تاریخ انتشارشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
plusresetminus
حزب الله : نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج گفت: تضعیف و از بین بردن روحیه انقلابی مردم هدف آن ها است ولی با ارشاد و هدایت های رهبری به سمت قله های استقلال با جهاد در حال پیشروی هستیم.
۰
کد مطلب : ۱۰۹۸۸۰
ایران باهدایت های مقام معظم رهبری به سمت قله های استقلال حرکت می کند


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های نماز جمعه دومین هفته سال 95 به بیانات مقام معظم رهبری در روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) در جمع مداحان اشاره کرد و گفت: این بیانات ازابعاد مختلف حائز اهمیت است زیرا رهبر انقلاب در بیاناتشان در خصوص تغییر باورها بخصوص در جوانان و سرمایه گذاری کلانی که غرب برای تحقق آن انجام داده و برنامه ریزی کرده، سخن گفته اند.

امام جمعه کرج با اشاره به بیان مطالبی از سوی مقام معظم رهبری در خصوص جنگ روانی که دشمنان به راه انداخته اند، بیان داشت: رهبر ایران با اشاره به توان موشکی و دفاعی کشورمان در جواب بعضی سخنان گفتند که در صورتیکه چنین توانی دیده نشود به راحتی حق ملت ایران را خواهند گرفت.

مراقبت از منابع طبیعی به فرهنگ عمومی تبدیل شود

وی در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به امروز، 13 فروردین که روز طبیعت نامگذاری شده، افزود: از آیات قرآن به دست آمده که همه ی عالم را خدا مسخّر انسان کرده تا از این نعم در راه بندگی و رشد خودش استفاده کند ولی انسان با سوء تدبیر و پیروی از هوی و هوس هایش اقدام به تخریب نعم الهی می کند.

امام جمعه کرج ادامه داد: به همین دلیل خدا کیفر قسمتی از اعمال را به انسان می چشاند تا به سوی او بازگردند زیرا انسان ها دریا و خشکی را به فساد کشانده اند و همه ی مفاسد که به انسان می رسد یا از طرف خودش است یا از طرف دیگر موجودات زیرا از طرف خدا هیچ بدی، نحسی و پلیدی خلق نمی شود.

وی گفت: از جمله نعمت های الهی که در حیات انسان ها نقش مهم و بسزائی دارد، طبیعت و منابع طبیعی است که باید از آن مواظبت شود تا هدر و تصرف نشود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز یادآور شد: مواظبت و مراقبت از مظاهر طبیعت را باید جزو فرهنگ عمومی جامعه قرار دهیم تا همگان بر مقید بر پاسداری از این منابع خدادادی شوند.

وی افزود: بهره برداری مناسب و فرهنگ سازی در جهت نگهبانی از این منابع جزو معروفات و حسنات است و نگهداشتن منابع طبیعی باعث شادابی و نشاط می شود.

اردوهای جهادی سنت حسنه ای که احیاء شد

امام جمعه کرج در قسمت دیگری از سخنان خود به یکی از سنت های حسنه ای اشاره کرد که از ابتدای انقلاب شروع شد ولی در سال های اخیر نیز توسعه یافته که همان اردوهای جهادی است که با حضور اقشار مختلف مردم همچون طلاب و دانشجویان برگزار می شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز تصریح کرد: 25 گروه جهادی از استان البرز از 18 اسفند ماه سال گذشته که شامل 750 نفر دختر و پسر هستند راهی اردوهای جهادی شدند.

وی گفت: 17 گروه از آن ها در مناطق محروم داخل استان و هشت گروه نیز به مناطق محروم برون استانی اعزام شدند که فعالیت های مختلفی همچون کشاورزی، عمرانی، پزشکی و دامپزشکی را انجام دادند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی همچنین به هدایت گری قرآن کریم اشاره کرد و افزود: قرآن برای همه بخصوص اهل تقوا کتاب رشد و صلاح است و از راه های هدایتی قرآن کریم بیان اخبار و قصه های گذشتگان است.

وی بیان داشت: بطوریکه در آیه 105 سوره انبیاء از حضرت حجت (عج) خبر می دهد که این اخبار امیدبخش هستند که هم آینده را خبر می دهد و هم اینکه نتیجه ی عمل صالحان به دست خواهد آمد.

امام جمعه کرج تصریح کرد: خبر از آینده و گذشته در قرآن را اهل بیت (ع) هم بیان می کنند بطوریکه امیرالمومنان علی (ع) در نهج البلاغه آورده که در قرآن علم هرچیزی آمده است.

وی گفت: انسان با توجه و دقت در این اخبار و قصه ها راه هدایت و روش رستگاری را به دست خواهد آورد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در پایان سخنان خود به تعدادی از مناسبت های هفته جاری همچون روزجهانی کودک، روز ذخائر ژنیتیکی و زیستی، روزجهانی بهداشت و همچنین سالروز شهادت سیدمحمد باقر صدر و محمد خیابانی اشاره کرد و افزود: هرکدام از این مناسبت ها جای سخن زیادی دارد که مجال آن نیست.

منبع : پایگاه خبری مدیریت شهری کرج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین