تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲
plusresetminus
حزب الله : بازیگر سینما و تلویزیون گفت: از دولت عاجزانه درخواست می‌کنم تا بودجه کافی به تلویزیون اختصاص داده شود.
۰
کد مطلب : ۱۱۲۷۸۷
گلایه بازیگر زن سینما از نقش‌های رزرو شده!

 

 
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، پروانه معصومی، بازیگر سینما و تلویزیون با در خصوص سفارشی شدن نقش‌های سریال‌های تلویزیونی می‌‌‌گوید: به نظر من این روزها تلویزیون برای یک عده خاص شده است. یکی از دلایل اصلی پیدایش چنین مسئله‌ای در رسانه ملی و سینمای کشور، تکراری شدن بیش از حد خیلی از بازیگران در خیلی از فیلم‌ها است. به طوری که می‌بینیم همزمان در چهار سریال از پنج سریالی که از تلویزیون پخش می‌شود، دو یا سه بازیگر حضور داشته و ایفای نقش می‌کنند. وقتی سیلی از این قبیل افراد به سمت سینما و بازیگری به منظور ایفای نقش در سریال‌های تلویزیونی جاری می‌‌شوند، باید برای نبود نقش برای دیگر بازیگران و هنرمندان فرهیخته و خوش‌سابقه سینما و تلویزیون اظهار تأسف کرد.
 
 نقش‌های رزرو شده!

این هنرمند می‌گوید: در یک سریال بازی می‌کردم که یکی از بازیگران خانم هم آنجا حضور داشتند. وقتی متوجه شدم که فلان نقش را به ایشان داده‌اند، ‌اعتراض کردم و برای اعتراضم هم دلیل و منطق و استدلال آوردم و گفتم که این خانم به درد فلان نقش نمی‌خورد. اما پاسخی که از عوامل سریال شنیدم این بود که به ما گفته‌اند که حتماً باید این خانم در این نقش بازی کند، نه کس دیگری. جای بسی تأسف دارد که امروزه عوامل محترم سریال‌ها یک سری نقش‌ها را برای یک سری افراد خاص از قبل رزرو می‌کنند!

بازیگر فیلم سینمایی «رگبار» در ادامه می‌‌‌گوید: بی‌شک یک بازیگر دوست دارد که بازی کند و این حرفه اوست. متأسفانه امروزه طوری شده که اگر بازیگری بازی نکند، نمی‌تواند زندگی کند. چون به پول آن نیاز دارد. به اعتقاد من کسانی در این عرصه و این حرفه خوشبخت هستند بازیگری را دوست دارند، حتی اگر در هیچ سریالی بازی نکنند. روی سخنم با آن دسته هنرمندانی است که اگر بازی نکنند، مجبور هم نمی‌شوند که تن به هر کاری دهند.

  معضلی فرهنگی در دامان جامعه‌ای فرهنگی
پروانه معصومی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون معتقد است: حیرت‌آور است اینکه یک عده هستند که پشت دوربین اصرار دارند که فلان بازیگر باید فلان نقش را بازی کند. من شاهد بوده‌‌ام که فیلمنامه‌ سریال‌‌هایی از سوی مسئولان با این شرط‌ به تصویب رسیده که فلان بازیگر یا تعدادی بازیگران خاص در آن به ایفای نقش بپردازند. متأسفانه در این سال‌ها نقش‌های اینچنینی در سریال‌های تلویزیونی زیاد شده و در همه سریال‌‌هایی که از شبکه‌های مختلف پخش می‌‌شوند، یکسری بازیگر ثابت حضور دارند. این مسائل برای خود من غیر‌قابل ‌تحمل است. علاوه بر آن، این یک معضل فرهنگی در سینمای ایران بوده و برای زدودن آن از دامان جامعه فرهنگی کشور به آسیب‌شناسی و ارائه راهکار نیاز است.

  توهین به بازیگران
بازیگر سریال «یوسف پیامبر» تصریح می‌کند: بازیگران فرهیخته، خوش‌کارنامه، خوشنام و خوش سابقه‌ای هستند که دلشان می‌خواهد بازی کنند اما نمی‌توانند به خاطر وجود چنین معضلی وارد نقش‌های اساسی و اصلی شوند. طبیعی است. تلویزیون وقتی پول ندارد، مجبور می‌شود سریال‌های دم دستی بسازد. جالب اینجاست که بازیگر هم وقتی می‌خواهد قرارداد ببندد، ‌به او گفته می‌شود که برای این نقش فلان مبلغ پول گذاشته‌ایم. این یک توهین به بازیگران است. پس با این اوصاف به این نتیجه می‌رسیم که چون در کشور ما فقط یک عده خاص هستند که می‌توانند در نقش‌های از پیش تعیین شده برایشان بازی کنند، تلویزیون هم برای همان عده خاص شده است. این در حالی است که وقتی یک فیلم در شرف ساخته شدن است، بازیگران آن از قبل مشخص شده و نقش‌های اصلی برای آنها رزرو شده‌است.

این سینماگر در پاسخ به این سؤال که رسانه ملی چه کار باید کند، می‌‌گوید: اگر بودجه باشد، قطعاً سینماگران کشور ما می‌توانند فیلم‌های فاخر بسازند. از دولت عاجزانه درخواست می‌کنم تا بودجه کافی به تلویزیون اختصاص داده شود.
منبع : روزنامه جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین