تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
plusresetminus
حزب الله : سید محمود علوی با اشاره به این که وزارت اطلاعات در برخورد با مفسدان اقتصادی مسامحه نمی‌کند، تصریح کرد، این وزارتخانه در نظام اسلامی نقطه کوری ندارد و دستش بالاتر از سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای دیگر است.
۰
کد مطلب : ۹۵۵۷۸
حرکت انتحاری سرویس‌های جاسوسی استکبار در ایران خنثی شد‌/‌در برخورد با مفسدان اقتصادی ‌مسامحه نمی‌کنیم
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود علوی ظهر امروز در گردهمایی بزرگ مبلغان ماه محرم که در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه قم برگزار شد، تقارن برگزاری این همایش با روز مباهله را به فال نیک گرفت و اظهار کرد: فاجعه منا این ایام را به کام همگان تلخ و سینه‌ها را نسبت به حرکت‌های آل‌سعود پر از خشم کرده است.

وی با تاکید بر اینکه امنیت یکی از ضروری‌ترین نیازهای جامعه بشری است تصریح کرد: این نیاز ناشناخته است و زمانی که جامعه این نعمت را نداشته باشد می‌تواند نسبت به اهمیت آن آگاه شود.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه امنیت ایران اسلامی با توجه به شرایط کشورهای اطراف به خوبی قابل مشاهده است مطرح کرد: عوامل جنایت و تروریست‌ها اقدامات بسیاری برای به چالش کشیدن امنیت جامعه اسلامی انجام داده اما به برکت رهنمود رهبری و همیاری نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و قضایی امنیت کشور آسیب ندیده است.

وی امنیت را حق طبیعی و نیاز جامعه ایمانی دانست و عنوان کرد: فرهنگ یک جامعه هویت آن بوده، و فرهنگ عبودیت هویت حقیقی جامعه بشری بوده و شکل‌گیری فرهنگ عبودیت در پرتو امنیت و اقتصاد امکان‌پذیر است.

علوی با اشاره به اینکه امنیت جامعه اسلامی مدیون اقتصاد، سیاست و حکومت موفق است بیان کرد: جامعه بدون امنیت نمی‌تواند از نظر ایمانی رشد کند؛ بهداشت روانی یکی از اهداف آئین مقدس اسلام است و نظام اسلامی باید این اهم را برای جامعه اسلامی تامین کند.

وی از سخنان رهبر انقلاب اسلامی پیرامون تامین امنیت مردم یاد کرد و گفت: هر رویکرد و حرکت دستگاه‌های حکومتی که سبب ناآرامی شود با هدف نظام اسلامی مخالفت دارد؛ تجسس در زندگی مردم سبب ناامنی می‌شود به همین علت دین اسلام این موضوع را نهی کرده است.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: رعایت شرع مقدس اسلام سبب حاکمیت آرامش در جامعه می‌شود و وظیفه نظام اسلامی اجرای احکام اسلام، تبلیغ آن، اصلاح مشکلات و برقراری عدالت است.

وی با تاکید بر اینکه امنیت باید با شادمانی و نشاط همراه باشد ابراز کرد: امنیت بی‌روح مورد نظر حکومت اسلامی نیست زیرا رسول گرامی اسلام امنیت را وابسته به نشاط می‌دانند.

علوی با بیان اینکه دستگاه‌های امنیتی برای برقراری امنیت نمی‌توانند به حریم شخصی خانواده‌ها سرکشی کنند اضافه کرد: نظام اسلامی دشمن را می‌ترساند و از روش رعب و وحشت برای ایجاد امنیت در میان مردم جامعه اسلامی استفاده نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد:‌ دستگاه‌های اطلاعاتی مجاز نیستند برای برقراری امنیت فعل حرام انجام داده و از مرزهای دینی گذر کنند؛ شنود فعل حرام است و فقط در صورتی که حرکتی علیه جامعه اسلامی انجام شود با حکم حاکم دینی می‌تواند از این راهکار استفاده کرد.

علوی با اشاره به اینکه زبان شیعه حضرت علی(ع) نباید به فحش آلوده شود گفت: راهبرد وزارت اطلاعات با استفاده از معارف دینی تبیین می‌شود.

وی حمایت از مسئولان و صیانت از داشته‌های نظام را از راهبردهای وزارت اطلاعات برشمرد و اضافه کرد: برای حضور مدیران با صلاحیت از وزارت اطلاعات استعلام گرفته می‌شود و در این زمینه شورای تعیین صلاحیت با حضور جمعی از افراد مومن در این وزارتخانه تشکیل شده است.

وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه وزارت اطلاعات به حفظ حق مردم در نظام اسلامی توجه ویژه دارد اظهار کرد: آسیب‌پذیری شخصیت‌ها می‌تواند ناهنجاری‌هایی که عامل ناامنی است را در جامعه به وجود آورد؛ افزایش شخصیت و کرامت می‌تواند امنیت بیشتری را در جامعه اسلامی رقم بزند.

وی به برخی از حرکت‌های دانشجویی برای تخریب فضای دانشگاه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: اکنون مراسم‌ها مختلف در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود اما دستگاه‌های اطلاعاتی با کمک مدیران و مسئولان دانشگاه‌ها امنیت این مراسمات را فراهم آورده‌اند.

علوی با تاکید بر اینکه وزارت اطلاعات بدون مسامحه برای مقابله با مفسدان اقتصادی گام برمی‌دارد تصریح کرد: این وزارت به جناح‌‌های سیاسی گرایش پیدا نمی‌کند و تا زمانی که تحرک آن‌ها حاشیه‌ای برای نظام نداشته باشد به آن‌ها احترام می‌گذارد.

وزیر اطلاعات عنوان کرد: افرادی که مسیر به چالش کشیدن امنیت جامعه را در پیش بگیرند هدف وزارت اطلاعات قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه رادار اطلاعاتی نظام اسلامی نقطه کوری ندارد و دست این وزارت بالاتر از سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای دیگر است ابراز کرد: سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای استکباری اعلام کردند که حرکت انتحاری در پنج نقطه دنیا انجام می‌شود که یکی از آن نقاط ایران بود اما به همت سربازان گمنام امام زمان(عج) این حرکت دشمن بدون نتیجه ماند.

علوی اضافه کرد: مبلغان باید از فرصت‌های تبلیغی خود برای ترویج دین مبین اسلام استفاده کنند زیرا اکنون حرکت‌های بسیاری برای کاهش جمعیت شیعیان در ایران اسلامی انجام می‌شود و مقابله با این حرکت‌ها بر عهده حوزه‌های عملیه و مبلغان است.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین