تاریخ انتشارپنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۸
plusresetminus
حزب الله: دکتر ریحانه مهرگان با بیان اینکه در درمان موضعی، باید از کمپرس داغ برای بازکردن منافذ و فشردن مواد زاید استفاده کرد، گفت: پس از این کار باید با آب سرد ضایعه را شست.
۰
کد مطلب : ۶۷۰۳۸
توصیه‌ای متفاوت برای بهبود آکنه‌

 

 

به گزارش شبکه خبری حزب الله ، یک متخصص پوست و مو گفت: حمام آفتاب، قرار‌گرفتن در معرض نور خورشید و هوا در بهبود ضایعات آکنه‌ای سودمند است.

دکتر ریحانه مهرگان با بیان اینکه در درمان موضعی، باید از کمپرس داغ برای بازکردن منافذ و فشردن مواد زاید استفاده کرد، گفت: پس از این کار باید با آب سرد ضایعه را شست.

وی گرفتن حمام آفتاب، قرار‌ گرفتن در معرض نور خورشید و هوا را در بهبود ضایعات بسیار سودمند دانست و گفت: می‌توان از کیسه‌هایی استفاده کرد که حاوی خیار رنده شده، جو دوسر پخته در شیر و هویج پخته‌ باشد که بسیار مؤثر هستند و روی ضایعه قرار می‌گیرند.

مهرگان یادآور شد: در درمان آکنه، استفاده از پوست پرتقال با ارزش است. می‌توان پوست را به‌ خوبی روی یک تکه سنگ همراه با آب کوبیده و روی منطقه‌ مبتلا قرار داد. ثابت شده ‌است که استفاده از لیمو نیز در از بین‌بردن جوشدانه‌ها و آکنه سودمند است و باید بطور منظم مورد استفاده قرار گیرد.

این متخصص پوست و مو با تاکید بر اهمیت استمرار درمان‌های طبیعی علاوه بر درمان‌های دارویی جوش و آکنه گفت: یک قاشق چای‌خوری آب گشنیز همراه با نوک قاشق زردچوبه، یکی دیگر از داروهای موثر خانگی برای جوش‌دانه‌ پوست و سر‌سیاه است. این آمیزه را باید پس ‌از شستشوی کامل، هرشب پیش ‌از رفتن به بستر روی صورت گذاشت.

وی گفت: آب سیب‌زمینی خام نیز در پاک‌ کردن لکه‌ها و جراحات پوست موثر است. قدرت پاکسازی آب سیب‌زمینی به‌خاطر محتوای بالای پتاسیم، گوگرد، فسفر و کلر موجود در سیب‌زمینی است اما این عناصر فقط وقتی سیب‌زمینی خام است و به ‌صورت ترکیب ارگانیک زنده با ارزش است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین