تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
plusresetminus
حزب الله : صبح امروز دوشنبه وزرای خارجه ایران و 6 کشور با یکدیگر وارد گفت‌وگوهایی جدی و سخت می‌شوند.
۰
کد مطلب : ۷۹۹۵۴
گمانه‌زنی‌ها درباره نحوه برداشته شدن تحریم‌ها
 به گزارش شبکه خبری حزب الله ،تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران به ریاست محمدجواد ظریف چهارشنبه شب به منظور شرکت در دور جدید مذاکرات هسته‌ای وارد شهر لوزان شد.

سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه ایران و وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا چهارشنبه شب در شهر لوزان بر سر یک میز به گفت‌وگو نشستند.

***

13:30 نشست معاونان وزرای خارجه 6 کشور در جریان است

13:15 دیدار دو جانبه وزرای چین و انگلیس

13:00 نشست وزرای خارجه ایران و 1+5 پایان یافت.

12:26 خبرگزاری روسی اسپوتنیک به نقل از یک منبع ایرانی گزارش داد که تعداد دقیق سانتریفیوژهای مورد نظر در توافق احتمالی هسته‌ای پس از پایان ضرب‌الاجل ماه مارس اعلام خواهد شد.

12:17 یک شبکه خبری لبنانی از طرح پیشنهاد رفع تحریم‌ها از ایران طی 4 تا 6 سال آینده از سوی غربی‌ها خبر داد.

12:09 خبرگزاری روسی اسپوتنیک در گزارشی به نقل از یکی از شرکت‌کنندگان در مذاکرات هسته‌ای لوزان گزارش داد که ایران نسبت به مکانیسم برداشته شدن تحریم‌ها در مذاکرات حساسیت دارد.

11:46 وزرای خارجه ایران و 1+5 در لوزان گرد هم آمدند تا مهمترین روز این دور از مذاکرات را رقم بزنند.

10:54 آلن ایر به نقل از وزیر خارجه انگلیس: توافق هسته‌ای قابل دستیابی است.

9:08 وزیر خارجه آمریکا درباره دستیابی به توافق با ایران در این مرحله از مذاکرات هسته‌ای ابراز تردید کرد.

6:44 مقامات غربی می‌گویند ایران در برابر انتقال اورانیوم غنی‌شده به خارج از این کشور مقاومت می‌کنند و بر همین اساس رقیق‌سازی اورانیوم گزینه‌ای است که می‌تواند مورد بررسی قرار گیرد.

6:23 هیأتی از سناتورهای آمریکایی روز یکشنبه در سرزمین‌های اشغالی فلسطین با نخست‌وزیر تنها رژیم دارنده سلاح‌های هسته‌ای در خاورمیانه و وزیر اطلاعات و امور راهبردی این رژیم درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کردند.

5:57 کاخ سفید در راستای ایجاد نوعی مصالحه با کنگره در موضوع مذاکرات هسته‌ای ایران برای پذیرش بخش‌هایی از طرح نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای ایران ابراز تمایل کرده است.

2:47 نشست وزرای خارجه ایران و ١+٥ ساعت ٩ صبح به وقت محلی ١١:٣٠ به وقت تهران در لوزان برگزار می شود.

2:20 وزیر خارجه انگلیس می‌گوید گفت‌‌وگوی سختی با همتای ایرانی خود درباره مسائل حل‌نشده داشته است.

1:56 برخی مقامات در گفت‌وگو با یک خبرگزاری انگلیسی مدعی شده‌اند طرف غربی در حال بررسی طرح مجاز کردن غنی‌سازی در سایت «فردو» برای مصارف پزشکی است.

1:47 رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر انرژی آمریکا با حضور معاونان وزرای خارجه دو کشور به گفتگو پرداختند.

1:06 دیپلمات‌های نزدیک به مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 مدعی شده‌اند غربی‌ها به دنبال حل اختلافات با روسیه درباره تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران هستند.

00:48 کارشناسان بین‌المللی ضمن تاکید بر از رونق افتادن حربه تحریم‌ها علیه ایران تاکید کردند: با لغو تحریم‌ها ایران می‌تواند با بهبود اوضاع اقتصادی حتی به کشورهای دوست صادرات تسلیحاتی داشته باشد.

00:40 ظریف و هاموند وزرای خارجه ایران و انگلیس در لوزان به گفت‌وگو نشستند.

00:19 لاوروف در هنگام ورود به محل مذاکرات به خبرنگاران گفته بوده که «برای خوش بین بودن حقوق نمی‌گیرم» و جان کری در نشست دوجانبه به وی گفته «برای خوش‌بین بودن، به اندزه کافی حقوق نمی‌گیری.»

23:24 وزیر خارجه انگلیس دقایقی قبل وارد هتل محل مذاکرات در لوزان شد و قرار است ساعت 21:30 به وقت محلی با ظریف دیدار کند.

23:16 پس از رسیدن وزیر خارجه انگیس به محل مذاکرات هسته‌ای، همه وزرای خارجه 1+5 در حضور مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به بحث نشستند.

23:10 وزیر خارجه انگلیس پس از رسیدن به محل مذاکرات در لوزان سوئیس گفته که «معتقدام به توافق خواهیم رسید و لی این توافق باید بگونه‌ای باشد که ایران را از دست‌یابی به بمب اتم دور کند.»

23:01 عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای تصریح کرد: خروج مواد غنی شده از کشور در دستور کار ما نبوده و نیست.

22:49 وزیر خارجه انگلیس به عنوان آخرین وزیر خارجه کشورهای عضو 1+5 وارد محل مذاکرات هسته ای در لوزان سوئیس شد.

22:46 عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای تصریح کرد: هنوز هیچ توافقی حاصل نشده است.

22:25 وزیر امور خارجه روسیه که برای پیوستن که دیگر همتایان خود در 1+5 به لوزان آمده در پاسخ به سوالی مبنی بر خوش‌بین بودن به دورنمای توافق گفته که «حقوق نمی‌گیرم که خوش‌بین باشم.»

22:24 وزرای خارجه ایران و انگلیس ساعت 24 به وقت تهران با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو می‌کنند.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین