نیروهای تروریستی داعش در سوریه هستند و دیگر ائتلاف‌های به اصطلاح ضدداعش صلاحیت قانونی ندارد. وی همچنین هرگونه همکاری میان ترکیه و روسیه در مبارزه با تروریسم را «خیالبافی» و غیرممکن خواند
۰
کد مطلب : ۱۰۶۴۳۲
تنها ایران و روسیه به صورت قانونی با داعش در سوریه مبارزه می‌کنند
 
  •  

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، «اولگ سیروملوتوف» معاون وزیرخارجه روسیه اعلام کرد، روسیه و ایران تنها کشورهایی هستن که به صورت کاملا قانونی در حال انجام عملیات نظامی علیه تروریست‌های داعش هستند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، معاون وزیرخارجه روسیه تأکید کرد، ائتلاف غربی به رهبری آمریکا علیه داعش نه مجوز سازمان ملل را در این زمینه کسب کرده و نه به دعوت دمشق جنگی را علیه این کشور به راه انداخته است، در حالی که روسیه عملیات هوایی خود در سوریه را به درخواست مستقیم «بشار اسد» رئیس‌جمهوری قانونی سوریه آغاز کرده و ادامه داده است.

سیروملوتوف در گفت‌وگو با خبرگزاری «ریانووستی» گفت: غیرممکن است که بتوانیم درباره مشروعیت و قانونی بودن تلاش‌های ضدتروریستی در سوریه از هر نوعی توسط کشورهای خارجی به جز ایران و روسیه صحبت کنیم.

وی افزود: ائتلاف غربی ضدداعش به رهبری آمریکا هیچ مشروعیت و صلاحیتی ندارند چرا که نه مجوز شورای امنیت سازمان ملل را برای انجام این کار دارد و نه به دعوت دولت قانونی سوریه وارد این کشور شده است.

بنا بر این گزارش، روسیه حملات هوایی خود در سوریه را علیه تروریست‌ها از تاریخ 30 سپتامبر سال 2015 میلادی و به درخواست مستقیم «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه آغاز کرده است.

معاون وزیر امورخارجه روسیه همچنین درباره مسئله تیرگی روابط میان مسکو و آنکارا نیز سخن گفت و تأکید کرد، هرگونه همکاری میان روسیه و ترکیه در مبارزه با تروریسم در حال حاضر غیرممکن است و بیشتر شبیه به یک خیالبافی است تا واقعیت.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین